Pengalaman time study

594 27 0
                                    

salam..aku budak 2nd college thn 2004-2005..pastu 12th college 2006..pastuh vista angkasa 2007..hhehe..pengalaman agak scary bg aku adalah masa stay kat 12th college..sbb aku suka jalan kaki pergi fakulti aku iaitu fakulti alam bina..

pada suatu hari,aku ada kelas pukul 5.30pm-10.30pm..kelas studio..oleh sebab pengajar2 terdiri drpd mereka yg bekerja di industri sbb tu masa mengajar adalah selepas ofis hour. abes je kelas tu,aku terus balik ngn sorg kwn aku yg mmg diketahui oleh budak2 kelas yg lain sebagai seorg yg mistik krn dia blh nmpak dgn jelas bnda2 halus ni..huhu..

perjalanan kami agak jauh, turun bukit fakulti tu..lalu ikut lereng ex-college (2nd kolej )..pastuh cross tasik n padang2 segala untuk shortcut..huhu..kwn aku ni diam je..serius je..masa duk jalan2 kat tgh2 padang..da nak sampai kat seberang da pin..tiba2 dia ckp..'cheka,ada benda ikut kita'..aku pn gulp!tp aku xrs takut pn sbb aku mmg set mind aku xde ape2..huhu..xnak layan takut..aku tanya dia..'bnda ape weh?..jahat ke baik?'..dia kerling sblh aku..pastuh dia tgk je straight smbil ckp..'jahat sbb warna itam..kalo putih baik'..masa tu kaki aku ngn dia jalan mmg mcm xcukup tanah..

masa melepasi pusat pengajian siswazah,kwn aku tu ckp bnda tu da masuk situ..da xikut kteorg da..yg pasti bnda tu sblh kiri aku je..kwn aku belah kann aku.. ..masa lalu ikut tepi parking keta 12th(yg kwsn lapang jadikan parking tu)..dia ckp dia nk pengsan..mmg muka da putih pucat..aku pn suh dia bertahan sebab kalo pengsan mmg aku xlarat nk angkat dah tu kami berdua je time tu tepi jalan..

setibanya kat lobi hostel..kteorg trus naik lift..aku pg hantar dia dulu kt level 6..aku level 4..smpai je level 6..elok je pintu lift tbukak,dia trus jatuh pengsan..dah 1 hal aku kna tarik dia kuar sbb nati pintu lift xleh tutup..ada budak cina tgh blenggang lenggok nk g cuci baju dpn lift tu tkejut arr tgk kteorg..dia tanya kenapa2..aku ckpla penattt..smbil tgn sebuk call roomate dia yg jugak kwn 1 course aku yg da balik dulu naik moto..

dlm bilik..dia duk meracau2 ckp bnda tu duk ajak dia pg jauh ape sume..kwn aku a.k.a roomate dia ni duk pnggil2 la nama dia..seru2 suh balik..jgn ikut..aku pas ramai dah floormate dorg dtg tgk kt bilik..slow2 aku blk bilik aku..mandi2..solat n tido..pastu story kt roomate aku plak..hehehe..sekian~

@detik12malam

🚏⭕ || Kisah Si Makhluk Where stories live. Discover now