❝ 𝐑𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐡𝐞 𝐇𝐢𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲: 𝐌𝐲 𝐌𝐞𝐦𝐨𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐨𝐟 𝐒𝐞𝐛𝐚𝐬𝐭𝐢𝐚𝐧
𝖬𝖾𝖾𝗍𝗂𝗇𝗀 𝗁𝗂𝗆 𝗐𝖺𝗌 𝗅𝗂𝗄𝖾 𝗐𝖺𝗍𝖼𝗁𝗂𝗇𝗀 𝖺 𝗌𝗁𝗈𝗈𝗍𝗂𝗇𝗀 𝗌𝗍𝖺𝗋 𝖿𝖺𝗅𝗅 𝖿𝗋𝗈𝗆 𝗍𝗁𝖾 𝗌𝗄𝗒—𝗍𝗈𝗈 𝖿𝖺𝗌𝗍, 𝗍𝗈𝗈 𝖿𝗅𝖾𝖾𝗍𝗂𝗇𝗀. 𝖡𝗎𝗍 𝖻𝖾𝗒𝗈𝗇𝖽 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗆𝗈𝗆𝖾𝗇𝗍, 𝖺 𝗍𝗋𝗎𝖾 𝗅𝗈𝗏𝖾 𝖾𝗑𝗂𝗌𝗍𝖾𝖽. 𝖨 𝗇𝖾𝗏𝖾𝗋 𝗄𝗇𝖾𝗐 𝗂𝗇 𝗌𝗎𝖼𝗁 𝖺 𝗌𝗁𝗈𝗋𝗍 𝗌𝗉𝖺𝗇 𝗈𝖿 𝗍𝗂𝗆𝖾, 𝖨 𝗐𝗈𝗎𝗅𝖽 𝖿𝗂𝗇𝖽 𝗍𝗁𝖾 𝗀𝗋𝖾𝖺𝗍𝖾𝗌𝗍 𝗌𝗒𝗇𝖼𝗋𝗈𝗇𝗂𝗓𝖺𝗍𝗂𝗈𝗇 𝗈𝖿 𝗆𝗒 𝗁𝖾𝖺𝗋𝗍𝖻𝖾𝖺𝗍𝗌 𝗐𝗂𝗍𝗁 𝖺𝗇𝗈𝗍𝗁𝖾𝗋. 𝖲𝖺𝖽𝗅𝗒, 𝗌𝗉𝖾𝗇𝖽𝗂𝗇𝗀 𝗆𝗒 𝗍𝗂𝗆𝖾 𝗐𝗂𝗍𝗁 𝗁𝗂𝗆 𝖿𝖾𝗅𝗍 𝗅𝗂𝗄𝖾 𝗂𝗇𝖽𝗎𝗅𝗀𝗂𝗇𝗀 𝗂𝗇 𝖺 𝖿𝗈𝗋𝖻𝗂𝖽𝖽𝖾𝗇 𝗉𝗅𝖾𝖺𝗌𝗎𝗋𝖾, 𝗂𝗍 𝗁𝖺𝖽 𝗂𝗍𝗌 𝗅𝗂𝗆𝗂𝗍𝖺𝗍𝗂𝗈𝗇 𝖺𝗇𝖽 𝖺𝗇 𝗂𝗇𝖾𝗏𝗂𝗍𝖺𝖻𝗅𝖾 𝖾𝗇𝖽𝗂𝗇𝗀.
𝖧𝖾'𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝖻𝖾𝗌𝗍 𝗍𝗁𝗂𝗇𝗀 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝖾𝗏𝖾𝗋 𝗁𝖺𝗉𝗉𝖾𝗇𝖾𝖽 𝗍𝗈 𝗆𝖾. 𝖥𝗋𝗈𝗆 𝗍𝗁𝖾 𝗏𝖾𝗋𝗒 𝖿𝗂𝗋𝗌𝗍 𝗍𝗂𝗆𝖾 𝗁𝖾 𝗍𝗈𝗈𝗄 𝗆𝗒 𝗁𝖺𝗇𝖽, 𝗁𝖾 𝗍𝗈𝗈𝗄 𝗆𝗒 𝗐𝗁𝗈𝗅𝖾 𝗅𝗂𝖿𝖾 𝗍𝗈𝗈. 𝖫𝗈𝗏𝖾 𝗂𝗌 𝗋𝖾𝖺𝗅𝗅𝗒 𝗎𝗇𝗉𝗋𝖾𝖽𝗂𝖼𝗍𝖺𝖻𝗅𝖾, 𝗂𝗌𝗇'𝗍 𝗂𝗍? 𝖲𝗈𝗆𝖾𝗍𝗂𝗆𝖾𝗌, 𝗒𝗈𝗎 𝗇𝖾𝖾𝖽 𝗍𝗈 𝗅𝖾𝗍 𝗀𝗈 𝖺𝗇𝖽 𝗅𝗂𝗏𝖾 𝗍𝗈 𝗍𝗁𝖾 𝖿𝗎𝗅𝗅𝖾𝗌𝗍 𝗂𝗇 𝗍𝗁𝖾𝗂𝗋 𝗆𝖾𝗆𝗈𝗋𝗂𝖾𝗌.
