Als het kwart over vier is zie ik Reede binnen komen. Achter hem loopt Jack. Mijn hart maakt een sprongetje, ook al vervloek ik dat gevoel. Reede loopt gelijk naar het tafeltje waar Jess aan zit, hij legt zijn duim op haar kin en tilt haar hoofd naar hem toe zodat hij haar kan zoenen. Hun liefde ziet er zo puur uit. Ze zijn zo lief samen. Als je ze zo ziet, zou je echt niet denken dat ze elkaar pas een paar weken kennen. Jess zei al hoe bizar het is dat je ineens zoveel gevoel kan krijgen. Het klinkt geweldig, ze zien er zo gelukkig uit. Jack pakt een stoel van een andere tafel en schuift ook bij de groep aan. Ik voel dat hij naar me kijkt. Ik voel zijn ogen branden alsof ik wel naar hem moet kijken. Als ik één blik werp zit ik al gevangen in zijn ogen. Hij heeft weer die stomme, veel te sexy, grijns op zijn gezicht als hij naar me kijkt.
'Ik zal de bestelling wel opnemen' zeg ik tegen Dylan als hij Jack ook ziet.
'Thanks' zegt hij. 'Je doet het trouwens echt heel goed, ik pakte het echt niet zo snel op als jij'
'Ik vind het echt heel erg leuk om te doen' lach ik naar hem.
'Volgens mij heeft nog nooit iemand zo veel fooi binnen gehaald als jij vandaag' zegt hij.
'Echt?' vraag ik verbaasd. Ik had een aantal tafels buiten toch bediend omdat ze het zelf niet voor de hele groep konden dragen, dus ik was even met ze meegelopen. Elke keer schoven ze me een paar briefjes toe als fooi. Er waren ook een paar gasten die bij de counter al wat fooi hadden gegeven en naar me hadden geknipoogd. Het was vreemd, maar we delen de fooi met alle collega's dus ik vind het wel prima.
'Doet die legging toch zijn werk' lacht Dylan
'Ja ik denk het wel'
We lachen allebei. Daarna loop ik naar de tafel van mijn vrienden om nog een bestelling op te nemen.
Als Jess me ziet aankomen zegt ze gelijk: 'Lara, dit is Reede. Reede, dit is Lara. Nu in real life in plaats van over Snapchat of een paar seconden voor mijn deur' lacht ze.
'Hey Lara, leuk je weer te zien, Jess raakt maar niet uitgepraat over hoe leuk jullie sleepover was' zegt Reede.
'Het was ook wel heel gezellig' zeg ik vrolijk.
'Ja echt hè!' springt Denise bij.
'Ochjeej, daar gaan ze weer' lacht Callum.
'En Jack...ken je al' zegt Jess als ze knikt richting Jack.
'Hey' zegt hij.
'Hoi' zeg ik terug.
'Hoe kennen jullie elkaar dan?' vraagt Callum.
Shit, ik weet niet hoe ik hier op kan antwoorden. Ik kijk twijfelend naar Jack.
'Ik was wel zo beleefd om even een praatje te maken met haar toen ze jullie vriendinnen op kwam halen' zegt Jack.
Pfoe...thank god. Ik haal opgelucht adem. Ik dacht heel even dat hij iets zou zeggen over ons gesprek die avond...
'Maar, wat willen jullie drinken?' vraag ik aan iedereen.
Jess, Denise en Callum bestellen het zelfde als net. Reede en Jack bestellen een gewone zwarte koffie. Ik breng zelf hun bestelling en ga daarna verder met mijn werk.
Ik had niet verwacht dat een bijbaantje zo leuk zou zijn. Dit is beter dan ik ooit verwacht had kunnen helpen.
Om kwart voor vijf zeggen Jess en Denise me gedag. Jack komt naar de bar om af te rekenen.
'Hey' zegt hij als hij tegenover me staat.
'Hey' zeg ik zo neutraal mogelijk terug.
'En hoe ging je eerste dag?' vraagt hij.
Waarom doet hij nu ineens wel weer geïnteresseerd in me?
'Ja het is erg leuk, en het is erg gezellig met de collega's. Jeff's vriend had voor ons allemaal taart meegenomen vandaag' vertel ik enthousiast.
Jack moet om een of andere reden lachen om mijn verhaal. Naast zijn perfecte groene ogen heeft hij ook nog eens de meest mooie tanden die ik ook heb gezien. Is er iets wat niet mooi is aan deze jongen? Ik denk even terug aan wat Denise zei. Dat hij elk weekend met een andere meid mee naar huis gaat. Zou dat echt zo zijn? Zouden er hier zoveel meiden rondlopen die hem hebben mogen aanraken?
'Krullenbol?' zegt Jack.
Ik schrik op uit mijn gedachten. Jack grijnst gelijk naar me. 'Aan het dagdromen krullenbol?'
'Wat?' vraag ik verbaasd.
'Je keek naar me alsof je met me mee naar huis wilt vanavond' zegt hij als hij iets over de bar heen hangt.
'Wa...eh...wat?'
'Rustig maar krullenbol, ik zal dat nu nog niet voorstellen' zegt hij.
Deze jongen is zo verwarrend. 'Ehm...eh, wil je...wil je afrekenen?' vraag ik aan hem.
'Ja, daarvoor kwam ik hierheen' lacht hij.
'Oh, eh, ja. Natuurlijk'
Kut. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan...
Oke, maar dit is mijn vriendengroep dus ik mag ze korting geven. Ik werp even snel een blik naar Dylan die iets verderop staat. Hij gebaart naar het pasje wat ik om mijn nek heb zitten. Ohja...Die moet ik scannen voor de korting.
'Ehh oké, dat wordt 27euro maar met mijn personeelskorting 20,25' lach ik naar hem.
Jack pakt zijn portemonnee uit zijn broekzak. Hij schuift een briefje van vijftig naar me toe.
'De rest is fooi' zegt hij.
Wat? Dat is bijna dertig euro, dat is meer dan wat de koffie was.
'Dat..ehh, dat kan ik niet zomaar aannemen' zeg ik tegen Jack.
'Jammer, je zal moeten, we hadden het met z'n alle aan de tafel al besproken.' Zegt hij zo dwingend dat ik er niet meer tegen in ga. Hij kijkt me zo strak aan. Ik kan gewoon niet wegkijken als hij me zo aankijkt.
'Die broek staat je goed krullenbol, heel goed' zegt Jack waarna hij zachtjes op zijn lip bijt.
Fuck. Waarom moet hij nou weer op zijn lip bijten. Ik heb nog nooit iemand gezoend maar bij Jack krijg ik de neiging om over deze bar heen te springen...
'Dankje' zeg ik zachtjes.
'Ik spreek je vanavond nog wel' zegt hij als hij naar me knipoogt en dan weg loopt.
Wacht? Hij spreekt me vanavond weer? Wat?
'Dat ehh...was intens' lacht Dylan.
'Dus jij merkte dat ook?' lach ik een beetje ongemakkelijk.
'Holy shit meid, als jij niet op hem springt doet een ander het wel' lacht Jeff. 'Het droop er zo'n beetje vanaf en die jongen is echt een plaatje'
Ik had helemaal niet door dat ze hier allebei stonden toe te kijken.
'Ken je hem?' vraagt Jeff.
'Een klein beetje, via via' antwoord ik.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...