Kisah ni terjadi kat sepupu aku beberapa bulan lepas.
Mak dia sendiri cerita kat aku masa balik kampung haritu....Sepupu aku ni jenis tak reti duduk rumah, biasalah lelaki kan...panjang kakinya, kalau tak keluar rumah tu boleh menggelupur macam cacing kepanasan. Kalau dah keluar tu sampai bulan dah naik atas kepala pun belum tentu dia balik...
So satu hari tu, dia balik lewat macam biasa...tapi dia terlupa bawak kunci rumah, selalunya mak dia pesan bawak kunci sesiap sebab takde siapa pun yang nak berjaga tunggu dia sampai tengah malam.
Malam tu, kawan dia hantar dia balik...pukul berapa tak pastilah, tapi memang semorang dalam rumah dah tidur time tu. Suddenly makcik aku dengar sepupu aku ni terjerit² kat luar suruh bukak pintu....dia ketuk macam nak roboh pintu tu.
Elok je makcik aku bukak pintu, terus dia berlari masuk bilik. Makcik aku tak cakap apa lah, terus tutup pintu sambung tidur. Esoknya makcik aku tanya dia kenapa malam semalam kelam kabut sangat...baru lah dia bukak mulut, "ada perempuan berdiri kat tepi tingkap semalam"
Makcik aku pelik lah, perempuan mana pulak, mana ada sesiapa datang rumah...
"Betul lah, orang nampak perempuan kat situ, kepala dia bertutup kain batik, muka tak nampak, pakai baju kurung...."
Sepupu aku ni rabun, tapi jenis rabun tanak pakai spek...
Mula² dia ingat orang, tapi makin perati, makin tak nampak muka dia...memang takde muka ! Dahlah perempuan tu pulak memang menghadap dia masa tu....Tu yang gelabah gegar pintu bagi bising² sampai orang terjaga....takut sangat dah tu.
Mak dia ingatkan lepas jadi camtu, dia nak taubat lah daripada balik lewat²...hm sama je, balik lewat jugak, paling awal pun pukul 11 malam. Lagipun ni bukan fes time dia jumpa benda² ni, banyak kali.
YOU ARE READING
🚏⭕ || Kisah Si Makhluk
Horror/Koleksi cerita seram je/ Ada orang kata Se curious kita nak tahu pasal hantu, hantu pun curious jugak nak tahu apa tanggapan kita kat diorang. So aku sarankan korang hati-hati baca buku ni. Lebih-lebih lagi kalau baca memalam. Sebab mana tahu mas...