'Dus, wat hebben jullie allemaal besproken net...' vraagt Denise in de taxi met een grijns op haar gezicht.
'Eigenlijk best wel veel...' zeg ik. 'Hij heeft uitgelegd waarom hij de rest van de week niks meer van zich had laten horen, dat was het belangrijkste voor mij want ik had het gevoel dat het hem allemaal niet boeide'
'Ik kon me al niet voorstellen dat het hem niks deed, als ik zag hoe hij naar je keek...' zegt Jess.
'Zelfs mij viel het op toen we naar jullie school toe liepen' zegt Blair. 'En ik ken jullie nog maar net' voegt ze toe.
'En na het praten?...' lacht Denise
'Ja...na het praten...' lach ik. 'Laten we het erop houden dat ik bijna niet meer mee uit wilde gaan' zeg ik.
'Oehhhh' lachen Blair en Denise in koor.
'Ik kan me voorstellen dat jullie dat graag afmaken als we weer thuis zijn' lacht Jess.
'Ik heb nog steeds geen idee hoe ver ik met hem durf te gaan' zeg ik.
'Wat???' vraagt Blair verbaasd. 'Heb je nog nooit...'
Ik schud m'n hoofd naar haar.
'Ohhhhh my god, je weet echt niet wat je mist!!' zegt ze veel te enthousiast.
'En de eerste keer?' vraag ik aan haar. 'Naar wat ik gehoord heb lijkt het me nog niet zo geweldig' zeg ik eerlijk.
'Mijn eerste keer was fantastisch' zegt Bair.
'Waaaat???' vraagt Denise verbaasd.
'Na mijn eerste keer...' zucht Blair 'na die eerste keer ben ik een tijdje opzoek geweest, ik heb geprobeerd te daten en ik heb ook wel wat uitgeprobeerd met andere jongens...Maar niks was zo geweldig als die eerste keer. Ik weet nog steeds niet waar dat mee te maken had. Ik hoorde ook altijd verhalen dat de eerste keer vreselijk was, maar bij mij was het juist het tegenovergestelde...'
'Dat was met Thomas toch?' vraagt Jess.
'Hmmh' antwoord Blair.
'Voor mij was het ook heel anders met Reede dan met Dylan' zegt Jess. 'Het duurde een tijdje voordat ik er achter kwam waar dat door was.'
'Wat was dat dan?' vraagt Blair
'Nou, Dylan was altijd mijn beste vriend en ik hield ook wel echt van hem. Maar er was nooit een passie tussen ons die het spannend maakte. En daarbij hield ik niet van hem op de manier waarop ik van Reede hou. Als je dat vindt...is het moeilijk om te settelen voor minder' legt ze uit.
'Hou je van hem?' vraagt Denise aan Blair.
Ze zucht teleurgesteld. 'Ik weet het niet, het is allemaal zo ingewikkeld. Ik voel zoveel voor hem, zulke gevoelens heb ik nooit voor iemand anders gehad. Ik weet dat ik van hem hou. Dit is ook echt de eerste keer dat ik dit durf toe te geven aan mezelf. Maar ik wil onze vriendschap niet op het spel zetten net nu ik hem terug heb. Ik heb al teveel kwijt geraakt de afgelopen periode. Meer kan ik echt niet aan' zegt ze terwijl ze een traantje wegpinkt.
'Hey, hij maakt zich zoveel zorgen om je. Je zal hem echt niet kwijtraken' zeg ik als ik een arm om haar heen sla en haar een knuffel geef.
'Het is gewoon allemaal zo veel de laatste tijd, sorry dat ik dit ineens allemaal op jullie dump' zegt Blair.
'Nee, lieverd. Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen' zegt Denise. 'Je hebt geen idee hoeveel drama wij de afgelopen tijd hebben gehad, volgens mij kunnen we best wel solid advice geven' lacht ze.
'Die jongens maken het ons allemaal niet makkelijk' zegt Jess. 'Vandaar dat we hier gewoon even een meiden avond van gaan maken toch' knipoogt ze.
'Ja, daar gaan we straks gelijk op proosten!' zegt Denise.
'Als het goed is zijn we er bijna, dus dat komt goed' lach ik.
'Ik zal je trouwens wel even toevoegen aan de snap groep' zegt Jess.
Blair glimlacht naar ons. 'Dankjewel, dat jullie zo lief zijn. Jullie hebben geen idee hoe hard ik dit nodig had'
'Ergens heb ik wel een idee. Ik herken dat gevoel heel erg' lach ik nog naar haar.
Als de auto stopt ben ikeigenlijk een beetje zenuwachtig. Ik ga nooit uit en dit is allemaal erg nieuwvoor me. Ik heb geen idee wat ik moet doen als hier dadelijk ook fotografenzijn. Ik wil er nu eigenlijk niet over nadenken. Dat ga ik ook even niet doenbeslis ik.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...