" hyung, we need to talk. "Jimin menghentikan langkahnya apabila dia berada dihadapan Namjoon. Namjoon memberikan dia pandangan yang serius.
" tentang apa Jimin? " Soalan yang diutarakan daripada Namjoon membuatkan Jimin menarik nafas dalam-dalam.
Namjoon berharap apa yang Jimin mahu katakan adalah perkara yang penting. Tambahan lagi pada waktu hening begini.
Tetapi serba sedikit, dia rasa terhutang budi juga pada Jimin kerana berada di sini tadi, kalau tak dah satu masalah dia nak handle pengawal-pengawal tadi. Jadi dia berikan Jimin peluang untuk bercakap.
" we need to save the others too. " Jimin berkata dengan nada yang tegas. Urat pada lehernya kelihatan dan dia mengetap bibirnya. " The other players. We need to keep them safe. " sambungnya.
Namjoon seakan dapat jangka apa yang Jimin katakan. Dia mengambil nafas yang panjang sebelum meletakkan bahunya pada bahu lelaki itu. " we talk about this later okay? Now— "
" no hyung. " kata Jimin dan kelihatan wajahnya berubah. Dahinya berkerut, menahan tangisan. " kalau kita cakap tentang ni nanti, ramai akan mati hyung! " kata Jimin, hampir menengking.
Wajah Namjoon melembut. Dia tahu apa yang Jimin rasakan. " Jimin, kalau kita habiskan benda ni cepat.. lagi cepat semua benda ni tamat. Then you get to see your girl. " Namjoon berkata dengan nada lembut. Jimin mendiamkan diri buat seketika dan dia mengosok hidungnya.
" okay, fine. " Namjoon senyum kemudian menepuk bahu Jimin.
" step aside. "
Suara famenin membuatkan Namjoon dan Jimin menoleh. Kelihatan Celine, Jack dan Bongcha berjalan mendekati Jimin dan Namjoon. Namjoon menjungkitkan keningnya apabila melihat Bongcha berjalan beriringan dengan Celine.
Bongcha yang melihat pandangan Namjoon itu menggeleng perlahan pada lelaki tersebut, memberi isyarat.
Jimin mengangkat pistolnya, diacukan ke arah Celine.
" step aside, fools. " Celine mengulangi kata-katanya. Namjoon hampir ingin tertawa apabila mendengar Celine memanggilnya bodoh bersama Jimin.
Siapa bodoh sekarang ni?
" we meet again. " Namjoon mengangkat bahunya pada Celine. " Did your father pengecut suruh kau yang incharge? You look so desperate. " Namjoon berkata dengan sinis. Tangan Jimin yang memegang pistol itu diturun kan olehnya perlahan. Jimin akur.
Celine nampak tak puas hati apabila diperkatakan sebegitu oleh Namjoon. Dia rasa seperti dirinya dicabar, dan dihina.
" I don't have time, I need to see Winston. " Celine berkata dengan tegas. Dia tak boleh membuang masa, tak lama lagi wartawan dan media akan tahu tentang apa yang jadi di Amerika dan dia kena hadapi semuanya.
" dia tak ada di sini lagi. " Jimin menjawab dengan nada acuh tak acuh. " dia tak sampai lagi. " tambahnya dan Celine mengeluh perlahan.
" Kill him, Bongcha. " Celine mengarah. Bongcha seakan ingin tersengih apabila mendengar arahan daripada Celine. Macam mana perempuan ni ada audacity nak mengarahkan dia?
Tetapi Bongcha terus mengeluarkan pistol daripada bekas pistol yang ada pada pehanya. Dia acukannya pada Namjoon. Jimin seakan tersentak melihat tindakan Bongcha. Namun Namjoon hanya mendiamkan diri, dia kekal tenang.
YOU ARE READING
17 July.
Mystery / Thriller❝ KAU mungkin terkenal dengan masalah jenayah kau, tetapi itu tidak membuatkan aku takut pada kau. ❞ TUJUH BELAS Julai merupakan hari jenayah sedunia yang di sambut oleh ke semua jenayah sebagai suatu keadilan buat mereka. Mereka yang menyambut hari...