Deel 117

691 23 0
                                    

'Hoi' zegt Lux vrolijk.

'Dag lieverd' zeg ik tegen haar waardoor haar ogen zich naar mij draaien.

'LAWRA' roept ze enthousiast. Dit is de eerste keer dat ik haar de letter r goed hoor uitspreken.

'Zie je, het gaat al beter hè luxiepuk' zeg ik tegen haar. Ze doet haar handjes omhoog en gebaart dat ze wilt dat ik haar optil. Ik til haar op en geef haar de grootste knuffel die ik geven kan.

'Mis jou' zegt ze met haar schattige stem.

'Ik jou ook lieverd, je hebt geen idee' zeg ik tegen haar.

Lux draagt een roze tutu. Pap had al gezegd dat ze met ballet was begonnen en er geen genoeg van kon krijgen.

'En, ga je zo een stukje voor ons dansen?' vraag ik aan haar.

'Ja! Ik heb hele dag ge...geoefend met mama' zegt ze dan. Dat is nieuw. Mama die lux helpt met dansen. Misschien is ze echt veranderd.

'Zozo, dan ben ik heel benieuwd' zegt Jack.

'En mama heeft met mij de lekkejste koekjes gebakken. Maaw ik heb het meeste gedaan hoow' zegt Lux trots.

'Nou die wil ik dan zeker proeven' zeg ik tegen haar.

'Speciaal met chocola voor jullie' zegt ze.

'Ik ben gek op chocolade' zegt Jack en hij lacht naar Lux die hem een grote glimlach terug schenkt. Dit meisje is té schattig.

'Wat is jouw lieveling kleuwj?' vraagt Lux als ze Jack aankijkt.

'Ik hou heel erg van groen, maar stiekem vind ik roze ook wel mooi' dat laatste fluistert hij tegen haar. Ze zet grote ogen op alsof hij haar een groot geheim heeft verteld. 'Dat is mijn lievelings. Mijn tweede is nu gwoen' zegt Lux als ze haar armpjes van mij naar Jack uit steekt. Ik kijk hem even aan. Ik weet niet of hij haar wilt optillen, of hij weet hoe dat moet. Maar met al het gemak, alsof het natuurlijk is voor hem pakt hij haar over. Ze knuffelt hem gelijk.

'Hmmh, hij juikt lekkew' zegt Lux als ze me aankijkt.

'Ja hè' lach ik om haar.

'Ik wil latej ook een fwriendje als Jack' zegt ze als ze zijn hoofd op zijn borst laat rusten en haar oogjes dicht laat vallen.

'Iets zegt me, dat je ze later voor het uitkiezen zal hebben' zegt Jack als hij mij lachend aankijkt.

Lux laat haar kleine handjes over zijn armen gaan. 'Net een Beewr' zegt ze lachend.

'Ja hij is zeker net een beer. Hij geeft de beste knuffels, vind je niet' zeg ik.

Lux knikt instemmend en spartelt daarna met haar beentjes om aan te geven dat ze naar de grond wilt. Jack zet haar soepel neer en samen lopen we met haar mee naar binnen.

'Yuki ook gemist' zegt Lux als ze me als eerst mee neemt naar de hondenmand die iets verder op voor de woonkamer staat. Ik zie zijn oortjes al omhoog schieten en gelijk staat Yuki op en rent hij kwispelend op ons af. Zijn oortjes buigt hij naar beneden van enthousiasme. Echte vliegtuig oortjes. Hij springt tegen me op tot ik naar de grond zak om hem te aaien. Jack doet hetzelfde.

'Kom naaw papa en mama' zegt Lux als ze tussen Jack en mij in komt staan. Ze pakt allebei onze handen en loopt zo met ons mee naar de huiskamer.

Mijn ouders zitten samen op de bank. Als ik het niet verkeerd zie, zitten ze zelfs hand in hand. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik ze dat heb zien doen. Het geeft me een warm gevoel.

'Heey pap, hey mam' zeg ik als het ze nog niet is opgevallen dat we binnen zijn gekomen.

'Ooohh, lieverd, hi, daar ben je eindelijk' zegt mijn moeder als ze opstaat en naar me toe loopt.

'Hoi mam' zeg ik als ze voor me staat. Ze geeft me een knuffel en fluistert in mijn oor: 'Meisje, het spijt me zo. Voor alles. Ik ga het beter doen. Ik weet dat ik het eerder had moeten leren maar ik hoop dat het nog niet te laat is' zegt ze.

'Ik hou van je mam, dat is nooit veranderd' fluister ik terug. Het is alsof mijn moeder uit mijn kindertijd weer terug is.

'En wie is deze knappe jongen?' vraagt mijn moeder. Ondertussen zie ik zelfs een traan in haar ogen.

'Pap, mam' begin ik. 'Dit is Jack Harding, mijn vriendje'

'Leuk je te ontmoeten jongen' zegt mijn moeder als ze Jack een knuffel geeft. 'Je mag me Jocelyn noemen' zegt ze daarna.

'Dankuwel voor de uitnodiging' zegt Jack.

'Fijn om je in het echt te zien jongen. Bedankt dat je zo goed voor haar zorgt' zegt mijn vader als hij Jack stevig de hand schud.

'Met alle liefde' antwoord hij waardoor mijn moeder nog blijer naar mij kijkt.

Pap stapt van Jack naar mij en hij knuffelt me zo stevig als hij kan. Hij tilt me zelfs even van de grond. 'Ik heb je gemist lieverd. Je straalt' zegt hij.

'Ik ben ook erg gelukkig' fluister ik tegen hem.

'Er je verdient niets minder dan dat' zegt hij.

Ik heb het gevoel alsofik in een sprookje beland ben. Ik had niet durven dromen dat mijn moeder ooitnog zo zou omslaan. De hele dag vandaag was perfect. Mijn ouders...Lux, die Jackmaar niet los wilde laten en de hele avond bij hem op schoot wilde zitten. EnJack...die me heeft laten zien hoe écht gelukkig zijn voelt. Ik voel me compleet.Het is alsof hij het laatste tandwieltje was wat nodig was om mijn hele levenlicht te geven. Dat is hoe het voelt. Nooit in mijn leven zal ik spijt hebbenvan de keuzes die ik gemaakt heb, hoe had het anders zo verdomde perfect kunnenaflopen allemaal. Zelfs het feit dat ik op school werk vond mijn vader leuk.Mijn moeder was zelfs geïnteresseerd in hoe zulke grote koffiemachines werkteen ik had het haar lachend uitgelegd.

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu