㌖ 〉17 : game arena.

1.4K 247 520
                                    

17 JULY

Tepat jam 6 pagi, sebuah siren lagi dibunyikan menanda parti khas sempena hari jenayah telah tamat. Beberapa orang pekerja dalam membersihkan kawasan padang itu datang untuk mengemas kawasan tersebut agar segala badan mayat dan sampah-sarap dibuang.

Menakala pada jam 8 pagi, ramai jenayah mula berkumpul di medan pertempuran untuk the annual game berlangsung. Terdapat satu bangunan besar seperti sebuah stadium dan ia di namakan dements stadium tetapi bagi para pemain yang akan menyertai annual game tersebut, mereka akan ditempatkan di bahagian bawah tanah di mana terdapat satu ruangan besar yang disediakan khas untuk mereka melaksanakan permainan tersebut.

Bangtan kini sampai di dements stadium dan mereka lihat ramai sudah berada di tempat masing-masing. Bagi jenayah yang VIP seperti mereka, mereka ditempatkan di bahagian dalam sebuah bilik yang mempunyai dinding kaca di dalam stadium tersebut. Di situ juga terdapat banyak lagi penjenayah-penjenayah yang VIP sama seperti mereka. Yang menjadikan perbezaan adalah tempat mereka itu hanya ada penghawa dingin dan pelayan wanita yang amat cantik.

" bro. " Jimin tiba-tiba menyampuk; memanggil kawan nya yang lain untuk melihat ke arah apa yang dilihatnya itu. Kelihatan sebuah grup lelaki datang masuk ke dalam bilik VIP tersebut. Kehadiran lelaki-lelaki itu cukup membuatkan wajah Bangtan berubah.

" what the hell mereka buat di sini? " Hoseok menyoal dengan nada yang tak puas hati. " bukan ke mereka tak suka datang ke pulau ni? " kali ini, Namjoon pula menyoal. Seokjin hanya menumpukan pandangan nya ke arah sekumpulan lelaki-lelaki itu. Matanya tajam menganalisa setiap seorang daripada mereka.

" yang pasti mereka pasti ada tujuan disebaliknya. " Yoongi melirikkan matanya kehadapan semula, menghadap skrin besar yang terpampang di sebuah dinding dalam stadium itu. Gambar Kang BongCha yang sedang tersenyum lebar sambil mikrofon ditangan mula kelihatan.

" i wonder what is it. " Mata Taehyung hanya tertancap pada sekumpulan lelaki itu. Pandangan nya dingin, tak pernah-pernah kumpulan lelaki itu ke mari dalam majis-majlis seperti ini.. tetapi sekarang? Itu langsung mewujudkan perasaan curiga dalam hatinya.

Mereka mesti ada tujuan sebaliknya.

" I guess we will find out soon. "

Salah seorang lelaki daripada kumpulan itu ternampak Seokjin memandangnya dengan pandangan yang tajam. Lelaki itu terus mengukirkan senyuman yang sinis kemudian berlalu pergi; duduk ditempatnya. Seokjin memggulingkan anak matanya.

Tiba-tiba ada beberapa orang wanita datang ke arahnya dan meletakkan empat buat beg hitam besar berjenama Puma di sebelah mereka. Dengan senyuman, perempuan itu mengatakan yang ianya senjata-senjata mereka yang mereka telah bawa; khas untuk permainan annual nanti. Seokjin mengangguk perlahan lalu menyuruh perempuan itu untuk letakkan ia di sebelah mereka.

" Selamat Datang ke majlis yang ditunggu-tunggu kan oleh kita semua, The Annual Game of the Year! " ramai orang bersorak dengan gembira. Lantai yang Bingcha berdiri ditengah-tengah stadium itu tiba-tiba terangkat ke udara, meninggikan lagi pentas itu. Bongcha sekali lagi mengukirkan senyuman nya.

" Pertama sekali, sebelum aku memgupaskan lebih lanjut lagi terhadap annual game tersebut aku mahu memaklumkan pada kamu semua yang tahun ini kerajaan mengatakan yang kita perlu tinggal di pulau ini buat jangka masa seminggu. "

Ramai jenayah mula merungut. Ada yang mengamuk dan sebagainya. Tetapi Bongcha hanya berdiri selamba sahaja pada posisinya, tak bergerak langsung.

17 July.  Where stories live. Discover now