Deel 79

775 25 0
                                    

Jack doet de deur voor me open en ik zie gelijk Dylan al voor staan met zijn auto. Hij kijkt even van mij naar Jack. Ik weet nu al zeker dat hij er zo iets over gaat vragen.

'Tot vanavond' roept Jack nog als ik even omkijk. Ja...oké, als Dylan nog niks ging vragen dan zal hij dat nu sowieso gaan doen.

'Hey goeiemorgen' zeg ik als ik in zijn auto stap.

'Goeiemorgen' zegt Dylan. 'Hoe was je weekend?' vraagt hij.

'Dramatisch' antwoord ik.

'Gelukkig kan je me er tijdens werk alles over vertellen' lacht hij naar me terwijl hij de muziek aan zet en wegrijd.

'Plannen vanavond?' vraagt hij als we voor een stoplicht stil staan.

'Een beetje' zeg ik. Ik kan een grijns echt niet onderdrukken.

'Heeft hij je mee uitgevraagd?' vraagt Dylan.

'Soort van' reageer ik.

'Soort van?' vraagt hij.

'Ja, woensdag gaat hij mee uit eten met mijn vader en vandaag wilde hij me ook alvast mee nemen. Hij had het gevraagd toen ik nog bij mijn ouders was zodat ik "officieel" niet aan het liegen was' probeer ik uit te leggen.

Ik zie aan zijn gezichtsuitdrukking dat hij het niet helemaal begrijpt.

De rest van de auto rit leg ik hem het hele verhaal uit.

'Kleed jij maar eerst om dan ga ik daarna wel' zeg ik tegen Dylan als we aankomen bij ons werk.

'Wat is er gebeurt met het omkleden net als in de gymzaal' lacht hij naar me.

'Ik weet het antwoord al' zegt hij als ik even stil ben.

'Ik zou mijn meisje ook niet zomaar laten omkleden bij een andere jongen' knipoogt hij naar me.

'I dunno...ik ben niet echt zijn meisje ofzo. We gaan gewoon een keer uit. Ik ga niet gelijk op iets hopen ofzo' zeg ik tegen hem.

'Als je maar wel op jezelf let, dat het bij Jess en Denise goed is gegaan wilt niet zeggen dat iedereen in dat huis klaar is voor een vaste relatie'

Zou hij daarin gelijk hebben? Als Jack zegt dat hij daar wel klaar voor is dan wil ik hem daarin geloven.

'We zien het wel' zeg ik.

De dag gaat zooooo traag. Het werken was wel erg leuk, dat gaat elke keer snel voorbij. Mijn college daar in tegen...er leek geen einde aan te komen. Maar gelukkig ben ik nu klaar en kan ik eindelijk even naar huis toe. Het voelt echt lang geleden dat ik daar geweest ben. Volgens mij, sinds ik daar woon, ben ik nog nooit een heel weekend weg geweest. Als ik binnenkom laat ik al mijn spullen op de grond vallen. Ik plof in één keer op mijn bed. Ik denk dat ik wel een middag dutje kan gebruiken. Ik heb zo veel slaap tekort. Normaal heb ik echt een ritme wat elke nacht hetzelfde is, maar nu...met Jack...Ik moet gelijk glimlachen als ik terugdenk aan hoe dit weekend eigenlijk alles voor me heeft veranderd. Voor de zekerheid zet ik een wekker om vijf uur. Zolang zal ik vast niet slapen maar dan ben ik in ieder geval nog op tijd, mocht ik toch diep in slaap vallen. Ik kruip lekker onder mijn dekens. Ik kijk eerst nog even wat Youtube op mijn telefoon en dan val ik in slaap.

Pas op dit moment merk ik hoe lekker mijn bed eigenlijk ligt. Niet dat Jack zijn bed niet lekker ligt hoor, maar als je echt super moe ben en je kan dan in je bed liggen...dat is het fijnste gevoel. Ik knipper een paar keer met mijn ogen. Daarna voel ik om me heen om mijn telefoon te vinden. Als ik mijn scherm aanklik zie ik gelijk allemaal meldingen. Kut. Vijf gemiste oproepen van Jack en weet ik veel hoeveel berichtjes van een hele hoop mensen. Wacht. HALF ZES. Hoe de fuck is het half zes??? Ik had mijn wekker gezet. What the hell...Ik zal hem per ongeluk wel uitgezet hebben...i guess?

Jack belt weer. Ik haal even adem en neem dan gelijk op.

'Hey' beantwoord ik de telefoon.

'Hey, ik probeerde je al even te bereiken. Alles oké?' vraagt Jack.

'Ja, gaat prima hoor. Ik was thuis gewoon eh...bezig met...dingen' zeg ik.

'Dat klinkt dubieus' zegt Jack. Ik weet zeker dat hij nu die grijns op zijn gezicht heeft.

'Maar wat is er?' vraag ik.

'De reservering is precies om zes uur, dus is het goed dat ik je kwart voor op haal?' vraagt hij.

'Dat is over een kwartier' zeg ik.

'Ja, ik ben eigenlijk al onderweg. Ik probeerde om iets over vijf te bellen maar je nam niet op' zegt Jack. 'Gaat dat lukken?' vraagt hij.

'Jahoor, geen probleem' zeg ik, terwijl ik weet dat ik me de tering moet gaan haasten.

'Ehm, naar wat voor iets gaan we...zodat ik weet hoe ik me een beetje moet kleden' vraag ik.

'Het liefst heb ik dat je niks draagt' zegt Jack. 'Maar dan hou ik je wel in dat appartement'

De kriebels gaan door mijn hele lichaam als hij dat zegt.

'Volgens mij ben je nu serieus die overweging aan het maken krullenbol' zegt hij.

'Misschien' zeg ik. 'Maar, zeg dan waar ik rekening mee moet houden. Waar gaan we eten?' vraag ik.

'Dat is een verrassing, maar het is wel netjes' zegt hij.

'Hmm, oké. Ik ben benieuwd. Dan ga ik me nog even omkleden' zeg ik.

'Tot straks lekkerding' zegt hij.

'Tot zo' zeg ik voor ik ophang.

Oké. Rustig ademen. Ik heb nog 12 minuten voordat hij er is. Ik heb geen idee wat ik aan moet, wat ik met mijn haar moet doen en of ik nog mijn make-up moet bijwerken.

Dit wordt drama...help.

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu