pengalaman duduk hospital.. tak lah batang idung sendiri yg nampak tp.. aku ade kat tempat kejadian...
citer dia mcm ni.. tahun lepan masa umo baby aku 1tahun 3 bulan baby aku kene jangkitan kuman kat paru2.. so dah kene tahan kat wad kanak-kanak hospital kuala lumpur.. wad mane tak payah bg tau lah nanti mendatangkan ketakutan pulak kepada ibu2 yang lain pulak (hehehe mcm seram sgt.. seram tak seramlah).
ok, mase first night kat situ tak rase ape2 lg.. padahal aku tak tido langsung, ye lah anak kite tgh penuh wire sane sini n setiap 1 hour doc/nurse dtg monitor baby aku.. so rase risau lebih mengusai diri dr nak rase ape2.... alhamdullilah baby aku positif dgn antibiotic n oxigen every 2 hour treatment yg doc bg.. so esok nyer oxigen dah dikurangkan kepada 4 jam sekali esoknyer (terime kasih yg kepada yg membantu.. terharu) jd nak jd cerite baby dah ok.. brulah umie rase ngantok n penat mlm kedua kat sepital 2.. and nurse2 pun advise suruh aku tido n rehat dorg ckp nti maknyer pulak jatuh sakit... so aku pun tido lah.. ade ibu2 yg sedang borak bedepan dgn katil aku tu.. so kite gelar dorang ibu A katil ujung kiri dkt pintu bilik, ibu B katil kat ujung kanan bilik dekat dgn tingkat yang mengadap luar di kawasan jemuran... dlm aku n baby aku dah lelap aku dgn ade org menjerit terperanjat.. aku bangun.. aku tgk si B dah ade kat katil si A (si B ni bru melahirkan baby, baby dia ade malsah pernafasan) aku tanye kenape? si B ckp.. dorg nampak ade org tgh mengintai kat tingkap... (dlm ati pak guard kut) dorg tanye aku, aku brani tak.. klu brani g lah tgk sape kat tingkat tu (huhuhu aku mmg penakot.. mane boleh) aku ckp lah aku tak berani.. dlm sibok nak turunkan langsir tu dtg nurse tanye kabar kenape dgn kami.. kami pun citer lah kejadian td.. tau tak nurse tu langsung tak terkejut.. dia juz senyum n ckp 'sya bukak lampu ye puan'.. pastu dia pergi turun kan langsir tu.. pastu dtg lah nurse lg sorg ckp kat si B td.. 'pn sy bawak kan yasin ye letak kan kat baby tu' ya allah mase tu ade rase lege nasib bukan aku yg nampak.. pastu yg best jugak nurse yg bawak yasin tu dtg blk dgn nurse lain.. dorng boleh borak ckp ' smlam bilik sebelah kene' biar betullll....
nak jadi seram lg.. dlm keadaan terang 2 baby aku pun bangun sebab sbab kecoh2 and terang kut tu yg dia terjage... n nak tau tak baby aku wat ape mase tu..boleh dia bgn berdiri and panggil n lambaikan tangan kat arah tingkap kejadian.. dia boleh mcm meh lah.. meh lah ( baby tak pandai ckp lg tp mcm pggl kawan2 ajak main tu) aku ckp.. 'dani wat ape tu' aku pengang lah tgn dia jgn bagi melambai.. dia tarik tgn dia sampai dia boleh melambai balik.. terus aku peluk baby aku bace ape2 yg patut..
so sokalan dia.. SIAPA OR APAKAH BENDE ITU...
nota : nurse ckp pukul 7ptg dorg dah lock kawasan jemuran kain tu takde sape boleh masuk or keluar dr kawasan tu... and patut lah pukul 7 jer nurse2 kat situ bertukus lumus tutup tingkap n langsir yg ade kat situ... alhamdullialh takde lah sampai anak nangis tak boleh tidur.. juz SERAM OKKKK...
YOU ARE READING
🚏⭕ || Kisah Si Makhluk
Horor/Koleksi cerita seram je/ Ada orang kata Se curious kita nak tahu pasal hantu, hantu pun curious jugak nak tahu apa tanggapan kita kat diorang. So aku sarankan korang hati-hati baca buku ni. Lebih-lebih lagi kalau baca memalam. Sebab mana tahu mas...