Deel 73

753 24 0
                                    

'Je hebt echt geluk dat Lara erbij is, anders had ik je zo uit dat zwembad getrokken, of misschien een poging gedaan tot verdrinking' zegt Callum.

'Hmm, ik denk dat ik je wel aan kan hoor' zegt Jack.

Thomas komt naar ons toe lopen.

'Als jullie klaar zijn met stoer doen, kom dan even helpen met de tafel dekken en stokbrood snijden enzo.'

'Ja, Jack, pak jij even die aluminium schalen voor de vega burgers' roept Reede die al druk bezig is om de barbecue aan te maken.

'Ik ga wel het vlees marineren' zegt Callum als hij opstaat en richting de keuken loopt.

'Zal ik dan stokbrood snijden?' vraag ik aan Thomas

'Ja graag. Als je wilt kan je je eerst even omkleden, het gaat zo wat afkoelen. Anders krijg je het dadelijk te koud bij het eten' zegt hij.

'Oh, ja goed idee' antwoord ik.

Nog voor ik zelf naar de kant kan zwemmen is Jack al naast me komen staan en tilt me op. Gewoon waar iedereen bij is. Hij tilt me bij mijn middel omhoog en zet me op de kant neer van het zwembad voordat hij er zelf uit klimt.

Ik kijk Jack verbaasd aan. En dan kijk ik naar Thomas, die naar me knipoogt.

'Ik kom eerst wel stokbrood snijden, Jess en Denise zijn toch nog niet terug met mijn kleding' denk ik hardop.

'Geen punt, pak maar wat uit mijn kast' zegt Jack voordat hij wegloopt zodat ik er niet tegenin kan gaan.

Uuuuhm, oké. Ik loop naar zijn kamer. In de badkamer droog ik me eerst een beetje af en doe ik mijn haar weer los. Ik pak weer een sportbroekje van Jack, aangezien hij er oneindig lijkt te hebben in zijn kast. Ik pak een zwart shirt waarvan ik zeker weet dat het niet doorschijnt. Mijn bh is nog steeds niet droog en aangezien ze nog niet terug zijn moet het dan nog maar even zonder. Ik beslis een knoopje te leggen in het veel te grote shirt zodat het er nog een beetje leuk uitziet. Het is nog steeds warm dus het is niet erg als je mijn buik dan een beetje kan zien. Anders heb ik zo het gevoel alsof ik er als een of andere slons bij loop.

Als ik omgekleed ben loop ik weer naar de keuken. Callum is al van alles aan het marineren. Thomas komt ook net de keuken binnen. Ik merk dat ze allebei heel snel hun ogen even over mijn lichaam laten gaan. Ik begrijp niet precies waarom. Ik heb toch verder niks raars aan?

'Waar is het stokbrood?' vraag ik boven de muziek uit die op staat.

'Oh, hierzo' zegt Thomas als hij een wit en een bruin stokbrood uit de voorraadkast pakt.

Als ik klaar ben leg ik alles in het broodmandje wat Thomas voor me klaar heeft gezet. Ik beslis dat ik het net zo goed alvast buiten op tafel kan zetten. De tafel is al helemaal gedekt en ik vraag me af of we met z'n alle wel zoveel kunnen eten. Ik zet het mandje op het midden van de tafel en zodra ik het neerzet voel ik gewoon dat Jack naar me kijkt. Hij staat met Reede bij de barbecue.

'Hallo?? Aarde aan Jack?' zegt Reede.

'Hmm, wat? Sorry' zegt Jack als hij zijn blik snel van me afwend.

'Oh ja, die dingen van dat vega spul. Ik zal ze gelijk pakken' zegt hij gelijk daarna.

'Thanks' zegt Reede.

Jack loopt eerst naar mij toe. Hij staat even bij me stil totdat Reede weg kijkt.

'Waarom draag je geen bh?' vraagt Jack.

'Wat?' vraag ik.

Hij kijkt even naar beneden om het duidelijk te maken.

'Die is nog nat en Jess en Denise zijn nog niet terug. Ik dacht dat het in een zwart shirt niet zo opvallen'

'Je bent in een huis met vier jongens en je denkt dat het hun niet gaat opvallen dat je geen bh draagt? Geloof me, het is ons alle vier al opgevallen'

'Wat? Nee, dat is niet waar. Dat jij het ziet betekent niet dat iedereen dat ziet'

'Jack...aluminum schalen alsjeblieft...' zucht Reede.

'Jaaaa' zegt Jack als hij gelijk verder loopt.

Thomas komt gelijk naar me toe gelopen als hij Jack ziet weglopen.

'Laat me raden' begint hij. 'Dat ging over je shirt' zegt hij.

'Ja, hoe weet je dat?' vraag ik nieuwsgierig.

'Voor de eerste keer dat ik hem zie terwijl hij iemand leuk vind, is hij nog wel verdomde voorspelbaar' zegt Thomas dan.

'Maar, kan het niet of???' vraag ik. 'Al m'n kleding was nat geworden en dat is nog niet allemaal opgedroogd' leg ik uit.

'Het is ook helemaal niet erg, maar het is niet alsof je het niet ziet ofzo. Maar je hoeft je daar echt niet druk om te maken. Alleen kan Jack er niet zo goed mee omgaan' lacht Thomas.

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu