Ok, perkara ni dah lama berlaku ni.. masa aku umur 14 tahun kot.. okay ceritanya..
Dulu-dulu.. sebelum tidur aku suka sangat dengar radio walkman sambil sumbat telinga dengan earphone.. zaman dulu kan radio yang jenis kecik macam mp3 player tu?? Haha gila sangat dengar benda tu.. 24 jam melekat kat telinga.. hinggakan nak tidur pun layan lagi lagu.. dulu suka dengar ERafm time Linda Onn ngn Halim Othman ada lagi..
Ok dah mengarut dah ni..Sambungan.. malam tu nak tidur macam biasa sumbat telinga pastu tidurla ditemani lagu lagu (bukan nak baca doa pun padan muka aku).. aku time tu dah duduk bilik sendiri..so aku memang ingat sebelum tido pintu bilik aku tutup sendal dengan bakul baju (kunci rosak).. ok dah mamai tertidor..
…
Aku terjaga bila rasa ada tangan duk meraba2 lengan aku. Aku tepis kemudian bukak mata dan tengok tepi katil. Takde sesiapa. Aku pun matikan walkman aku. Cabut earphone then pejam mata semula. Kali ni aku rasa lagi. Tangan tu duk meraba hingga ke celah paha!! That’s it! Aku bangun (tak turun katil lagi) nampak macam ada orang cuba menyorok. Aku pun sound (ingatkan adik aku cuba buat onar..) dalam hati bengang giler tapi yang pelik aku tak bangun betul betul aku macam mamai.. Aku sound la adik aku tapi mulut je duk membebel. Aku jenguk ikut kelambu (tidur memang pakai kelambu) nampak ada lembaga hitam tengah merangkak keluar bilik. Badan dia skinny dan kepalanya botak..masa dia merangkak keluar pintu (gaya macam ju-on) kena lampu kat luar pun still nampak hitam semuanya. Yang pelik, aku rasa marah sebab adik aku berani buat benda macam tu tapi aku rasa tak larat nak bangun dan sepak dia time tu. Aku just monolog kat diri sendiri ‘jaga kau esok kena dengan aku’ then terus tidur balik..Esoknya aku bangun aku rasa macam mimpi tapi bila aku tengok tempat aku letak walkman,memang sah aku tak mimpi..dengan pintu bilik memang terbuka. Aku pun terus bangun and marah dia pagi2 tu.. dia pulak terpinga2 terkulat2 tak tahu apa2.. mak aku pun nafikan adik aku buat benda macam tu.. dia pun siap sumpah sumpah lagi..dan bila aku fikir balik rasa seram pun ada sebab bila ingat rupa benda tu tak macam orang dah.. tak tahulah wallahualam..
YOU ARE READING
🚏⭕ || Kisah Si Makhluk
Ужасы/Koleksi cerita seram je/ Ada orang kata Se curious kita nak tahu pasal hantu, hantu pun curious jugak nak tahu apa tanggapan kita kat diorang. So aku sarankan korang hati-hati baca buku ni. Lebih-lebih lagi kalau baca memalam. Sebab mana tahu mas...