Dit is al mijn tweede keer vandaag in deze douche. Toch lijkt het alsof het een hele andere dag, week of maand is. Ik voel me anders.
Ik draai de kraan open. De douchecabine vult zich met stoom. Ik probeer een paar keer rustig in en uit te ademen. Gaat het allemaal niet een beetje te snel? Ben ik wel klaar voor dit alles? Vind Jack me wel echt leuk? Of ben ik de zoveelste verovering? Dit is totaal niet iets wat ik normaal zou snel zou laten gebeuren. Dit is niet iets wat ik normaal snel zou doen...of eigenlijk, zou willen. Misschien is dat wat me nu dwars zit, dat ik dit zo snel al met Jack wilde doen. Terwijl ik niet eens weet wat dit voor hem betekend. Had ik dat niet moeten weten voordat ik zoiets met hem ging doen? Ik word gek van alle gedachten en twijfels in mijn hoofd.
Als ik klaar ben met douchen besluit ik even tot rust te komen in de logeerkamer waar ik verblijf. Wat is er net allemaal gebeurd? Ben ik echt? Heb ik echt...oh my god.
Ik zucht gefrustreerd uit in het kussen waar ik op lig met mijn hoofd. Zou ik Jess moeten bellen voor advies? Wat zou ze hier van zeggen, ze probeerde me juist te beschermen hiertegen. Net als Denise. Ik denk niet dat ze het zou begrijpen.
Mijn telefoon trilt. Fijn... een bericht van Damian.
(D) Heey
(L) Wat wil je Deem?
(D) Ik wilde vragen hoe het met je gaat...na alles
(L) Met mij gaat het prima
(D) Oké, gelukkig
(L) Is dit gesprek nu klaar?
(D) Laar...
(L) oh mijn god...WAT??
(D) Sorry. Ik weet ook niet wat er is. Iets aan die kerel waarmee je date haalt gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan.
(L) Niet mijn probleem
(D) We kennen elkaar al zo lang, ik wil zoiets niet tussen laten komen
(L) Je klinkt nu alsof we beste vrienden waren. Dat was ooit zo, tot jij halverwege je middelbare school was en veranderde in een eikel. Als het respect en affectie die ik voor je had verscheen als sneeuw voor de zon.
(D) Ook al verdwijnt de sneeuw, elk jaar gaat het weer opnieuw sneeuwen
(L) Ga nou niet zitten lullen met al die metaforen hoor...
(D) Het is wel waar
(L) idc
(D) Oke dan. Maar we waren ooit goede vrienden en dat wil ik terug
(L) Nu ineens wil je "vrienden" zijn?
(D) Natuurlijk wil ik liever meer, maar ik accepteer wat jij me wilt geven.
(L) Waarom doe je ineens alsof je heel veel om me geeft?
(D) Dat jij het niet gezien hebt betekent niet dat ik niet om je heb gegeven. Dat heb ik altijd al gedaan. Jij bent altijd mijn zwakke plek geweest Laar. Altijd als ik een vriendin had, elke feestdag waarvan ik wist dat we naar jouw familie zouden komen, maakte ik die relaties uit. Altijd, in de hoop dat er ergens een kans was.
(L) Sure, ik geloof er niks van. Jij hebt meer meiden gehad die je niet eens de titel vriendin waardig gunde dus dat betekend niet dat je niet met iemand aan het flikflooien was. Ik ben ook niet blind. Misschien was ik vroeger té naïef om dat in te zien. Maar nu niet meer. Die tijd is voorbij.
(D) Het spijt me. Van alles. Van alles plannen met je moeder voor het aan jou te vragen, mijn opdringerigheid. Godver, zelfs de dingen die ik tegen je...vriendje heb gezegd.
(L) Oké
(D) Oke?
(L) Ja. Ik accepteer je excuses.
(D) Vergeef je me dan ook?
(L) Dat kan ik niet zomaar doen. Dat heeft tijd nodig, ook om te zien of je het wel echt meent.
(D) Zou je me bijvoorbeeld op...laten we zeggen woensdag...weer aan kunnen kijken?
(L) Hoezo dat?
(D) Omdat dan mijn uitwisseling begint en ik moet een student vinden om de introductie mee te doen en jij bent de enige die ik ken. Je krijgt er een studiepunt voor als het goed is. Dan is het meer opdrachten en zo om mij wegwijs te maken...
Kut. Ik mis letterlijk één studiepunt. Hiermee zou ik dat weer kunnen bijwerken. Maar moet ik dit willen?
(D) Anders denk je er nog even over na. Ik moet dinsdagochtend pas de aanmelding maken
(L) Oké, ik zal er over nadenken. Ik laat het je maandagavond wel weten.
(D) Dankjewel
(L) Ik heb nog geen ja gezegd...
(D) Ja, maar dankjewel dat je er na dit alles nog over na wilt denken.
(L) Oké. Maar weet dat als ik ja zeg, dat je je wel echt voorbeeldig moet gaan gedragen.
(D) Ik zal je behandelen als een prinses
(L) please don't
(D) Oké, prinses ;)
(L) UGH...
Ik ben zo klaar met ditgesprek. Ik leg mijn telefoon weg en doe eventjes mijn ogen dicht. Waarom kanhet niet heel eventjes normaal gaan in mijn leven...Fuck my life.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...