Nightmare's call 12

186 8 0
                                    

Chapter 12: THE SACRIFICE

Savanah Bangun pagi itu dan dia sudah tahu bahawa Chadler pasti sudah memghilang lagi. Dia bangun dan tersenyum sendiri. Diri terasa tenang dan dia memikirkan tentang hal yang berlaku kepada mereka semalam. Dia menarik selimut yang menutupi dirinya. Dia sendiri tidak tahu apa yang bakal terjadi seterusnya namun dia lega kerana kini dia sudah lebih tahu lebih banyak tentang dirinya dan chadler. Sedikit demi sedikit perasaan takutnya semakij hilang.
Savanah bersiap selepas mandi dan dia ingin turun ke bawah dan menunggu kedatangan chadler semula. Dia menyediakan makanan dan duduk di kerusi meja makan dan menunggu dengan penuh harapan.
"He will not come anymore." Suara wanita itu kedengaran. Savanah mendongak. Wanita itu duduk di kerusi hadapan meja makan dengan renungan tajamnya.
"Why not?there is a change for us to be toghether even if i have to stay here.. i will for him."
"But this is not your real world. You need to go back to your real place."
"If i come back to my real world, and living in a bad dream, i wish i can stay here.. there is nothing i wanted so bad its only him." Jawab savanah. Wanita itu hanya diam.
"But its so sad. He cant be with you." Jawab wanita itu. Savanah hanya diam.
Savanah masih menunggu dan adakalanya dia keluar dari rumah dan memerhatikan sekeliling. Dia hanya ingin melihat kedatangan chadler kesisinya. Dia rindu akan chadler.
"He will not coming back anymore." Kata wanita itu lagi. Savanah menoleh dan hanya mendiamkan diri.
" you better leave this place and never come to this place again." Kata wanita itu. Savanah hanya diam dan dia naik ke bilik dan duduk di atas lantai dan membungkamkan wajah di lututnya.
"Chadler.. where are you. I still need you. I havent love you so deep yet. " savanah menangis. Dia sedih. Chadler masih tidak kunjun tiba. Adakah dia tidak akan pernah kembali lagi. Savannah naik ke atas katil dan menarik selimut. Dia melelapkan matanya.
"Savanah. Savanah." Suara itu membuka mata savanah. Dia bangun dan melihat wanita itu sedang menerhatikannya. Dia sedang memegang pisau dan merenung savanah dengan tajam. Savanah menjerit.
"Chadlerrrr." Savanah kelihatan sangat takut. Wanita itu tertawa. Dia mendekati savanah dan mengacu pisau tajam itu ke arahnya sambil tersenyum senget.savanah mengesat air matanya.
"This time i will kill you.. just like the way i kill your parents. I will cut all your veins and your bloodlines and i will watching you dying slowly by slowly." Kata wanita itu. Savanah merenungnya tajam.
"Why did you kill my parents?" Tanya savanah.
"Because she took away everything i want.. including you and you who had kill my son chadler.. youre bad like yourmother!" Jerit wanita itu.
"Youre crazy ghost. Go back to your dying places?!"jerit savanah. Wanita itu hanya tertawa. Dia mengeleng dan semakin menghampiri savanah.
"I love your father so much.. and he promise to stay here with me after i kill your mother but he lie."
" he left me! And he choose your mother and you?! I was lonely when everything i have in this house should be mine."
" its al happen and become worst because of you. You kill chadler and i lost everything."jerit wanita itu. Saya hanya diam. Dan menangis sekuat hati.
"You think you the only one who suffering. You dont know what ive been through."kata savanah. Wanita itu tertawa.
"Did it hurts. Being hit and ignore by your parents. Its because youre nothing . You just a small kids who done a sin and make other people life in a mess. Thats why the nightmares always disturb you. Its your punishment!"jerit wanita itu.
Savanah hanya diam. Dia menangis sendiiran dan wanita itu menghilang dengan bunyi tawanya di pelusuk bilik itu. Savanah hanya diam dan masih menunggu dengan sabar untuk menunggu ketibaan chadler.
"Where are you. Why did you did not come back anymore." Savanah mengesat airmatanya.
Savanah terjaga apabila terasa seperti angin angin menyejukan diri sedang meniup dirinya. Savanah membuka mata dan chadler tersenyum. Savanaj juga ikut tersenyum dan dia pantAs memeluk chadler.
"Where have you been. I miss you." Tanya savanah. Chadlermemeluknya erat.
"Its will be so hard for us to see each other again. My cursed is now slowly disappear and i will be really dead and never come back anymore."
"But why?"
"My soul was locked inside your body and after what we done, its all coming back to me completely and my cursed will be gone. And i will die." Kata chadler. Savanah mengeleng .
"So you do this to remove all your cursed from me??"savanah masih dalam keadaan terkejut. Chalder mengeleng.
"I love you. But if i stay here forever , i will only hurts and make you suffer. You should live and be happy. I know thats was your dream."
"How can i become happy if its not you beside me."
"You will remember me like always. I promise you." Kata chadler. Dia memeluk savanah dan naik ke atas katil. Chadler menarik selimut dan membawa savanah merebahkan diri bersama.
"You will always remember this." Bisik chadler. Savanah hanya diam.
To be continued..

🚏⭕ || Kisah Si Makhluk Where stories live. Discover now