Nightmare's call 13

166 7 0
                                    

Chapter 13: A morning with Tears

Savanah membuka matanya pagi itu. Semuanya tampak berbeza. Chadler sudah tidak ada di sampingnya. Savanah termenung panjang dan dia memerhatikan baju chadler yang masih kelihatan di atas katil. Savanah mengambilnya dan dia memeluk baju itu.
"What if i will never see you again?" Bisik hati savanah. Dia membungkamkan wajah di baju itu dan dia tiba tiba merasa suatu kehilangan yang amat payah untuk diterima hatinya.
Savanah menuruni anak tangga dan dia berjalan ke arah dapur dan wanita itu menoleh ke arahnya dengan wajah sedih dan tidak
Beruapaya. Savanah duduk dan mereka hanya saling berpadangan.
"Where is chadler?" Tanya savanah.
" he gone for good." Jawab wanita itu.
" whats left for me here?"tanya saya. Wanita itu mengeleng.
" you re free now. Go back to your place and enjoy your life." Kata wanita itu membuat saya sedikit sedih.
Saya keluar dari rumah itu dan membawa bersama barang barang keperluan saya bersama. Dengan kaki yang berat melangkah saya cuba mengingati jalan yang pernah saya lalui untuk ke tempat itu. Dengan hati yang penuh hampa saya terus berjalan dan membiarkan air mata saya jatuh. Tiba tiba sahaja saya merasa bahawa chadler sedang memerhatikan saya dari jauh dan mungkin dia sememangnya ada di sisi saya tanpa saya mengetahuinya.
Sepanjang perjalanan balik saya menyusuri jalan itu dengan kenangan apabila pertama kali bertemu dengan chadler. Senyuman dan pelukannya yang masih terasa. Saya akan merindui semua itu dan sekiranya kepergian saya ini akan membuat semua keadaan menjadi normal semula maka saya akan cuba memulakan hidup yang baru meskipun tanpa ada chadler di sisi saya.
Semakin lama saya berjalan semakin jauh saya dari kawasan itu. Dan apa yang kelihatan di hadapan saya hanyalah pemandangan yang luas dan jalan raya terbuka. Disinilah aunte milan menurunkan saya tempoh hari. Entah sudah berapa lama saya berada di tempat itu. Hari berlalu terlalu pantas dan sering membuat saya lupa bahawa dunia yang saya singgahi tidak sama dengan dunia nyata. Dunia bunian yang penuh dengan kenangan indah bersama chadler dan dunia nyata yang masih tertunggu tunggu akan saya.
Saya berjalan di jalan raya dan tersenyum apabila melihat sebuah bus stop tidak jauh dari situ. Saya berlari anak dan melambai ke arah bus yang melalui kawasan itu. Saya menaikinya dan tersenyum. Perasaan saya sangat selesa dan terasa diri seperti akan melalui satu kehidupan normal yang baru . Bas itu bergerak meninggalkan kawasan itu dan saya sempat menoleh. Saya tergamam apabila melihat chadler sedang melambai ke arah saya dengan wajah sedih. Dia menangis dan saya hanya diam dan bas itu membawa saya pergi semakin jauh dari situ. Saya hanya diam di sepanjang perjalanan.
"Did i leave you alone there.?" Bisik hati saya. Saya menangis sendirian dan hanya memerhatikan pemandangan tingkap luar bas.
"We live in two different world chadler. I love you and always will be. I will never forget each day that we spent together." Desus hati saya dan hanya tersenyum sendirian.
Saya mengetuk pintu rumah beberapa kali. Dan berdiri dengan sabar sehingga pintu dibuka. Hampir 15 minit berdiri akhirnya pintu dibuka.saya tersenyum dan wajah auntie milan kelihatan.
"Savanahjj??!!!!!"katanya terkejut. Riak wajahnya memperlihatkan betapa terkejutnya dia melihat saya ada dihadapan rumahnya. Dia memeluk saya dan menangis kegembiraan. Kami masuk ke dalam rumah dan aunti milan memberi saya makanan dan minuman.
"Youre so skinny. Its been 2 years." Kata aunti milan. Saya diam sejenak.
"2 years??"
"Yaa. You been there for 2 years.. and i miss you and pray for you all the time."
"Its takes a longer time than i know." Bisik hati saya. Aunti milan memeluk saya.
"Now you need to rest alots. Looked like you really tired.. i really want to know what had happen but., rest first and tell me about it later." Kata aunti milan. Saya hanya menganggkuk.
Selepas makan dan mandi, saya melelapkan diri di katil didalam bilik saya yang lama. Sudah lama tidak berada di dalam bilik itu dan saya terlalu rindukannya. Saya memasang lagu dan banyak lagiu lagu baru yang saya sudah ketinggalan. Saya menarik selimut dan melelapkan diri. Tidur dengan sepuasnya dan merasa diri amat selesa sekali. Pwrtama kalinya saya tidur nyenyak tanpa sebarang gangguan.
"But chadler. I miss you. What are you doing righy now?did you miss me?"
Bisik hatinsaya. Di dalam tidur saya ingin sekiranya saya sesekali bermimpi tengang dirinya. Saya ingin mengingati semua memori kami bersama.
"Chadler. I miss you."
1 month later...
Saya membantu aunti milan menjemur pakaian di balkoni rumah dan dia hanya tersenyum melihat perubahan dalam diri saya. Saya menjadi gadis yang lebih ceria dan gembira. Menikmati hidup dengan lebih bahagia dan tidak memikirkan sebarang hal yang menyedihkan lagi.
Hinggalah kesuatu pagi, saya bangun dan terasa diri terlalu pening. Saya muntah beberapa kali dan aunti milan hanya memerhatikan keadaan saya dengan wajah pelik sekali.
"Now. Savanah. Tell me what happen when youre there." Tanya aunti milan tiba tiba. Dia seperi terlalu ingin tahu tengang semua hal dan perkara yang telah berlaku kepada saya di tempat itu.
Dengan kekuatan diri dan sedikit mengamit perasaan rindu kepada chadler saya ceritakan semua hal yang telah berlaku kepada saya dan chadler kepada auntie milan. Dia seperti tidak mahu mempercayai tentang hal yang saya ceritakan kepadanya.namun dia akhirnya percaya apabila saya memberitahunya tengang hal yang berlaku kepada saya dan chadler. Ketika kami bersama sama.
"Do you love him?" Tanya aunti milan. Saya hanya mengangkuk.
"I did. But he asked me to go.. and leave that place because he was not there anymore." Jwab saya. Aunti milan hanya diam.
Saya merasa pening lagi dan berlari ke arah singki dan muntah. Saya pelik dengan keadaan diri saya. Aunti milan menoleh kepada saya dan merenung badan saya.
"Maybe you 're pregnant ." Katanya. Saya tergamam. Dan saya memerhatikan perut saya. Saya mengeleng.
"Thats why he ask you to go. " kata aunti milan. Saya masih tidak percaya. Saya masuk ke bilik dan merebahkan diri.
"Chadler.. " Saya memanggil nama itu berulang kali di dalam hati saya.
To be continued...

🚏⭕ || Kisah Si Makhluk Where stories live. Discover now