Seorang lelaki melalui laman Facebook telah berkongsikan kisahnya yang agak ngeri apabila sering 'ditindih' sesuatu atau dalam bahasa lainnya Sleep Paralysis yang ada penjelasan tersendiri dalam bidang psikologi.
Jom kita baca perkongsian beliau.
Assalamualaikum, selalu baca pasal hal-hal masyarakat kita kan? Haa kali ni meh aku tukar genre seram pulak. Cerita aku ni bukan cerita pasal rumah tangga, bukan pasal adik abang kakak, bukan pasal madu, tapi pasal aku. Thanks admin approve confession ni.
Okay, confession ni pasal kena tindih je so siapa yang nak tahu mcm mana kena tindih tu baca la kt sini. Aku bukan nk suruh korang kena tindih, tak bukan, aku mmg suka cerita pengalaman aku kat semua orang.
Kena Tindih ni sebenarnya kalau diikutkan dengan saintifik term, nama nya Eye Rapid Movement, atau Sleep Paralysis. Bukan macam orang melayu selalu kata ada hantu tindih. Wallahualam lah. Kalau ikut santifik maksudnya macam badan kita tdur, tapi otak kita sedar. Haa.
Okay jom baca pengalaman aku masa kena tindih. Kisah Seram tapi Benar. Hahah. Aku ringkaskan je tau.
1. Ni masa first2 aku kena dulu. Masa tu darjah 4, kat kampug, aku tidur luar depan tv dengan adik adik aku yg lain. Malam tu tiba2 aku terjaga sbb terdengar bunyi. Bunyi macam ada org buka atap zink betul2 atas aku. Aku pandang je atas lama2, aku bayangkan ada nenek kebayan nk masuk rumah ikut atap huhu, takut gila masa tu. Pastu lama2 bunyi tu stop. Then tiba2 dengar bunyi majalah jatuh kt ruang tamu disusuli dgn bunyi gelas plastik jatuh kat dapur. Aku dah gigil yela budak time tu. Aku baca 3 qul, pastu bangun lari kt bilik mak aku. Aku cerita tapi mak aku suruh aku tdur balik. Masa aku baring, aku dengar bunyi kaca pecah, pastu nenek aku keluar bilik pegi cek. Fuhh lega aku, aku ingat aku sorang je yg dgr bunyi tu. Cek punya cek takda ap2 yg pecah…
2. Okay lepas kejadian tu, aku mula kena tindih kerap. Badan tak boleh gerak langsung, dada rasa macam kena tekan, suara tak keluar, jerit la kuat mana pun mmg tak akan ada orang dengar. Perasaan takut tu macam menyelubungi satu badan aku. Masa mula2 aku kena tindih aku ingat lagi, aku tdur dengan bibik aku dalam bilik kt kampung. Bilik tu mmg jarang guna pun. Tiba2 badan aku tak boleh gerak. Mata aku tutup je xboleh bukak.
Apa aku nampak? Aku nampak pondok kayu kecil usang, dalam pondok tu tengah2 dia ada satu tiang, bawah tu ada org lelaki tangan kena ikat kat tiang. Pastu dia pusing belakang pandang aku, muka dia sedih giler comot2 pastu mata merah macam lepas nangis. Pupp aku terbangun…
3. Aku dulu selalu kena tindih, seminggu tu ada la 3 kali. Bagi aku la, tindih ni ada dua jenis, satu tindih biasa, satu lagi tindih seram. (Ni teori aku jangan pulak korang pegi google). Tindih biasa ni bila aku kena tindih, aku boleh nampak lagi bilik aku.
Cuma tak boleh gerak. Tunggu la 10 minit baru boleh. Tindih seram pula aku tak suka. Sebab apa? Sebab seram la tanya lagi haha. Tindih seram ni dia macam bawa aku ke tempat lain. Bila aku buka mata aku ada kat tempat lain.
Ada skali tu aku ada kat atas tanah, waktu tu gelap gila. Aku boleh dengar bunyi guruh2 kuat, bunyi orang bisik2 laju2 kat telinga aku pastu hilang macam terbang, bunyi orang cakap2 kat belakang aku, bunyi baby nangis etc. Ni semua real bukan rekaan. Cara aku kembali kat dunia aku, aku baca-baca doa then pejam mata kuat2. Mcm cerita Harry Potter travel dari satu tempat ke tempat guna mind dia tu.
4. Pagi tu aku kena tindih biasa, pastu aku rasa ada budak masuk bilik aku, bila pintu buka, terus aku dengar bunyi pintu almari aku buka tutup, then budak tu duduk belakang aku, dia pukul aku dgn rotan halus. Rasa sakit tu mmg real. Aku geram betul masa tu, aku tak takut sbb dah biasa. Bila aku dapat rasa tgn kecil dia selit bawah tgn aku, aku cepat2 tekan tgn aku ke bawah tak nak bagi budak tu lari. Lepas tu budak tu mcm tarik2 tgn dia then terus lari, bila aku dah boleh gerak aku cepat2 pusing belakang, tengok2 dah hilang. Fine…
YOU ARE READING
🚏⭕ || Kisah Si Makhluk
Horror/Koleksi cerita seram je/ Ada orang kata Se curious kita nak tahu pasal hantu, hantu pun curious jugak nak tahu apa tanggapan kita kat diorang. So aku sarankan korang hati-hati baca buku ni. Lebih-lebih lagi kalau baca memalam. Sebab mana tahu mas...