Teklif

1K 64 21
                                    

Mutlu olduğumuz bir akşamdı . Babam annemin gönlünü almayı başarmıştı . Babam annemi gıdıklamaya basladiginda boyu yataga yetmeyen kardesimin cıkmasina yardim ettikten sonra ikimiz onların arasına atmıstik kendimizi . Bu sefer biz gıdıklanıyorduk . Babam beni omzuna aldiginda annemle kardesim birbirine sarilmis bizi izlemeye baslamislardi . Annemi gülerken görmek çok güzeldi  ve tabi babami da . Yılmaz amcamın ve babaannemin de gelmesiyle kadro tamamlanmisti . Amcam kardesimi omzuna almis babamla karsimiza gecmisti .

"Hadi kız yen su abini " her seferinde bizi yaklastirdiklarinda sariliyorduk . Babam ve amcam da sariliyordu . Babaannem de anneme takilip bizi izliyordu . Mutlu bir aile olmustuk . Tabi bir çok zorlukta yaşamıstık ama annem ve babamın elleri birbirine kenetli oldugu sürece hepsinin tek tek üstesinden gelmistik .

Azer geldiginde bir seylerin ters gittigini anlamısti .  Karaca'nin odasina bakan camin onune gelmis gitmemesi icin yalvariyordu .

"Gitme Karaca "

Karaca yeni bir rüya görüyordu . Bu diger rüyasina göre daha mutluydu . İki cocugu vardi bu sefer ve Azer'le de gayet mutluydu .

Karaca cocuklari yatirmis odaya gelmisti . Odaya girmesiyle Azer kollarini sardi Karacaya hemen . Boynuna öpücük kondurup konusmaya basladi .

"Sana yasattigim her kötü an icin özür dilerim . Bana böyle bir yuva verdigin icinde tesekkur ederim . İyi ki varsın . Seni seviyorum . "
Karaca Azer'e dönmüş yanaklarında gezdirmisti elini . Azer Karaca'nin dudaklarina yönelmis öpücük kondurmustu . İşte tam o an Karaca'nin kalbi tekrar atmaya basladi .  Herkes derin bir nefes alıp birbirine sarıldıginda Azer hala gözlerini Karaca'dan ayırmamıştı  .
Doktor cıkmıs konusmaya baslamisti .

"Dedigim gibi kalbinin tekrar durması kötü oldu . Uyanması bünyesine bagli aldigi yaralara bakilirsa da biraz zaman alicak "  Doktorun söylediklerine çaresiz bakışlarını sunmuştu herkes . Azer giden doktorun arkasından gitmis Karaca'nin yanina girmek istedigini söylemisti . Koçovalı ailesi ona nefretle bakarken Azer bunu hic önemsememisti . İçeri girdi yavas adimlarla . Elini tutup öpücük kondurdu . Ellerini yüzünü ve saclarini buldu . Bir süre gezindi orda . Böyle günler geceler geçti . Karaca hala uyanmamıstı . Azer Karaca'nin elini tutmus basini yanina koymus öyle uyumustu . Yavasca acilan gözlerini ısıkla savastirdi Karaca . Isıga alısınca gözleri eline degen saclara baktı bu Azer'di . Kalkmaya calisırken Azer uyanmıstı .

"Karaca " diyip gözlerinin icine dikti gözlerini . Uykusuzluktan sisen gözleri vardi . Sakallı güzel olmasina ragmen bu seferde bitik duruyordu . Saci basi da daginikti .  Azer iki elini Karaca'nin yanaklarina  koymuş konusuyordu .

"İyi misin güzelim he bir yerin agriyor mu " Gözlerinin önüne gelmişti neden burda oldugu .  Dolan gözlerini bırakıp aglamaya basladi . Azer alnini alnina yaslamış onla agliyordu .

