Nightmare's call 3

289 16 0
                                    

Chapter 3: something Missing( Innocence memories)

Pagi itu saya bangun dari tidur dan merasa sedikit tenang. Tidak seperti hari hari yang biasanya. Saya menoleh kepada baju bayi yang saya jumpai di dalam laci semalam dan saya menghidunya. Tenang dan sangat indah. Sepanjang malam saya memeluk baju bayi itu. Saya menyimpan baju bayi itu di bawah bantal dan saya mengemaskan bilik tidur saya.
Selepas mandi dan menukar pakaian, saya memgeringkan rambut dan memerhatikan gambar yang saya temui di laci semalam. Anak mata saya memerhatikan gambar itu dan dalam pandangan mata kasar, pokok pokok yang ada gambar itu seperti bergerak. Dahan dahan bersama Daun daunnya bergerak seperti ditiup oleh angin kencang. Saya memgambil gambar itu.
" what was thats" bisik hati saya ketika itu. Saya mengeleng kepala.
" i was dreaming again." Bisik hati saya lagi. Saya menyimpan hair dryer di dalam laci dan membawa gambar itu bersama saya.
Saya keluar dari bilik dan menoleh ke arah Auntie Milan yang sedang duduk di sofa ruang tamu. Dia seperti sedang sibuk membaca sesuatu di tangannya. Saya hanya memandang kearahnya dan perlahan duduk di sofa bersebelahan dengan auntie Milan. Dia menoleh ke arah saya dan tersenyum.
" Are you okay? Feel much better?" Tanya Auntie Milan. Saya hanya mengangkuk dan membalas senyumannya.
" i found this.." saya menghulurkan gambar itu kepada auntie Milan. Auntie Milan memerhatikan gambar itu. Dia pantas mengambilnya dari tangan saya dengan wajah terkejut.
"Did you open the drawer?" Tanya auntie Milan. Saya hanya mengangkuk. Dia mengetuk Dahinya sendiri.
"Why?is it something wrong with that? I suddenly feel like .. some spirits asked me to open the drawer last night..and i found this." Jawabku. Auntie Milan hanya diam. Dia menoleh ke belakang gambar itu. Ada sebuah tarikh tertera di situ. Saya hanya memerhatikan dari arah sebelah.
" do you remember what place is this?" Tanya auntie milan. Saya mengeleng.
" I dont quite remember but i had a feeling that i've been these place before." Jawab saya dengan tenang. Auntie milan hanya diam dan menatap saya. Seperti ada yang ingin dia katakan kepada saya namun dia tidak menyatakan apa yang terbuku di dalam hatinya.
" i found this too.."saya mengeluarkan benang rantai yang saya temui di selitan helaian buku diari dan memberikannya kepada Auntie Milan. Wajahnya berubah sedikit. Seperti terkejut dan dia cuba mengawalnya. Dia mengambil rantai benang itu dan hanya memerhatikan.
"What is this?" Tanya saya kepada auntie Milan. Dia hanya mengangkat bahunya dan memberikAn semula rantai itu kepada saya.
"Why dont you check on it auntie.. you can try ask your Friends (Komburongo/Gimat) about me. WhAt wrong with me? Why i Am suffering from my nightmare." Kata saya lagi. Auntie Milan menghela nafas dalam dalam dan mengusap bahu saya.
"My friend cannot do that.. he only can help the people who was sick because of Black Magic. I ever asked him about you.. but its seems like.. your situation was not because of black magic."jawab Auntie Milan.
"So what wrong with me? Am i crazy?"tanya saya lagi. Banyak persoalan yang saya ingin kemukAkan kepada auntie Milan.
when we become an adults.. we are losing our innocence memories. We dont quite remember our childhood memories anymore."kata auntie Milan. Saya hanya mendengar dan cuba memahami apa yang cuba dia jelaskan kepada saya.
"Am i those people who lost their childhood memories?" Soalan itu membuat auntie milan diam.
"I will ask my friend to help you. Im scared that your situation would getting worst."kata auntie Milan.
"Your friend?"
"Not my friend(Komburongo/Gimat).. my friend who also have the same abilities like i did. Maybe she can help you out."kata auntie milan. Saya hanya mengangkuk dan memerhatikan rantai benang itu dan memakainya semula.
Malam itu saya tidur seperti biasa. Lampu sudah dipadam dan bilik sudah gelap tanpa sebarang cahaya. Mimpi itu datang lagi. Saya turun dari katil dan berjalan mundar mandir di bilik saya. Saya berjalan mengelilingi katil dan seperti mencari cari sesuatu di situ. Kepala saya tiba tiba terasa terlalu sakit hingga saya duduk di atas lantai sambil kedua belah tangan saya memegang kepala saya dengan kuat. Sakit itu terasa seperti bunyi dengungan yang terlalu kuat dan membuat saya sungguh lemah.
