103.Bölüm: Global Corp. (2)

6.3K 539 21
                                    

Jacop ayrıldıktan sonra Nicolas bir kaç lokma yedi ve kenara ittiği parşömenleri önüne çekti. Parşömenlerin üstünde bir dizi kelime yazılmıştı ve en üstte büyük harflerle el yazısıyla yazılmış güçlü bir isim vardı.

'Global Corp.' Nicolasın kurmak istediği şirketin ismiydi. Bu ismi bulmak için uzun uzun düşünmüştü, güçlü aynı zamanda şirketin politikasını belirten bir isim olmalıydı. Etki alanının ve gücünün boyutunu göstermeliydi ve bu sebeple bir çok seçenek arasından Global seçeneğini seçmişti.

Bu dünyada yaşayan herkesin şirketin ismini aynı dünyaları gibi bilmesini istiyordu.

İsmin altında ise şirketin ne kadar sermaye ile kurulacağı, ortakları, faaliyet alanları vardı. Resmi bir dille, alt alta sıralanmış bir çok madde mevcuttu ve şirketin tüzüğü, misyonu Nicolas tarafından kaleme alınmıştı.

'Global Corp Maden,Büyü,Simya Şirketler Grubu.

Kuruluş Sermayesi : 250.000.000 Simya Birliği Altını

Ortaklar: Nicolas Fei

....

....'

Nicolas sadece çukurdan elde ettiği yüzüklerin içinde 200 Milyondan fazla altın bulmuştu bununla birlikte bu sadece adet miktarıydı. Boyut bakımından bir çoğu Simya Birliği altınından iki hatta üç kat büyüktü. Altın miktarı bakımından Simya Birliği Altını yaklaşık 5 Gram ağırlığındaydı fakat örneğin Kadim Unutulmuş İmparatorluk altınlarının her birisi 10 Gram ağırlıktaydı. %100 saf altındı.

20 veya 30 Gram ağırlıkta olan altınlar bile vardı, bu altınlar eritildikten sonra her birisi 6 Simya Birliği altını değerinde olacaktı. Nicolasın mevcut altın olarak serveti 1 Milyar altının üstündeydi ve buna Sagu İmparatorluğunun hazinesinde ki miktar dahil değildi. 

250 Milyon Altın sermaye ile bir şirketin kurulması demek, inanılmaz bir mali güce sahip olması demekti. 

Fei Klanı topraklarında ki madenciliğin toplam değeri en fazla 100 Milyon Altındı, bu da bir çok küçük veya büyük şirket, aracılar, zanaatkarlar ve diğer pay sahipleri arasında bölünmüş devasa bir miktardı. Sadece Global Corp. 250 Milyon Altın ile kurulursa, Fei Klanı bir yana Fai Krallığında sadece 3 büyük şirket onunla rekabet edebilecek mali güce sahip olurdu.

Kıta da en büyük güçler aynı zamanda birer sektörü elinde tutan, tek elçilerdi. Büyü Kaşifleri birliği, büyü ve büyü sanatları üretiyordu. Ayrıca Büyü Dizileri gibi, günlük hayatta büyülü yaratık çekirdekleri yada doğada bulunan Aziz Enerjiyi kullanan diziler üretiyordu. 

En büyük sektör buydu aynı zamanda en fazla kar elde edilen sektörde buydu, müşterileri kısaca nefes alan zeki bütün canlılardı. 

İkinci büyük sektör ise şüphesiz Simya idi ve Simya sektörü Simya Birliğinin mutlak kontrolündeydi. Kıtada hiç bir güç, Simya Birliği kadar bulunduğu sektörü tek elleştirememişti. Kıtada ki simyacıların %90 Simya Birliğine bağlıydı.

Üçüncü sektör ise Demircilikti, bu sektör kıtanın en ilgi gören sektörlerinden birisiydi. Aynı zamanda 4. olan Madenciliğin bu kadar büyük olmasının sebebi de Demirci Loncasıydı. Tek başına kıta da ki madenlerin %40'nı satın alıyordu. 

5. Sırada ise bankacılık vardı. Üç büyük şirketin paylaştığı bu sektörün %70i üç büyük şirket arasında bölünmüştü. Bu üç büyük şirket aynı zamanda sadece bankacılık sektöründe rekabet etmiyor ve birlikte hareket ediyordu. Bankacılıkta rekabet zarar etmek anlamına geliyordu bu sebeple üç şirket 5. sektör olan bankacılık ve finansı tamamen domine etmişti.

Kaderimi Kendim Yazarım! (1.Kitap-Geçmişin Pişmanlığı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin