Kejadian ni minggu lepas.. Dlm perjalanan ke pasar mlm dlm keta,sy pon cerita la pasal melur dekat sepupu sy.. Kmi pon sibuk la ckp.. Sbb "melur" x boleh disebut pada pukul 12 mlm ke ats..
Nk dijadikan cerita.. Wktu tu area utara dilanda angin kuat.. Mlm tu jam pukul 12 lebih.. Angin tetiba dtg kembali.. Kmi sekeluarga pon duduk la diluar.. Sja tngk angin meniup pokok2 disekeliling. Kmpung kan. Bnyk pokok.. Rmh pon dekat2..
Tetiba sepupu yg hnya bersebelahan rmh.. Memanggil sy.. Dy mengeja "M.e.l.u.r".. Kmi x berani nk sebut.. Kmi berdua ni memang minat benda mistik..
Tetiba mak pon hairan la.. Sy pon dngn spontan ckp.. Yg sepupu sy tu ckp pasal melur.. Ya..sy sebut "melur"..kmi pon x lama kemudian masuk kedalam rmh..
Rmh ni sebenarnya rmh tok saudara sy.. Sy tinggal di langkawi.. Sja cuti sem kan.. Balik kmpung.. Sy tidur dlm bilik dngn mak sy.. Time tu baru pukul 1 lebih.. Sy ni memang suka tdo lewat.. Slalu tdo kol 2.30 pgi.. Huhu.. Mak dah lena dibuai mimpi dah.. Sy pulak tngh chat kwn di ws..dekat luar bilik ada la ank kpd tok saudara sy sedang menonton tv..maharaja lawak..
Dngr la skit2 dari dlm bilik ac mizal dok jerit.. Haha.. Tetiba sy terdengar ad org bgi Salam.. Suara pompuan.. Sy pon terpikir spa la nk dtg waktu cmni.. Tetiba sy tringat pasal melur.. Dlm 15 minit kemudian terdengar skali lagi.. Suara dy pompuan tp lain skit.. Sy dah start rasa takut n meremang bulu roma.. Mls nk kejutkan mak.. Sy wt xtau.. N last bnyi skali lagi.. Tp sy sempat dngr kum ja..
Sy terus kluar bilik. Tny la kt ank tok saudara sy tu sma ad rancangan tv yg bgi Salam..dy kta xda pon.. Pstu dy pon dah msuk tdo.. Jam kol 3.. Memang sunyi.. Sy tunggu la ingt ad lagi.. Rupanya dah xdak.. Keesokan hari.. Sy pon bgitahu la dekat tok.. Dy pon ckp.. Dy dah kena bnyk kali.. Siap dy jawab lgi sbb tersasul.. Huhu xtau la sma ad sbb sy sebut melur atau pon Cuma kebetulan...
YOU ARE READING
🚏⭕ || Kisah Si Makhluk
Horror/Koleksi cerita seram je/ Ada orang kata Se curious kita nak tahu pasal hantu, hantu pun curious jugak nak tahu apa tanggapan kita kat diorang. So aku sarankan korang hati-hati baca buku ni. Lebih-lebih lagi kalau baca memalam. Sebab mana tahu mas...