Fadik Teyze'ye kahvaltısıni çikarmış mutfaga gelmistim. İki kardeş oturup gülüyolardı. Biz de abimle boyle olabilirdik ama o bize düşman olmuştu.18 yasına geldiginde evi terk etmişti. Bu düşüncelerle yüzum asık bir şekilde masaya oturdum.Bunu fark eden Azer çenemden tutup kafamı kaldırdı ve gözlerine bakmami sağladı.
"Noldu , niye üzgünsün böyle sen "
"Yok üzgün değilim ya başım ağrıyor biraz ondan boyleyim "
Azer inanmamışcasına kafasini salladı.Çenemden tutması hoşuma gitmişti . O yüzden yüzüme bir gülümseme koyup kahvalti yapmaya başladım. Yılmaz telefonunun calmasıyla salona gitmişti. Kafami çevirip Azer'e baktım . Elini çenesine koymuş beni izliyordu."Noldu niye bana öyle bakıyorsun "
"Çok güzelsin o yüzden "
Böyle söylemesiyle utanmiştim ve yüzümün kızardıgina adım gibi emindim . Bi anlik cesaretle elimi boşta kalan yanağına götürüp yanaginı okşadım yavas yavas. Gulümseyip gozlerini kapattı sonra elimi tutu ve avuç içime defalarca öpücük kondurdu."Tamam bu akşam burdasın o zaman "
"Noluyo Yilmaz kim o "
"Şey abi bi arkadas vardi ya o "
"Hee anlasıldı oğlum anam sevmiyo o kızı ugrastirma bizi ya "
"Ya abim bisey olmaz ya 1 2 saat kalır gider kız "
"Kim o Azer hangi kiz ben anlamadim "
"Hoslandigi kiz "
"Abi ne alakasi var Allah askina . Ben şeyden şey ettim " Çok sacma bi cumle kurdugunun farkina varıp Yilmaz kendi kafasına vurmustu.
"Sen şey etmeye devam et o zaman Yilmaz "
"Gülmesene Karaca"
"Gülmüyorum ya "
Fadik teyze asagi inmis hep birlikte salonda oturuyorduk . O kız gelicegi için de fazlasıyla sinirliydi. Ben neden sevmedigine anlam verememistim . Geldiginde anladım. Kız gayet rahat ve insanı gözleriyle yiyen bir tipti. Azer'e olan bakışlarını fark ettiğimde sinir krizi gecirmemek için kendimi zor tutmuştum . Akşam yemegini önceden hazırladıgımızdan sofraya gecmistik . Kız Azer'le Yilmaz'in arasina oturmuştu. Fazlasıyla sinir olmuştum zaten bu hareketiyle iyice delirdim. Öfkeli gözlerle Azer'e bakıyordum. O da ben ne yaptim dercesine bakiş atıyordu. Yemekler yenmiş,sofra toplanmaya başlamıştı . Azer bana yardim ediyordu.Ama çok sinirli olduğum için pas vermiyordum. Kiz Yilmaz'la olan sohbetini bırakıp su icmek için mutafaga gidecegini söylemişti. Bense içerde tabakları üst üste koymuş mutfaga dogru yönelmiştim.
"Azer"
"Ne var "
"Niye tersliyosun ya ben seni özlediğimi soyleyecektim "
"Ne ozlemesi kizim ne diyosun sen "
"Yapma Azer , ne cabuk unuttun eski gunlerimizi" diyip Azer'in yüzune ellerini koydu. Azer hizlıca yüzünü cekip , kızin kolunu tuttu
"Kizim sen ne sacmaliyosun , hic olmayan seylerin hayalini mi kuruyosun ,yetmiyo bi de bana yutturmaya mi calisiyosun "
"Oo sen bu kız geldi diye unutmussun beni , ben oyle cabuk unutulacak biri degilim "
"Azer" Karaca her seyi duymuştu. Gözleri dolmuş öyle Azer'e bakıyordu.
"Karaca. Bak bu kız ne diyo bilmiyorum ben , neyin pesinde anlamadim , gercekten bi ilgim yok."
"Yalan soyleme Azer bu sünepe kızdan mi korkuyosun sen de yani "
"Dogru konuş sevdigim kadin hakkinda , elimde kalıcaksin simdi hee "
Yilmaz bagirislari duymuş mutfaga kosmustu. Fadik hanım olacaklari bildiginden hic karismak istemedi.
"Abi noluyo "
"Yilmaz götür şunu elimde kalicak yoksa " dedi Karaca.
"Oo Azer'e de mi boyle atar yapıyosun sen , boyle mi tavladin onu "
Karaca daha fazla dayanamayıp kizin saclarına yapişmıstı. Azer'le Yilmaz ne oldugunu anlamamiş saşkın gozlerle olanlari izliyorlardi. Azer sonra Karaca tutmuş bırakmasi için dil döküyordu. Fadik teyze gelip"Noluyo burda , ne yapiyorsunuz siz he , Yilmaz ben sana bu kizı buraya getirmeyeceksin demedim mi hee , ne demeye getirdin geldigi gibi ortaligi ayaga kaldirdi. Çabuk götur burdan bir daha da getirme. Sen de eve gelme ."
Yılmaz basi egik sekilde kizi kolundan tutmus götüruyordu. Azer'se bana bakmiş sakinleşmem için kulagıma fısıltılar yolluyordu. Fadik teyze yanima yaklasıp"Ne dedi de dellendin böyle güzel kizım al iç şu suyu"
"Bi şey demedi Fadik teyze ben bi lavaboya gideyim "
Karaca merdivenleri cıkarken Azer'de arkasindan gidiyordu."Gelme peşimden "
"Sakin ol.Dinle beni bi sen."
"Dinlemicem ,git "
Karaca'nin kolundan tuttu ve kendine cekti."Bi ilgim yok vallahi sacmalıyo "
"Hicbir sey olmadiysa niye oyle şeyler söyledi "
"Bilmiyorum Karaca "
"Bırak Azer"
Karaca lavaboya girdi. Elini yüzünü yikayıp çıktı. Azer kapıda hala onu bekliyordu. Hiç pas vermeden yanından geçmeye calısti. Merdivenlerin basındayken Azer kolundan tuttu , Karaca kolunu cektigi sırada merdivenlerde ayagi bosluga gelmis geri gitmeye başlamısti.
Kız Yılmaz'la gitmeyip yarı yolda inmişti. Onu bekleyen adamin yanina gidip
"Dediginizi yaptim , kız sinirlendi benden sonra da kavga ettiklerine eminim ,şimdi parami verin "
"Aferin , al"