𝖥𝗈𝗋𝗀𝖾𝗍𝗍𝗂𝗇𝗀 𝗆𝗒 𝗆𝖾𝗆𝗈𝗋𝗂𝖾𝗌 𝗂𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝖽𝗏𝗆𝖻𝖾𝗌𝗍 𝖽𝖾𝖼𝗂𝗌𝗂𝗈𝗇 𝖨'𝗏𝖾 𝖾𝗏𝖾𝗋 𝗆𝖺𝖽𝖾.
𝖨 𝗐𝗈𝗇𝖽𝖾𝗋 𝗂𝖿, 𝗂𝗇 𝖺𝗇𝗈𝗍𝗁𝖾𝗋 𝗍𝗂𝗆𝖾 𝗈𝗋 𝗉𝗅𝖺𝖼𝖾, 𝗐𝖾 𝖼𝗈𝗎𝗅𝖽 𝗁𝖺𝗏𝖾 𝖻𝖾𝖾𝗇 𝗌𝗈𝗆𝖾𝗍𝗁𝗂𝗇𝗀 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝖽𝗂𝖽𝗇'𝗍 𝗁𝖺𝗏𝖾 𝗍𝗈 𝖾𝗇𝖽. 𝖡𝗎𝗍 𝗅𝗂𝖿𝖾 𝗂𝗌𝗇'𝗍 𝖺𝗅𝗐𝖺𝗒𝗌 𝖿𝖺𝗂𝗋, 𝖺𝗇𝖽 𝗆𝖺𝗒𝖻𝖾 𝗍𝗁𝖺𝗍'𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝖻𝖾𝖺𝗎𝗍𝗒 𝗈𝖿 𝗂𝗍. 𝖲𝗈𝗆𝖾 𝗍𝗁𝗂𝗇𝗀𝗌 𝖺𝗋𝖾𝗇'𝗍 𝗆𝖾𝖺𝗇𝗍 𝗍𝗈 𝗅𝖺𝗌𝗍, 𝖺𝗇𝖽 𝗒𝖾𝗍, 𝗍𝗁𝖾𝗒 𝗅𝖾𝖺𝗏𝖾 𝗍𝗁𝖾 𝗆𝗈𝗌𝗍 𝗉𝗋𝗈𝖿𝗈𝗎𝗇𝖽 𝗂𝗆𝗉𝖺𝖼𝗍 𝗈𝗇 𝗈𝗎𝗋 𝗁𝖾𝖺𝗋𝗍𝗌. 𝖤𝗏𝖾𝗇 𝗂𝖿 𝗍𝗁𝖾 𝗆𝖾𝗆𝗈𝗋𝗂𝖾𝗌 𝖿𝖺𝖽𝖾, 𝗍𝗁𝖾 𝖿𝖾𝖾𝗅𝗂𝗇𝗀𝗌 𝗐𝗂𝗅𝗅 𝖺𝗅𝗐𝖺𝗒𝗌 𝖻𝖾 𝗍𝗁𝖾𝗋𝖾, 𝗁𝗂𝖽𝖽𝖾𝗇 𝗌𝗈𝗆𝖾𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝖽𝖾𝖾𝗉, 𝗋𝖾𝗆𝗂𝗇𝖽𝗂𝗇𝗀 𝗆𝖾 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝖨 𝗈𝗇𝖼𝖾 𝗅𝗈𝗏𝖾𝖽 𝖺𝗇𝖽 𝗐𝖺𝗌 𝗅𝗈𝗏𝖾𝖽.
