47.Fejezet

1.1K 58 2
                                    

Március 26, péntek

Osztály fotózás. Pont Reniék után jöttünk, szóval meg sem lepődtem amikor a fotós kiakadva fogadott minket. Épp mindenki el volt foglalva a saját maga bajával - segítőként mindenkinek elég volt -, így a fotós minden szavára csupán bólintottunk.

- Na szóval te ott, te abban a rusnya cipőben - bökött Barni felé, mire a fiú bemutatót a fotósnak. - Ülj a második sorba, mondjuk oda.

- Barna - sziszegte Kardos fenyegető hangon.

- Hát persze - vigyorgott Barni, majd a mellette lévő helyre ült.

- Nem, nem oda - rázta a fejét a férfi, mire Barni még egyél tovább foglalt helyet. - Mondom nem oda! - förmedt rá.

- Oh, hogy úgy tetszet érteni maga abban a rusnya sapkában - bökött ugyan azzal a mozdulattal a fotós felé Barni, mint az korában felé.

- Igen úgy - felelte idegesen.

- Nekem az a hely nem tetszik - tiltakozott Barni, aki úgy döntött vissza vág a cipője miatt, amit mellesleg pár napja kapott és jelenleg a kedvence.

- Jó akkor hova akarsz ülni?

- Mondjuk itt - ült vissza oda ahova eredetileg leakart a ültetni a fotós.

- Rendben akkor ott maradsz - vigyorgott rá eszelősen a férfi. Talán kicsit sok volt neki a két tizenkettedikes osztály, meg Cortezék egymás után.

- Te ott a sötétszőke az utolsó sorba, vele együtt - mutatott rám és Ákosra, szóval ketten felültünk az utolsó sorba középre.

- De elegem van - tette fel az egyik lábát Barni székére unottan Ákos.

- Nekem is, ráadásul az időm fogytán van. Még csak négy perc és Máday irodájában kell legyek - néztem a karórámra.

- Engem meg Szekeres - húzta el a száját.

- Helloka - ült le közvetlen mellém Vivien, majd őt követte Márk is Vivien mellett szeretett volna ülni, szóval megkerültem Ákost így én kerültem szinte a szélére.

Az első sorban már ott volt Bogi, Barbi Dorián és Roli. A második sorba pedig be volt ültetve Laci - megtalálta utolsó napra az iskolát -, Viktor, Barni és Nádi.

- Nem ez így nem jó - rázta meg a fejét. - A sötétszőke lány helyet cserél vele - mutatott rám majd Barnira.

- A sötétszőőke jány helyet cserél veleee - nyávogott halkan a fotóst utánozva Barni, miközben helyet cseréltünk.

- Igen, és akkor az első sorban ülő lányok helyet cserélnek - bólogatott elégedeten. - Tökéletes, tanárúr gyorsan álljon be maga is. Jó most meg mindenki csináljon amit akar, csak gyorsan csinálja.

Engem Nádi ölel át, míg Laci Barbival próbál kommunikálni. Vivien és Márk épp nevetnek Rolival Barnin, aki a fotóst paródizálja csak épp hangosan. Ákos a füzetét hajtja a kamera felé, Bogi meg azt próbálja kikapni. Viktor meg egyszerűen a kamerába mosolygott. Meglepetésemre Kardos gyorsan megcserélte a vörös nyakkendőjét egy szivárványosra, és abba hagyta a "rettegett" pózt is.

- Jé a tanár úrnak tök jó a nyakkendője - dicsérte meg Nádi.

- Igazán köszönöm - biccentett Kardos, majd a férfi szó szerint elkergetett minket. Hát akkor legalább ő is megismert minket. ;)

Máday irodájába vissza érve felsóhajtva vettem tudomásul, hogy nincsen ott, szóval nem tud leszídni a késésért. Az asztalhoz sétálva rendben tettem azt a pár papírt ami rajta volt, majd megakadt a szemem egy lapon amin a 10/B-s osztály felvételi vizsgáinak az eredménye volt. Meglepetten vettem tudomásul, hogy a negyedik helyen ott ékesedik Cortez neve. A fejem csóválva tettem azt is a helyére majd ott volt alatta Arnold mappája is amiben az egész Szent Johannás éveinek az eredménye benne volt. Tanulmányi versenyek, szakkörök, jegyek, a felvétéli eredménye, felsőfokú vizsga két nyelvből, pontosabb adatok róla érdeklődési kör hát oldalban kifejtve. Ezt csak is Arnold írhatta. :) Végül azt is az iratok tetejére tettem és leültem az egyik székre várva, hogy Máday vissza érkezzen.

Szent Johanna Gimi    |Rentai Réka|Kde žijí příběhy. Začni objevovat