Pengalaman time bonceng

564 35 0
                                    

kejadian ni berlaku dalam tahun lepas la masa aku nak cuti semester dan balik kg biasanya aku balik kg dgn moto je, student kan..biasanya aku balik pagi lepas subuh x pun paling2 lewat pun lepas zohor...Then tibanya cuti sem,dah x ramai tinggal kat kampus..aku nyer final paper paling last...aku nyer rumet pun semua dah habis paper. Dorang semua dah balik,tinggal aku sorang..boring gak...aku punye paper dah la last dan abis lewat petang lak 2...geng aku biasa konvoi bila balik kg pun, semua dah blik dah. Tapi ada sorang lagi kawan aku dan balik tempat sama dengan aku x balik lagi,so aku balik dgn dia jela...
Habis je final petang tu..entah camne lak hari tu aku dengan member aku rasa nak adventure sket ajak balik malam..lagi pun x sabar lagi balik kg dan rilex puas2

Tu baru intro..baru nak start story ni... perjalanan balik amik masa 5-6 jam aku dengan kawan aku balik le 2 org je...
Dlm perjalanan tu akan melalui kawasan yg teramat sunyi,kawasan hutan,lampu jalan pun xde..kawasan tu memang xde penempatan la, kira kiri kanan sume hutan dan gelap dan aku serta kwn aku akan melalui tempat tu kira2 50km...
jalan situ memang horror la,dalam 30km aku bawak moto tu xde jumpa 1 pun kenderaan lain melainkan aku dengan member aku tu je.Paling dasyat banyak selekoh maut kawasan tu,da ada gak signboard tulis kawsan kemalangn......aku fikir apa2 pun masa tu yg penting balik kg dan aku bawak moto leklok..

Tiba je 1 jln lurus, dalam berapa km entah, aku pun start pecut la tp aku x nak la beritahu berapa km/j aku pecut 2..tapi JPJ cari aku lak..Tengah duk pecut tu..tetibe aku tengok kat side mirror ada cahaya,laju gak...tengok2 tetibe ada moto lain ekori aku??
ishh..dari mana lak moto ni?? dari tad aku bawak moto xde kenderaan lain pun,nak kata kuar celah2 hutan pun mana ada lorong2 situ??ahh sudahh!! mula2 aku suspek mat rempit je..aku pun dengan x sengaja amati rupa pemandu moto 2...aku tengok dia pkai cam jubah kaler putih,berserban,,ish kalo mat rempit apa jadahnyer pakai jubah,serban nak kata pak lebai lak cam haram laju moto dia bawak..aku pun nak tengok face dia..aku amati betol2 then...YA ALLAH!! pemandu moto ni xde muka,kosong...aku dah seram sejuk..tambah2 kawasan situ tulis  kawasan kemalangan,moto 2 makin laju dan gaya nak melints aku...moto dia pakai honda c70 je,dengan laju teramat melintas aku..aisey,,apa yang melintas aku ni,nak kata pak lebai balik masjid dah pukul 1 pagi masa tu,dan dari mana dia datang?? dan moto dia yang c70 je laju gila lintas aku time aku pecut lak tu..................

Masa tu aku dah agak kaku dah,tp tangan aku still bawak moto,tapi dgn keadaan kaku aku x mampu toleh ke kiri kanan pun..
tapi aku sempat menjeling kat kaki moto yg lintas aku tu..skali lagi aku terkejut...pemandu ni XDE KAKI?????mmg aku cuak
lps moto tu melintas aku,ada 1 selekoh agak tajam,lepas je moto tu lps selekoh 2 tetibe lak moto 2 ilang???
ke mana lak moto ni ilang?? mana ada lorong2 atau simpang jln lain lepas selekoh kat jln tu ,kiri kanan hutan....
aku dengan kawan aku senyap je...buat tak tau je...tu dah kire ok moto aku x terase berat or mampus tengah jalan kat situ...kalau x..huhu

Dlm 15 km pastu baru le jumpe pekan sikit,masa tu stop jap nk isi ron95 kt moto aku tuhh..aku tanya kawan aku..nampak x apa yg aku nampak tadi?? Then kawan aku cakap..buat x tau jela...situ kawasan kemalangan,tempat tu mmg horror ....
pastu aku teruskan perjalanan dlm 80 km lagi x ada apa dah...sampai  rumah aku tros mandi.....huhu...
2 le serba sedikit pengalaman aku balik kg dgn moto mlm2.......

p/s: sape2 yg balik kg or jln jauh2 dgn moto mlm igt2 sket bukan nak takot2 kan tapi bahaya lain macam mlm2 ni byk lori n kenderaan besar. Lain macam kete laju..kita ni moto kecik je takot dorg x berapa nampak kita pastu kalo moto tu rosak tengah jln@ tgh jln kawasan hutan mcm aku tadi susah la..dahla kedai repair byk tutup,kalo kena tempat sunyi lak jauh dari  pekan lagii hampehh...even lampu moto padam pun dah susah...

@detik12malam

🚏⭕ || Kisah Si Makhluk Where stories live. Discover now