Saya membuka mata dan mendongak keatas. Terasa seperti badan saya sedang diangkat naik dan saya hanya mendiamkan diri. Saya dapat melihat kaki saya terangkat dari arah lantai tempat saya berpijak. Saya menutup mata dan Dupppp! Saya jatuh semula ke atas Katil saya. Rasa pening kepala itu hilang. Namun saya terasa diri sedang diperhatikan dari arah atas siling bilik saya. Saya membuka mata dan mendongak ke atas.
Tangan yang panjang dan dipenuhi dengan lumuran darah mendekati wajah saya dari atas. Saya menutup mata kerana merasa terlalu takut. Saya cuba menjerit dan meminta pertolongan daripada Auntie Milan namun tangan itu lebih dahulu mencekik leher saya. Kuat sehingga saya tidak dapat bernafas. Hanya tinggal cahaya putih yang boleh saya lihat di pandangan mata saya.
Pintu bilik diketuk. Saya boleh mendengar pintu bilik sedang diketuk namun saya tidak dapat membuka mata saya. Terlalu berat dan leher saya terasa sangat sakit. Suara Auntie Milan kedengaran dari luar pintu Bilik memanggil manggil nama saya. Tangan itu melepaskan leher saya. Saya membuka mata dan menarik nafas sedalam dalamnya. Pintu bilik terbuka. Auntie Milan datang mendekati saya.
" i heard your voice.. youre screaming for help."kata auntie Milan. Saya hanya mengangkuk lemah kerana merasa begitu penat melawan tenaga tanggan panjang yang mencekik saya. Ia bukan satu mimpi. Saya dapat merasainya.
" Take off that from your neck.."kata Auntie Milan mengambil rantai benang di leher saya. Dia memerhatikan keadaan bilik itu dan dia menutup matanya. Dia seperti berdoa dan mengucapkan beberapa kata kata seperti mentera yang saya sendiri tidak memahaminya. Dia membuka mata dan memasukkan rantai benang itu di poket bajunya.
"Wake up. My friend will come and meet you today. She will check on you."kata Auntie Milan. Saya hanya mengangkuk dan cuba mengusap leher saya yang masih terasa sakit. Auntie Milan hanya merenung leher saya dan dia mengusap rambut saya. Seperti dia tahu ala yang berlaku kepada saya namun dia hanya diam dan tidak mahu memberitahu saya keadaan yang sebenarnya.
Saya bangun dan hanya berbaring di atas katil. Badan masih terasa lemah namun saya cuba menguatkan diri. Pintu bilik dibuka dan Auntie Milan Masuk bersama seorang wanita agak lanjut usia. Dia berpakaian serba hitam dan memakai penutup kepala. Saya hanya memerhatikan mereka dan hanya diam. Wanita itu merenung saya dengan tajam dan sekeliling bilik saya. Dia seperti dalam keadaan takut namun masih mendekati saya dan tersenyum kecil. Auntie milan duduk di sebelah saya.
"This is savanah. My Cousin's daughter. She was living in a worst nightmare since she was turning 16."kata auntie Milan. Wanita itu memegang tangan saya. Tangannya terasa terlalu panas. Namun saya hanya membiarkan dia menyentuh tangan saya sambil anak matanya merenung ke arah wajah saya. Dia melepaskan tangan saya dan menoleh ke arah auntie Milan.
"She is going to lose her soul if this happen continuously." Kata wanita itu. Auntie Milan memeluk saya. Wanita itu memandang saya dengan tajam.
"Some spirit was looking for you.. but its seems like you had forgotten about them.. or you cannot even remember them.. thats why the nightmare was calling you everyday."kata wanita itu. Saya hanya diam. Saya tidak faham apa yang cuba dikatakan oleh wanita itu.
"Calling me??" Jawab saya dengan wajah penuh tanda tanya.
"The spirits calling you through yours nightmare.. because its cannot reach to you.. physically. " kata wanita itu lagi. Saya terdiam. Auntie Milan masih memeluk saya.
"What did i do.. why they keep disturbing me."tanya saya lagi. Wanita tua itu mengeleng.
"Look like you really need to find the answer by yourself. I only can give you the message from the spirit. Its looking for you."kata wanita tua itu lagi.
"What i need to do?" Jawab saya.
"You need to go there by yourself and fix whatever need to be fix. "Kata wanita tua itu lagi. Saya hanya diam. Auntie Milan hanya memandang wanita tua itu dengan wajah gelisah.
To be continued..

🚏⭕ || Kisah Si Makhluk Where stories live. Discover now