Kisah Cik Ma

401 21 0
                                    

Min hide fb aku ya..aku nak kongsi kisah waris2 jauh aku yg diganggu sesuatu.

Camna aku nak mula ya.aku nk bukan gheti sngt mnulis.dipendekkan cerita ya.

Cik ma ni berasal Dari utagha.LPs tu follow laki dia p duk Di sebuah negeri Di pantai Timur.kawasan pendalaman.laki dia ni cikgu.depa ada anak 2 org.sorang laki sorang pompuan.LPs sbulan dua Cik ma ni duk Di tmpat baru.dia depa bncang laki bini tuk buka kdai runcit.sbb Cik ma ni xbiasa duduk ghumah saje2. Jadi dia boring.laki dia pon izinkan lah.depa sewa kdai tuk buat kdai runcit.kdai tu mcm bangunan kdai sederet la.kat sbelah2 pun ad jgk kdai runcit lain.kdai depa sewa ni dkat ngan umah depa.

Dalam stengah tahun dia meniaga tu .cik ma tu la yg jga sorang2 kdai runcit tu.xdek pakai pkerja k apa. Lama kelamaaab khidupan Cik ma n kuarga dia ni mcm diganggu.kalau belah malam, time smua dh msuk tido,bunyi org ketuk pintu umah.bila p bukak xdek org.tp ade tlur ayam kampong 2 3 bijik dpan tangga.pastu mlm sterusnya ada satu mlm tu,bunyi mcm musang dk kjar2 atas bumbung umah.

Bila laki dia kuar suluh,xdek pape,bngn pg time sbuh tu,ade bangkai ayam kampung dpan pintu.bnde mcm ni berlarutan selama sbulan lbih jugak la.

Pastu ade satu mlm tu.laki Cik ma ni kena p kursus kat negeri lain slama 3 hari.tinggal la Cik ma ni n anak2 dia ja kat umah.Jadi mlm suami dia takdak tu,Cik ma n dua anaknya tido KT ruang tamu dpan TV.bila Cik ma ni sdar dlm kul 3 pg,dlm samar2 chaya dia dapat lihat mcm ade pompuan tercongok duk ATS meja dapur smbil duk pandang tepat ke dia.rupa pompuan tu mcm hantu langsuir tua dlm cita karak.camto la lbih kurang.Cik ma ni try nk ttop mata.tp xbleh.dkat sjam die duk tenung bnda tu Dan bnde tu mcm duk main lompat2 KT dpur umah dia.bila dh mcm2 DOA bce.bru lah die leh bngn.

Pagi keesokan cik ma kene sakat tu,anak laki dia tanya,ibu knapa smalam adik tersedar ibu takde kt sbelah,pastu adik nampak ibu dk basuh pnggan kat dapur .adik pnggl ibu xdgr.pastu adik tido balik..bila cik ma dgr anak die tnye cmtu,seriau la derr.sbb mlm tu mana ada dia bngn p dpur.Mjur ank pompuan dia xkne plak sakat.Pastu mlm sterusnya dia p tdo umah jiran sbb xtahan tkot bnde tu mai lg.

Lepas suami dia balik tu.Cik ma cita la kat suami dia.n suami dia pnggl ustaz ni tuk pagar umah.ustaz yg dtg tu ckp,bnde ghaib ni ada KT kdai runcit dia .tp bila dia pulang.bnde ni ikot.2 3 hari LPs ustaz tu pagar umah,masa tu waktu magrib,Cik ma n laki dia duk solat KT dalam bilik,ank laki dia dtg peluk2 mcm takot,pastu die ckp nmpak org pompuan pakai bju putih duk goncang pagar umah nak masuk.tp xterbukak.laki dia p tngk xde pape.

Pnggl lagi ustaz ni.ustaz ckp sbenarnya ad Org nk kacau Cik ma punya perniagaan je.sbb kdai runcit depa laku.depa jual barang murah n tak kedekut.sbb tu planggan ramai n ade org dengki.ustaz tu ckp ssah skit nk buat sbb ade org hntr benda guna debu mayat perasap dpan kdai.mkn masa nk pulihkan balik.jadi Cik ma n fam dia stop dri mniaga.sbb mls nk bgaduh.smpai rini Cik ma jadi suri rumah mcm biase.hehe.tamat

🚏⭕ || Kisah Si Makhluk Where stories live. Discover now