80.Fejezet

701 57 8
                                    

szeptember 24, péntek 

Fáradtan laposakat pislogva ültem kémia órán, és még ez sem hatott meg, hogy figyelnem kéne jelenpillanatban. Idegesített, hogy a tegnapi napon szinte lehetetlen volt számomra elkapni Cortez és Ricsi duóját, akik mintha kerültek volna engem. Na jó nem mintha mert ha véletlenül elkaptam őket a folyosó másik végén, akkor rögtön irányt váltottak. Nem mondom sértett egy kicsit, de aztán meg rájöttem, hogy amúgy én vagyok a főbűnös és ha megakarom békíteni őket akkor sokkal többet kell tegye. Aha, csakhogy itt ülök a negyedik órámon és még mindig semmi, konkrétan kiöltek az életükből. 

- Érthető eddig? - vonta fel a szemöldökét a tanárnő, mire többen is bólintottak. - Akkor mára ennyi lenne, a házi feladat meg a következő lesz - fordult a táblához és vagy öt feladatott is felhagyott. 

- Rabszolga hajcsár! - kiabált Laci egy alufóliás galacsint  a tanárnő után dobva, de hát a tanárnő nem igazán akarta meghallani, vagy csak tényleg megsüketült egy balul elsült kémiai kísérlet robbanása után. Ezt nem és találtam ki, lassan már suli kezdés óta ez a pletyka terjed. De azok után, hogy folyamatosan a rikító hajának a titkát próbálják kitalálni, na meg, hogy mit rág folyamatosan ez már semmiségnek tűnik a sok elmélet között. 

- És te ebből érettségizel - nézett összezavarodottan Ákos irányába Roli, akiről messziről sütött, hogy fogalma sincs milyen órán van nemhogy éppen mit veszünk. 

- Nem nagy cucc - rántotta meg a vállát valószínűleg Barnival chatelve az említett és hirtelen elmosolyodott. - Jobb, mint a tesi. 

- Mi? - hördült fel egyszerre Márk és Roli, akik mindketten abból mennek. 

Na igen múlt héten muszáj voltunk választani mindannyian két tantárgyat amiből érettségizzünk majd. Pár pillanatig rendesen el voltam veszve, hiszen ahhoz mérten kellett válasszak ami felé szeretnék majd elindulni, hisz hiába érettségizek tesiből, ha én orvos szeretnék lenni. Mondjuk az pont nem akarok lenni, de példának jó volt. Szóval megfontolt döntést akartam hozni, ami talán sikerült is. Őszintén fogalmam sincs mi felé szeretnék haladni, így úgy választottam tantárgyat, hogy például tesi tanár nem akarok lenni ahogy sportoló sem, szóval a tesi ugrott, orvos szintén nem, ahogyan patikus sem szóval a biosz is ugrott... Ez persze nem épp a legjobb megoldás, és nem is csak erre határolható be de jobb ötlet hiányában és anyuék nyomása alatt végül az angolra esett a választásom. 

Két évig nyelv suliba jártam, van már emelt vizsgám is belőle és ha minden jól megy egy jó érettségit is betudok zsebelni. Plusz munka lesz, mivel eléggé megkopott amióta a Szent Johannába járok, hiszen eléggé alapszinten vettük itt a leckéket, de ha majd ott is ilyen lesz akkor remélhetőleg megugrom. Emellé meg nyilván jön a francia, mint idegen nyelv és le is tudtam ezt  a kérdést. Barbi földrajzból megy, ahogyan Viktor is, velük ellentétben Nádi és Vanda rajzból mennek. Laci a két foci bajnokhoz hasonlóan inkább a tesit választotta, hiszen elmondása szerint az legalább megy neki. Bogi vacillált az utolsó pillanatban, hogy biosz vagy kémia legyen, aztán végül fizikából ment, ezzel letaglózva szinte mindenkit. Vivien infóból ment amit ő többségünkkel ellentétben már első órától kezdve tudott. Magor pedig Viviennel tart és szépen bezsebel egy érettségit infóból. 

- Ezen ne vesszünk össze - álltam gyorsan be közéjük és mosolyogva tereltem ki útjukra Rolit és Márkot akik hőbörögve egy tiszta új focilabdával a kezükben Ákost átkozhatták, akit viszont ez abszolút nem izgatott. 

- Barni ma a suli élé jön - ecsetelte amikor még bevártam őt - az ilyenkor örök utolsót - a folyosón és ketten tartottunk az osztályunkba. 

Szent Johanna Gimi    |Rentai Réka|Where stories live. Discover now