'Klaar om te gaan?' vraagt Jack als ik nog even in zijn kamer voor de spiegel sta. Ik bekijk mezelf en vraag me af of ik de juiste outfit heb gekozen. Het is een lichtblauw zomerjurkje. Dit was altijd mijn favoriete jurkje geweest. Ik vond het leuk staan en het is heel comfortabel. Het heeft een V-hals maar het laat niet te veel zien. De zenuwen begonnen vanochtend tijdens mijn werk al. Voor de eerste keer ga ik mijn schoonfamilie ontmoeten. Ik adem even diep in.
Het weekend in het hotel was fantastisch. Toen het tijd was om terug te gaan wist ik niet zeker of Jack me naar huis zou brengen of dat hij zou willen dat ik mee ging naar hem. Toen ik het aan hem vroeg begon hij te lachen alsof het niet eens in hem op was gekomen dat we niet bij elkaar zouden slapen. Op dat moment wist ik dat het hotel niet iets van korte duur was geweest. Jack was heel serieus met mij. Het hotel vertelde ons dat er wat pers buiten stond. Jack had mijn hand vast gepakt en we waren samen snel naar de auto toe gelopen. Toen ik zat en Jack de deur voor me dicht deed was er een journalist naar hem toe gelopen. Hij beantwoordde kort wat vragen en ging toen in de auto zitten zodat we terug konden naar zijn huis.
'Wat ben je allemaal aan het wegdromen schat?' vraagt Jack als hij achter me komt staan en hij zijn armen om me heen slaat. Ik kijk naar ons in de spiegel. 'Als ik eerlijk ben...ben ik best zenuwachtig. Is Jess trouwens nog hier? Ik wil haar graag nog even spreken voordat we weggaan.
'Ze gaan je vast net zo leuk vinden als ik' lacht Jack naar me in de spiegel. 'Volgens mij is ze met Reede in het zwembad. We hebben nog een half uurtje voor we weg moeten'
'Oké, dan ben ik zo terug' zeg ik als ik me omdraai en hem een kus op zijn wang geef.
'Laar?'
'Ja?' zeg ik als ik me weer naar hem omdraai.
Hij pakt mijn gezicht vast met allebei zijn handen.
'Ik ga echt m'n best doen vanavond om van je af te blijven, maar als we weer thuis zijn...' zegt hij met een lage stem.
Het plekje waar hij zo goed mee overweg kan beneden begint gelijk te tintelen. Ik slik. Ik weet nooit wat ik moet zeggen op dit soort momenten. Nu weet ik dat ik de hele tijd bij zijn ouders nergens anders meer aan kan denken.
'Lieverd als je me zo aan blijft kijken dan ga ik je nu nemen' zegt Jack als hij een stap naar me toe zet.
Kut. Nee. Ik moet echt met Jess praten want ik had haar ook al niet meer gebeld.
'Hoe aantrekkelijk dat ook klinkt, ik moet ehh...echt even met Jess praten' zeg ik terwijl ik het liefst mezelf nu zou tegenspreken. Als Jack vlak voor me staat begint mijn hart gelijk sneller te kloppen. Zou dat gevoel ooit weggaan? 'Maar' begin ik. 'Ik beloof je dat ik het vanavond goed maak' zeg ik als ik naar hem omhoog kijk.
De blik in Jack zijn ogen herken ik gelijk. Ik hoef mijn ogen maar kort naar beneden te slaan om te zien dat hij hard is. Ik glimlach lief naar hem maar loop dan weg, naar beneden. Dit beloofd wat voor vanavond...
Als ik naar buiten loop zie ik Jess in de armen van Reede in het zwembad. Hij tilt haar net op om haar vervolgens in het water te gooien. Ik hoor haar gillen voordat ze in het water terecht komt. Als ze weer boven komt roept ze gelijk: 'REEEEDEEE' terwijl ze water naar hem spat.
'Hey Lara' begroet Reede me lachend naar Jess.
'Owww heey lieverd!' zegt Jess enthousiast.
'Hey, ik moet zo naar de ouders van Jack maar ik wilde even kijken of alles oké was. Ik heb je helemaal niet meer gebeld, sorry' zeg ik.
'Geen probleem joh, ik neem aan dat je het erg druk had' knipoogt ze naar me. Ik kan een grijns niet onderdrukken.
'Er was het een en ander met mijn moeder maar we zijn het aan het handelen. Dus dat komt wel goed. Een hoop familiedrama waarmee ik jou blijheid niet ga verpesten' zegt ze.
'Als je wilt kan je er gewoon met me over praten hè' zeg ik tegen haar. Ze is er ook elk moment voor mij geweest. Ik hoop dat ze weet wat dat voor me betekend.
'Nou, er was wel nog iets wat we met je wilde bespreken' zegt Jess serieus.
'Oh wat dan?' vraag ik.
'Volgens mij hadden we al een keer opgebracht dat we graag met de groep op vakantie wilde. We vroegen ons af of je ook mee zou willen. En we zaten ook te denken dat het misschien leuk is om Blair mee te vragen. Wat denk jij?'
'Dat lijkt me echt super leuk. En ik denk dat Blair het ook super zal vinden. Ze kan een leuk uitje wel gebruiken' zeg ik.
'Top, dan gaan we binnenkort een datum prikken en reserveren. We hoopte op ongeveer twee weken als iedereen daar tijd voor vrij kan maken.
'Ik weet dat jullie altijd uren kunnen praten maar ik moet mijn meisje nu echt mee nemen om haar voor te stellen aan mijn ouders' zegt Jack als hij naar ons toe komt lopen.
'Fijne avond' zegt Reede tegen ons als hij snel naar Jess toe zwemt en haar optilt. 'dan kan ik nu mijn meisje meenemen naar mijn slaapkamer omdat we het huis helemaal voor onszelf hebben' grijnst hij naar haar.
'Nou Reeeedeee' zegt Jess als ze een poging doet om hem op z'n arm een stomp te geven. Hij houd haar makkelijk tegen en zoent haar.
'Oké...tijd voor ons om tegaan' zeg ik lachend. Samen lopen we deur uit naar Jack zijn auto. Tijd om mijnschoonouders te ontmoeten...
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...