Ik beslis dat het slimmer is om mijn telefoon nu weg te leggen. We kijken de film af en dan is het al vier uur eer we gaan slapen.
'Ik ga morgen zo hard mijn colleges skippen' zegt Denise.
'Ik ook' zegt Jess.
'Dan doe ik dat ook' lach ik voor we het licht uit doen.
Ik denk niet dat ik ooit zo vast heb geslapen. Normaal word ik meerdere keren op een nacht wakker omdat ik moet plassen maar nu slaap ik gewoon de hele tijd door. Pas rond één uur in de middag wordt ik wakker.
'Goeiemorgen' zegt Jess, die volgens mij ook net wakker is.
'Goeiemorgen' zeg ik tegen haar.
'Goed geslapen?' vraag Denise.
'Ja behoorlijk goed' lach ik.
'Dat komt dus ook door de wijn' lacht Jess. 'Ik ga even koffie zetten en paracetamol pakken voor ons allemaal, want ik heb zo'n vermoeden dat we allemaal op z'n minst een lichte kater hebben.
Als Jess uit bed stapt pak ik mijn telefoon. Ik zie een berichtje van Jack: Lekker slapen krullenbol?
Wacht. Nee. Kut ik dacht dat ik dat gesprek gedroomd had. Was dat niet zo? Ik kijk snel naar de berichten die ik uitgewisseld heb met Jack.
Oh.My.God....Ik kan wel door de grond zakken. Ik moet iets naar hem terug sturen want anders zal ik hem nooit meer normaal kunnen aankijken
(L) Kunnen we dit gesprek alsjeblieft vergeten, ik had misschien iets te veel op...Vertel dit alsjeblieft aan niemand.
Ik haat de smekende toon van mijn berichten maar ik beslis het toch maar te versturen.
(J) Maar het was juist zo'n leuk gesprek antwoord hij.
(L) Jack alsjeblieft....
(J) Je hebt mijn woord krullenbol, maak je maar geen zorgen.
(L) Dankje
(J) Hoofdpijn nu?
(L) Omg ja en hoe...
(J) Vraag of Jess vitamine C bruistabletten heeft. Dat helpt.
(L) Oh oké, ga ik doen. Dankje.
(J) Geen probleem ;)
Waarom doet hij nu ineens zo aardig? En zou dat echt werken.
'Jess, heb je misschien iets van vitamine C? Van die bruistabletten'
'Ohja, dat is echt een top idee. Dat werkt super goed tegen een kater' zegt ze.
Zo beginnen we allemaal onze dag met koffie, paracetamol en een vitamine C bruistablet.
Een half uurtje later voel ik me al stukken beter. Misschien is het wel zo aardig dat ik dat even laat weten aan Jack.
(L) Die vitamine C werkt echt heel erg goed, ik voel me stukken beter
(J) Goedzo krullenbol reageert hij direct
(L) Omdat je aardig was laat ik het dit keer gaan dat je me zo noemt
(J) Wen er maar aan dat ik je zo noem
(L) Verpest het nou niet
(J) Wat?
(L) Ik begon je net aardig te vinden
(J) en hoever is dat van lekker? Want ik zag je gister wel kijken
(L) Oké nu is het al verpest stuur ik terug voor ik mijn telefoon weg leg.
Aan het einde van de middag nemen we afscheid nadat we het matras eindelijk terug hebben gekregen op mijn kamer. Als ik thuis ben, wat letterlijk een deur verderop is, ga ik even uitgebreid douchen. Daarna voel ik me nog een stuk beter. Op het moment dat ik mijn haar aan het afdrogen ben kijk ik even op mijn telefoon. Ik zie een berichtje van Jack: Ik maak het wel weer goed, one way or another. Die jongen weet echt niet van ophouden of wel...
Oh, ik zie ook een gemiste oproep van Dylan. Ik bel hem gelijk even terug.
'Hey, je had gebeld?' zeg ik als hij opneemt.
'Hey, Lara. Ja klopt. De manager had een berichtje terug gestuurd dat je langs mag komen op sollicitatie morgen als je wilt. Er is pas een student gestopt dus we hebben een man tekort dus volgens mij hebben we jou harder nodig dan jij ons' lacht hij.
'Oh geweldig! Ja graag, hoe laat?'
'Morgen om tien uur? Komt dat uit met je college's?'
'Ja dat is prima, ik begin morgen pas om elf en ik ben om één al weer klaar dus als het nodig is zou ik gelijk kunnen beginnen na één.'
'Ik denk dat Jeremy, de manager, een gat in de lucht gaat springen. Je krijgt hier een outfit om in te werken dus je hoeft niet te letten op wat je aan doet'
'Oke super, ah Dylan, je bent echt geweldig weet je dat!'
'Zal ik je morgen anders ophalen? Dat we samen met de bus naar school gaan?' vraagt Dylan.
Misschien is het wel fijn dat, mocht ik de hele dag werken ik met de auto ga. Dan kan ik makkelijk boodschappen doen.
'Woon je hier in de buurt?' vraag ik aan hem.
'Nee, ik woon bij het campus in de buurt maar mijn tandarts zit bij jullie op de hoek en daar moet ik om negen uur zijn'
'Oh oké anders dan kom je hierheen als je klaar bent en dan rijd ik ons naar school, het is maar een kwartiertje. Dan ben ik sowieso op tijd'
'Oh ja dat is ook helemaal top' reageert hij.
'Nou, dan zie ik je morgen, app maar als je klaar bent' zeg ik.
'Is goed, zal ik doen. Tot morgen' zegt hij. Daarna hangen we op.
Ik heb nog pizza over van gister dus ik beslis om er niet nu uit te gaan voor boodschappen. Denise stuurt een snap ik de groep snap met de jongens. Het is een foto van Netflix met daarbij de tekst: "Lekker niks doen vandaag"
Ik stuur een foto terug van mijn tv: "Same here, morgen sollicitatiegesprek!"
Denise stuurt terug in de chat: Wooow dat heb je snel geregeld!
Ik stuur terug: "Jaaa, dat heeft Dylan geregeld. Het is bij de barista op campus. Het gesprek is om tien uur en misschien mag ik om één uur al beginnen omdat ze een werknemer tekort hebben."
Callum reageert nu ook in de chat : "Leuk Lara, succes! Denise en ik komen morgen dan wel even koffie drinken ;)
Ik reageer: "Leuk!!! Tot morgen :)"
Jack reageert ook: "Dan join ik ook, als jullie niet te klef doen"
Denise reageert: "Extra klef voor jou Jack"
Ik stuur wat lachende emoji's en leg dan mijn telefoon even weg. Ik wil nog even lekker helemaal niks doen vandaag.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...