" Permainan pusingan pertama dimenangi oleh Pemain sukarelawan bagi perempuan! Tahniah! "
Bongcha melaungkan keputusan kemenangan permainan itu dengan begitu semangat. Wajahnya mengukirkan senyuman yang begitu manis sehinggakan matanya membentuk lekukkan yang dipanggil eyesmile.
Sekumpulan gadis bersorak gembira sambil memeluk satu sama lain. Gembiranya mereka memang tak dapat diungkapkan. Senyuman dan gelak tawa menjengah telinga para pemain yang juga berusaha untuk menyelesaikan teka teki tadi. Kelihatan Exo menepuk tangan mereka dengan wajah yang bangga menakala Bangtan dan kumpulan single players menepuk tangan secara terpaksa.
" mustahil. " Taehyung berkata perlahan. Dia memandang ke arah sekumpulan gadis yang sedang menikmati kejayaan mereka itu. Pandangannya begitu tajam. " tiada sesiapa dapat selesaikan sepuluh teka teki yang susah itu dalam masa yang singkat. " jelasnya perlahan lagi. Itu membuatkan Jungkook terangguk-angguk.
" its okay, Guys. " Seokjin mencelah. " maybe they are being honest. Di sebabkan ahli kumpulan mereka daripada serata dunia, tak mustahil mereka berjaya habiskan riddle yang susah itu sekelip mata. " Seokjin cuba berkata dengan pandangan yang positif. Meskipun dirinya curiga dengan gadis-gadis itu.
" Dan sekarang kita kena keep our eyes in both Exo and the girls group. How exhausting. " Hoseok merungut. Dia membuat muka ceberutnya tetapi di endahkan oleh mereka yang lain. Memang dah biasa dengan perangai Hoseok yang tak serupa jantan itu. Tetapi itulah perangai unik yang Hoseok hanya tunjukkan pada Bangtan. Tak tahu sama ada ianya perkara bagus ataupun tidak.
" the next game will be held at 8:00 am tomorrow. See you there! " sorakkan daripada para penonton membuatkan Bongcha tersenyum simpul. Dia kemudian nya berkata lagi, " now, penonton boleh bersurai. " pintanya sopan.
Pada masa yang sama, mikrofon yang dipakai oleh Bongcha ditutup. Rakaman tamat dan para penonton mula keluar daripada stadium. Kini hanya tinggal para players sahaja di dalam stadium yang begitu besar itu bersama Bongcha.
" congratulation pada players yang masih lagi berjaya ke pusingan seterusnya. " Bongcha memulakan kata permulaan dia. Dia memandang setiap wajah players yang berjaya survive sehingga sekarang. Senyuman sinis terukir pada wajahnya apabila melihat kumpulan Single Players yang wajah mereka seakan baru lepas minum cuka.
" malang sekali, salah sebuah kumpulan terkorban dalam pusingan ini dan di kejarkan ke Hospital. " Bongcha menutur lagi membuatkan Sarang, Kiara dan Hanako memandang satu sama lain. Wajah mereka kelihatan pucat.
" tetapi tidak mengapa, pada pusingan seterusnya kita akan jalankan aktiviti individual. For more fun! " Bongcha sekali lagi berkata dengan teruja dan menerima sokongan daripada kumpulan Angulo.
" Ada lima lagi pusingan sehingga hari Jumaat ini. Jadi saya harap tak ada lagi di antara kamu selepas ini yang perlu dikejarkan ke hospital memandangkan kamu semua ini pun handal-handal belaka dan pernah menggemparkan dunia kan? So, I expect more from you. " jelasnya lagi. Exo memandang antara satu sama lain sambil tersenyum dengan penuh sinis. Dia berbual di antara mereka kemudian tergelak perlahan. Yoongi hanya memandang. Dia perlu berwaspada dengan kumpulan itu.
" Especially from you guys. "
Kiara hampir sahaja menjerit apabila dia merasakan ada seseorang melingkarkan tangan pada belakang lehernya. Mia juga terkejut dengan kewujudan wanita berambut putih seputih salju itu dibelakangnya. Ingatkan ia merupakan kepunyaan seorang wanita tua tetapi melihat wajah yang muda itu, membuatkan dia tarik balik kata-katanya.
YOU ARE READING
17 July.
Mystery / Thriller❝ KAU mungkin terkenal dengan masalah jenayah kau, tetapi itu tidak membuatkan aku takut pada kau. ❞ TUJUH BELAS Julai merupakan hari jenayah sedunia yang di sambut oleh ke semua jenayah sebagai suatu keadilan buat mereka. Mereka yang menyambut hari...