𝖲𝗈𝗆𝖾𝗍𝗂𝗆𝖾𝗌, 𝗅𝗂𝖿𝖾 𝗍𝖺𝗄𝖾𝗌 𝗎𝗌 𝗈𝗇 𝖺 𝗐𝗂𝗇𝖽𝗂𝗇𝗀 𝗃𝗈𝗎𝗋𝗇𝖾𝗒, 𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝗐𝖾 𝗆𝖾𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗈𝗉𝗅𝖾 𝗐𝗁𝗈 𝗌𝖾𝖾𝗆 𝗅𝗂𝗄𝖾 𝗍𝗁𝖾𝗒 𝗐𝖾𝗋𝖾 𝗆𝖾𝖺𝗇𝗍 𝗍𝗈 𝖻𝖾 𝖺 𝗉𝖺𝗋𝗍 𝗈𝖿 𝗈𝗎𝗋 𝗌𝗍𝗈𝗋𝗒, 𝗈𝗇𝗅𝗒 𝗍𝗈 𝗉𝖺𝗋𝗍 𝗐𝖺𝗒𝗌 𝖻𝖾𝖿𝗈𝗋𝖾 𝗍𝗁𝖾 𝖿𝗂𝗇𝖺𝗅 𝖼𝗁𝖺𝗉𝗍𝖾𝗋. 𝖨𝗍'𝗌 𝖺𝗌 𝗂𝖿 𝗍𝗁𝖾 𝗎𝗇𝗂𝗏𝖾𝗋𝗌𝖾 𝗁𝖺𝗌 𝖺 𝗉𝗅𝖺𝗇, 𝗈𝗇𝖾 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗎𝗇𝖿𝗈𝗅𝖽𝗌 𝗂𝗇 𝗂𝗍𝗌 𝗈𝗐𝗇 𝗍𝗂𝗆𝖾. 𝖨𝖿 𝗂𝗍 𝗂𝗌 𝗆𝖾𝖺𝗇𝗍 𝗍𝗈 𝖻𝖾, 𝗍𝗁𝖾𝗋𝖾 𝗆𝗂𝗀𝗁𝗍 𝖼𝗈𝗆𝖾 𝖺 𝗆𝗈𝗆𝖾𝗇𝗍 𝗐𝗁𝖾𝗇 𝗈𝗎𝗋 𝗉𝖺𝗍𝗁𝗌 𝖼𝗋𝗈𝗌𝗌 𝖺𝗀𝖺𝗂𝗇 𝗐𝗁𝖾𝗇 𝗍𝗁𝖾 𝗍𝗂𝗆𝗂𝗇𝗀 𝗂𝗌 𝖿𝗂𝗇𝖺𝗅𝗅𝗒 𝗋𝗂𝗀𝗁𝗍.
𝖨𝗆𝖺𝗀𝗂𝗇𝖾 𝖺 𝖿𝗎𝗍𝗎𝗋𝖾 𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝖺𝗅𝗅 𝗍𝗁𝖾 𝗉𝗂𝖾𝖼𝖾𝗌 𝖿𝖺𝗅𝗅 𝗂𝗇𝗍𝗈 𝗉𝗅𝖺𝖼𝖾, 𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝗍𝗁𝖾 𝗍𝗂𝗆𝗂𝗇𝗀 𝗂𝗌 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍, 𝖺𝗇𝖽 𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝗐𝖾'𝗋𝖾 𝗋𝖾𝖺𝖽𝗒 𝗍𝗈 𝖾𝗆𝖻𝗋𝖺𝖼𝖾 𝖾𝖺𝖼𝗁 𝗈𝗍𝗁𝖾𝗋 𝖿𝗎𝗅𝗅𝗒. 𝖨𝗇 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗆𝗈𝗆𝖾𝗇𝗍, 𝗅𝗈𝗏𝖾 𝗁𝖺𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝖼𝗁𝖺𝗇𝖼𝖾 𝗍𝗈 𝖻𝗅𝗈𝗌𝗌𝗈𝗆 𝗂𝗇𝗍𝗈 𝗌𝗈𝗆𝖾𝗍𝗁𝗂𝗇𝗀 𝖻𝖾𝖺𝗎𝗍𝗂𝖿𝗎𝗅 𝖺𝗇𝖽 𝖾𝗇𝖽𝗎𝗋𝗂𝗇𝗀. 𝖨𝗍'𝗌 𝗂𝗇 𝗍𝗁𝗈𝗌𝖾 𝗂𝗇𝗌𝗍𝖺𝗇𝖼𝖾𝗌 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗐𝖾 𝖿𝗂𝗇𝖽 𝗍𝗋𝗎𝖾 𝗁𝖺𝗉𝗉𝗂𝗇𝖾𝗌𝗌, 𝗐𝗁𝖾𝗇 𝖾𝗏𝖾𝗋𝗒𝗍𝗁𝗂𝗇𝗀 𝖺𝗅𝗂𝗀𝗇𝗌 𝗃𝗎𝗌𝗍 𝗋𝗂𝗀𝗁𝗍, 𝖺𝗇𝖽 𝗈𝗎𝗋 𝗁𝖾𝖺𝗋𝗍𝗌 𝖼𝖺𝗇 𝖿𝗂𝗇𝖺𝗅𝗅𝗒 𝖿𝗂𝗇𝖽 𝗍𝗁𝖾𝗂𝗋 𝗁𝗈𝗆𝖾.
𝖴𝗇𝗍𝗂𝗅 𝗍𝗁𝖾𝗇, 𝗁𝗈𝗅𝖽 𝗈𝗇𝗍𝗈 𝗍𝗁𝖾 𝗁𝗈𝗉𝖾 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗂𝖿 𝗂𝗍'𝗌 𝖻𝗈𝗎𝗇𝖽 𝗍𝗈 𝖻𝖾, 𝗍𝗁𝖾 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗌 𝗐𝗂𝗅𝗅 𝖺𝗅𝗂𝗀𝗇 𝗈𝗇𝖼𝖾 𝗆𝗈𝗋𝖾. 𝖠𝗇𝖽 𝗐𝗁𝖾𝗇 𝗍𝗁𝖾𝗒 𝖽𝗈, 𝗅𝗈𝗏𝖾 𝗐𝗂𝗅𝗅 𝖻𝖾 𝖾𝗏𝖾𝗇 𝗆𝗈𝗋𝖾 𝗆𝖾𝖺𝗇𝗂𝗇𝗀𝖿𝗎𝗅, 𝖺 𝗍𝖾𝗌𝗍𝖺𝗆𝖾𝗇𝗍 𝗍𝗈 𝗉𝖺𝗍𝗂𝖾𝗇𝖼𝖾 𝖺𝗇𝖽 𝖽𝖾𝗌𝗍𝗂𝗇𝗒. 𝖨𝗇 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍 𝗆𝗈𝗆𝖾𝗇𝗍, 𝗐𝖾'𝗅𝗅 𝖿𝗂𝗇𝖽 𝗈𝗎𝗋𝗌𝖾𝗅𝗏𝖾𝗌 𝖾𝗑𝖺𝖼𝗍𝗅𝗒 𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝗐𝖾 𝗐𝖾𝗋𝖾 𝖺𝗅𝗐𝖺𝗒𝗌 𝖻𝗈𝗎𝗇𝖽 𝖺𝗇𝖽 𝗆𝖾𝖺𝗇𝗍 𝗍𝗈 𝖻𝖾 𝗍𝗈𝗀𝖾𝗍𝗁𝖾𝗋.
𝖬𝖺𝗀𝗍𝖺𝗍𝖺𝗀𝗉𝗈 𝗎𝗅𝗂𝗍 𝗄𝖺𝗆𝗂. 𝖠𝗍 𝗌𝖺 𝗈𝗋𝖺𝗌 𝗇𝖺 𝗆𝗎𝗅𝗂 𝗄𝖺𝗆𝗂𝗇𝗀 𝗉𝖺𝗀𝗍𝖺𝗀𝗉𝗎𝗂𝗇, 𝗂𝗒𝗈𝗇 𝗇𝖺 𝖺𝗇𝗀 𝗍𝖺𝗆𝖺𝗇𝗀 𝗉𝖺𝗇𝖺𝗁𝗈𝗇.
𝖡𝗈𝗎𝗇𝖽 𝗍𝗈 𝗒𝗈𝗎 𝗌𝗂𝗇𝖼𝖾 1880, Sebastian. 𝖸𝗈𝗎 𝗐𝗂𝗅𝗅 𝖿𝗂𝗇𝖽 𝗆𝖾 𝗇𝗈 𝗆𝖺𝗍𝗍𝖾𝗋 𝗐𝗁𝖺𝗍. 𝖶𝖾 𝗐𝗂𝗅𝗅 𝗆𝖾𝖾𝗍 𝖺𝗀𝖺𝗂𝗇, 𝗆𝗒 𝗅𝗈𝗏𝖾.
𝘊𝘭𝘰𝘴𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘩𝘦 𝘤𝘩𝘢𝘱𝘵𝘦𝘳, 𝐴𝑒𝑐𝑦 𝐴𝑙𝑙𝑖𝑦𝑎ℎ 𝐿𝑎𝑢𝑟𝑒𝑛𝑡𝑒. ❞
BINABASA MO ANG
The Book That Will Changed My Destiny
Fantasy"Makakahanap ka rin ng isang taong bubuo sa'yong muli." Misa ni father. Napatingin ako sa katabi. "Baka ikaw na iyon, Sebastian hehe. Baka ikaw na ang taong bubuo sa'kin." Ngumiwi ito. "Bakit binibini? Kulang kulang ka ba?" Pati sinaunang tao hindi...