Celine mendaratkan kapal terbangnya di sebuah padang yang luas di pulau Demented. Dengan penuh semangat, dia keluar daripadanya kemudian berlari ke arah menara utama di demented, di mana para pemain berada.
Dia tahu rancangan sebenarnya sudah hancur tatkala mendengar apa yang terjadi sebenarnya di Amerika Syarikat, negara bapanya itu.
Jack yang berada tak jauh daripada nya itu mendapatkan dia. Pandangan nya berkerut seribu apabila melihat Celine begitu serius. Dia cuba mendapatkan gadis itu semula.
" hey, whats wrong? " soal Jack dengan pandangan yang cukup merisaukan. Jack memegang tangan Celine kemudian dia mengenggamnya. Wajah Celine dipandangnya lembut. " tell me. " kata nya lagi.
Celine nampak gusar apabila Jack menyuruhnya beritahu hal yang sebenar. Ini merupakan rahsia yang terbesar jadi dia tak fikir Jack perlu tahu akan nya. Tambahan pula, bapanya sudah mengatakan bahawa perkara ini adalah perkara sulit.
" we need to get the players outside the game arena. " Celine dengan tegasnya berkata. Dia memandang ke arah Jack dengan pandangan yang mengharap. " there is no time for explaination, I will explain it to you later. " Celine berkata lagi dengan pandangan yang berharap.
Jack menundukkan wajahnya. Buat seketika, pemuda itu cuba memikirkan sesuatu. Dia kemudiannya terus menarik tangan Celine menuju ke arah banggunan arena.
" then, lets go get them. "
—
" Attention to all the players!
We are here to make an annoucement.
Your next game would be outside the game arena and we decided that it would be the last game; the finale one.
If you still alive,
Find the main door.
There, you will meet me.
May God be by your side. "" what the actual — "
Kiara mengerutkan dahinya dengan pandangan yang cukup tak puas hati. Sama seperti pusingan game sebelum ini, mereka terus membatalkan nya sewaktu tengah permainan.
This game sucks!
Pada masa yang sekarang ini, dia boleh lakukan banyak kerja. Termasuk mengapak orang sehingga mati kemudian dihulurkan duit. Tetapi game ini? Tiada sebarang kebaikan pun!
Dengan dikelilingi lelaki pelik seperti Jung Hoseok. Ugh.
" perempuan tak manis kalau mencarut. " Hoseok berkata dengan nada yang perlahan tanpa memandang ke arah Kiara. Wajahnya selamba sahaja mengutarakan ayat tersebut. Kiara terus memandang ke arahnya kemudian membuat muka masam.
" kesah pulak aku. " Kiara mengangkat kapaknya kemudian merehatkan ia pada bahunya. " lets go find the main door. " ajaknya pada Sehun.
Hoseok ingin memulakan langkah juga tetapi Seulha yang berada di sebelahnya itu secara tiba-tiba menerima panggilan daripada seseorang. Terus, dia mengangkatnya kemudian menjarakkan diri daripada Hoseok dan yang lain. Melihat itu, Hoseok menyangka sudah tentu ada sesuatu yang disorokkan oleh gadis itu. Tetapi dia tidak berminat untuk tahu selanjutnya.
Rancangan mereka ke sini pun macam nak berjaya.
Hoseok menerima mesej daripada Kim Seokjin, dia terus membukanya kemudian membaca isi dalamnya.
Seokjin :
Meet me at the back of the tower. The others too, Alone.Well, nampaknya dia sendiri pun ada misi tersendiri sekarang ini.
YOU ARE READING
17 July.
Mystery / Thriller❝ KAU mungkin terkenal dengan masalah jenayah kau, tetapi itu tidak membuatkan aku takut pada kau. ❞ TUJUH BELAS Julai merupakan hari jenayah sedunia yang di sambut oleh ke semua jenayah sebagai suatu keadilan buat mereka. Mereka yang menyambut hari...