"Gue di bilik warna pink ya?" Ucap Jisun.
"Oke, gue di bilik warna biru berarti." Ucap Nakyung.
"Oke." Sahut Jisun. Dan bersamaan dengan itu keduanya masuk ke dalam bilik kamar mandi masing-masing.
Bilik kamar mandi berwarna biru kebetulan terletak dekat pintu masuk toilet wanita sementara bilik kamar mandi berwarna merah muda berada di sisi sebaliknya.
"Ji, tungguin ya, jangan keluar dulu!" Ucap Nakyung dari dalam kamar mandi ketika ia mendengar suara guyuran air dari bilik lain yang ia duga dari bilik yang ditempati oleh Jisun.
"Iyaaa tenang aja. Gue tungguin." Sahut Jisun.
Tak lama Nakyung turut keluar dari dalam bilik kamar mandi. Ia melihat Jisun masih asyik merapikan dirinya di depan cermin yang ada.
"Dari tadi di luar?" Tanya Nakyung pada Jisun.
Well, Nakyung tak mendengar suara pintu yang terbuka. Makanya ia sedikit heran melihat Jisun sudah berada di luar.
"Lo tadi di bilik yang mana sih?" Tanya Nakyung ketika Jisun menganggukan kepalanya atas pertanyaan sebelumnya.
"Di bilik yang pink kok. Kenapa emang?" Tanya Jisun balik. Ia heran dengan pertanyaan yang diajukan oleh Nakyung sedari tadi.
"Di bilik sebelah tadi gue denger ada suara kayak orang lagi nyiram gitu, ada yang keluar nggak dari bilik sebelah gue tadi?" Tanya Nakyung pada Jisun lagi.
"Nggak tuh." Sahut Jisun singkat.
Nakyung mengerutkan keningnya namun setelahnya ia menganggukan kepalanya.
"Oh mungkin orangnya udah keluar pas lo masih di dalem kali ya?" Tebak Nakyung lagi.
"Nggak deh kayaknya, Kyung." Ucap Jisun sembari menoleh ke arah Nakyung. "Soalnya tadi gue nggak jadi pipis, benerin baju sebentar abis itu langsung keluar lagi, nggak sampe semenit." Sambung Jisun.
Kening Nakyung makin berkerut.
"Tapi tadi sebelum lo teriak yang minta ditungguin itu, gue juga denger suara kayak orang nyiram gitu, gue pikir itu elo." Ucap Jisun lagi.
Menyadari sesuatu, Jisun dan Nakyung menelan salivanya. Kemudian mereka kompak menoleh ke arah bilik yang terletak di tengah yang mereka maksud sedari tadi. Bilik tersebut dalam keadaan tertutup.
Jisun dan Nakyung saling berpandangan dan mengirimkan sinyal satu sama lain. Kemudian mereka berjalan mendekati bilik tersebut. Lalu Jisun mendorong pintu bilik tersebut secara perlahan.
KRIEEEEEEET
"Kan..." ucap Jisun kemudian. "Nggak ada orang."
"Te-terus tadi-"
"Udah yuk ah keluar aja dari sini!" Ajak Jisun sembari menarik tangan Nakyung untuk keluar dari sana.
KAMU SEDANG MEMBACA
janggal; k-idols ✅
Fiksi Penggemar[BOOK FOUR] another book of horror stories [mostly based on true story] started: 29 Juli 2018 finished: 19 April 2019