"Gecti gecti aglama özür dilerim affet beni " ardarda sıralamıstı bu sözleri . Canı yandigindan bagirmaya  baslamisti . Azer kapiya cıkmıs doktor diye bagiriyordu . Kocovalilar panik olmus Selim odaya dalmisti . Kızının yanına oturup sakince ninni söylemeye basladi . Ellerini saclarinda gezdirip oksadi usulca . Karaca sakinlesmis gözlerini yummustu . Azer kapida onlari izliyordu . Düsen gözyaslarıyla ici yanıyordu . Doktor gelmis herkesi odadan cikarmisti . Durumunun iyi oldugunu söyleyip gitmisti . Karaca herkesle konusuyordu Azer haric . Azer odaya girdiginde sessizlik olusuyordu . Kimse agzini acip bir sey demiyordu . En fenası da ikisi de hatalıydı ve sorunlari konusarak halletmemislerdi . Evet Karaca Azer'e kardesinin yasadigini söylememeisti Azer'de uyuyor sanip söyledigi seyle ona cok kotu anlar yasatmisti  . Kendini sucladigi yerde buydu . Onu tek basina birakmisti . Evde olsaydi yaninda olsaydi Karaca'nin basina bunlar gelmeyecekti . Kendini affedemiyordu .

"Neden yaptın "

"Seher " Karaca gözlerini Azer'e dikmisti

"Sen uyumuyodun "

"Uyumuyodum "

"Gördün mü "

"Evet "

"Sevindim " diyip kafasini cevirdi Karaca . Gözyaslari akarken Azer Karaca'nin elini tutmus öpmüstü .

"Özür dilerim "

"Dileme " diyip elini cekti Karaca .

"Böyle bir seyi söylemek kolay degil Azer hem Seher soylememi istemedi "

"Ben yıllarca olüsüyle konustum Karaca . Ölmemiş ama . Sen benden bunu saklayınca ben ne yapacagimi bilemedim . Cok kızmistim . "

"Simdi ne oldu da kizmıyorsun bunlar basima geldi diye mi . Ben yanimdan gecislerini unutmadım Azer . Ben aglarken sen hicbir sey olmamis gibi yanimdan gecip gittin öylece . Babaannem geldiginde ne diyecegimi bilemedim . Sen de o gün annene bir sey söylemedin . Sen benden vazgectin Azer " diyip gözyaslarini bıraktı Karaca . Derin bir nefes alip tekrar konusmaya basladi .

"Biliyor musun rüya gördüm . Sen ben ve oglumuz " Azer Karaca'ya gozlerini dikmis agliyordu .

"Benim cektiklerimi sanki hissetmis gibi bana bir yazi yazmisti . Beni guclü bir agac olarak gorüyordu . Pes etmeyen siginacagi bir sey olmayan bir agac . Sonra baska bir rüya daha gördüm . Bu sefer kızımız da vardı . Öyle güzeldi ki kücücüktü . Oglumuz yataga cikmasi icin yardim ediyordu . Birbirimizi gıdıklıyorduk. Mutluyduk Azer bir ailemiz olmustu . " Azer Karaca'nin anlattiklariyla gulümsemisti . Sonra söyledigi seyle gulümsemesi soldu .

"Ben buna olan inancimi kaybettim "

"Karaca " diyebildi sadece Azer . Kelimeleri zar zor bir araya getirdi .

"Bunların hepsini yasayabiliriz mutlu olabiliriz . Affet beni ne olur "
Azer Karaca'nin ellerini tutmus gözlerinin icine bakıyordu . Hala seviyorlardı birbirlerini ama canlarini da yakiyorlardi . Azer cebinden cıkardıgi kutuyu acti .

"Karaca benimle evlenir misin güzelim "

Karaca duydugu seyle gözlerini kocaman acip Azer'in gözlerine kenetledi gözlerini .

Flashback

"Abi Karaca'nin soylemsine ben engel oldum . Kızma ona ne olur " Azer derin bir nefes alıp verdi . Konusmaya Begüm'de dahil oldu .

"Bencede Azer . Böyle bir zey cat diye söylenmez hem . Sen de benden babamın öldügünü saklamistin hatırlatırım "

Azer elini cebine atıp cebindeki kutuyu cıkardi . Kızlar ne oldugunu anladiginda hemen Azer'in yanina oturdular .

"Oha yüzük mu aldın Azer bakayım . Ay cok güzel ya "

"Sevindim abi " Azer Seher'in yanagini oksamisti . Haklilardi . Eve gittiginde evlenme teklifi edecekti Karaca'ya .

**

Karaca ne cevap verecekti ?  Birbirlerini affedecekler miydi ?

Evet yeni bolum sizlerle . Umarım begenirsiniz . Yorum yapmayi ve oy kullanmayı unutmayın lütfen . İyi okumalar . Hoşçakalın 🦋

Azer&KaracaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin