" I don't think this is a good idea. "
Jung Seulha berkata tiba-tiba; memecah kesunyian kumpulan itu sambil membelek pistol yang ada di tangan. Dia memandang wajah seorang demi seorang kumpulan pemain yang ada di dalam kumpulannya itu.
" what idea? " Edryna menyoal dan Seulha tertawa kecil. " Bongcha's idea. " tangan nya ditadahkan. " I mean, why the hell we are supporting her ? " Tambahnya lagi membuatkan semua memandang nya dengan pandangan yang tajam.
" you knew they can hear us. Aren't you? " Athena menyampuk pula membuatkan Seulha mula perasan. Dia menjeling kemudian mengangguk perlahan. " tapi pendirian Seulha sama dengan pendirian aku. This is way too far, forcing us to make them trust us? Like duh, I can't even trust myself. " kali ini Haezlin menyelit. Seulha menghadiahkan senyuman kecil padanya.
" korang tahu kan diorang dah lakukan banyak usaha untuk bantu kita ke sini? " Aejun menyoal. Langkahnya dihentikan dan dia memandang ke arah Haezlin dan Seulha. " they helped us. Now it's our turn to pay back to them. " Aejun berkata lagi dengan nada yang membisik; sempat dia memandang sekeliling, memerhatikan kalau-kalau ada musuh.
" .. but this is way too much. They can't force us to do something that we can't do. " Seulha membentak lagi. Nampak sangat yang dia tak mahu bersetongkol dengan pihak Itali itu. Haezlin yang ada di sebelahnya cuba untuk menenangkan dia. Kuniyoshi yang tadinya hanya mendiamkan diri bersama Angulo hajya mendengar sahaja perbualan mereka itu.
Tiba-tiba Kuniyoshi terhenti daripada mengaturkan langkahnya. Dia menahan Angulo daripada berjalan juga membuatkan perempuan itu memandang ke arahnya. Kuniyoshi memberikan isyarat mata ke arah gadis itu membuatkan mata Angulo membulat.
" someone is coming. " Angulo menegur membuatkan yang lain mula memfokuskan diri mereka pada sekeliling. Senjata di tangan di pegang erat.
" dekat mana? " Athena menyoal dan Kuniyoshi menunjukkan jari telunjuknya ke arah bertentangan dengan mereka. Athena mula mencangkung dan perlahan-lahan berjalan ke arah yang ditunjukkan oleh ahli seperjuangan nya itu. McRiffle ditangan.
Telinganya peka. Dia memandang ke arah kirinya apabila terdengar bunyi rumput bergesel dengan sesuatu. Dia terus mengacukan senjatanya ke arah kirinya.
" please, stop. "
tiba-tiba kedengaran ada suara seorang perempuan mengangkat kedua tangan pada paras kepalanya; tanda mengalah. Dia mula keluar daripada tempat persembunyian nya dan memandang mereka semua dengan pandangan yang benar-benar risau. Tetapi anehnya sebuah senyuman masih lagi terukir. Athena mengerutkan dahinya.
" who the fu– "
" Utsukushi Kira. " Kuniyoshi menghampiri perempuan itu dan dia memandang ke arah Hanako dengan begitu teliti. Risau barangkali. Athena yang tak pernah dengar Kuniyoshi itu bercakap sebelum ini, terdiam. Memang perempuan itu sukar untuk bercakap dan boleh dikatakan satu kumpulan mereka ini tak pernah mendengarnya bercakap jadi ini merupakan kali pertama.
Hanako nampak ragu-ragu apabila melihat Kuniyoshi pantas menyentuh tangan dia. Dia tak kenal gadis ini tetapi gadis ini kenal pula dirinya? " that's me..? " katanya perlahan dan Kuniyoshi Yui tersenyum kecil.
" take down your weapons. " arah Kuniyoshi sambil memandang yang lain. " she's my senpai. " Kuniyoshi memperkenalkan Hanako pada rakan-rakan nya dan Hanako juga tak percaya. Perempuan jepun ini juga meminatinya?
" Hanako? " soal seseorang dan Hanako segera menolehkan pandangan nya ke arah orang itu. Matanya membesar apabila mendapati ianya Jung Seulha. Temannya di district dements ini pada setiap tahun.
YOU ARE READING
17 July.
Mystery / Thriller❝ KAU mungkin terkenal dengan masalah jenayah kau, tetapi itu tidak membuatkan aku takut pada kau. ❞ TUJUH BELAS Julai merupakan hari jenayah sedunia yang di sambut oleh ke semua jenayah sebagai suatu keadilan buat mereka. Mereka yang menyambut hari...