Deel 25

753 24 0
                                    

'Jaaackkk...Niet doen' lach ik naar hem.

'Mm het is gezelliger samen, dan alleen in zo'n groot huis' zegt hij.

'Dat is vast waar' zeg ik tegen hem.

'Na dit weekend wil je hier niet meer weg hoor, zo gezellig is het hier' zeg Jack plagerig.

Ik kijk hem waarschuwend aan.

'Wat?' lacht hij. 'Dat was bij Jess en Denise ook zo'

'Dat is misschien wel waar, maar dat kwam vooral door Reede en Callum, denk je niet' kaats ik terug.

'Pssst' zegt hij als hij naar me toe komt om iets te fluisteren...terwijl er niemand anders in dit huis is. 'Wat hun niet wisten is dat ik de leukste ben hier'

Mijn adem stokt als hij dat in mijn oor zegt. Ik schraap mijn keel en doe een stap opzij. 'Ik neem je woord er wel voor aan' zeg ik tegen hem.

Jack moet hardop lachen door mijn reactie. Zijn lach vult de hele ruimte waardoor ik automatisch met hem mee moet lachen.

'Ik ben hier echt te moe voor' lach ik naar hem.

'Kom dan gaan we even op de bank zitten. Wil je je even omkleden anders?'

'Ow uhm, ik eh... kan dit wel aanhouden' zeg ik vervolgens. Ik heb alleen maar een korte broek mee met een hemdje en nog een ander jurkje dus dat maakt niks uit. M'n joggingbroek enzo heb ik gewoon bij mijn ouders liggen dus dat heb ik helemaal niet meegenomen.

'Weet je het zeker? Zit dat niet...strak ofzo?' vraagt Jack als hij op de bank gaat zitten. Ik ga naast hem op de bank zitten, een stukje bij hem vandaan. Zodra ik zit schuift hij dichter naar me toe. 'Begrijp me niet verkeerd, het ziet er hartstikke goed uit hoor maar het is weekend, het is laat, je wilt ook comfortabel zijn toch?

'Ja...ik eh, heb niet veel anders bij me wat comfortabel is. Ik heb bij mijn ouders een aantal joggingbroeken en yogabroeken liggen dus ik heb die niet eh... meegenomen.'

'Kom maar mee naar boven, ik heb wel wat voor je. Dan laat ik je gelijk de logeerkamer zien' zegt Jack alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat hij me aanbiedt om zijn kleding te lenen.

'Oh, eh. Ik weet het niet' zeg ik twijfelend.

'Kom op krullenbol. Ik bijt niet hoor. Er is toch verder niemand. Of je moet het hele weekend in zulke jurkjes blijven lopen...Daar heb ik trouwens ook geen probleem mee hoor' zegt Jack.

'Oké, oké...geef maar wat dan' zeg ik als ik opsta.

Jack loopt voor me uit de grote trap op. Hij loopt gelijk de eerste kamer links in. Ik blijf even buiten staan. Ik wil niet zomaar ongevraagd binnen lopen.

'Je mag echt wel binnenkomen hoor' roept hij vanuit de kamer.

Ik kan mijn nieuwsgierigheid ook niet inhouden dus ik loop achter hem aan de kamer in.

Holy.Shit. Zijn bed is echt...wow. Dat zie je alleen in films. Het bed is echt bizar groot. Het ziet er echt antiek uit ofzo. Het bed is van donker hout met een soort pilaren op elke punt. Het heeft een fluweel zacht ogend dekbedovertrek in het smaragdgroen. Daaroverheen ligt een wit donzige deken waar ik spontaan mezelf in zou wikkelen als ik alleen in deze kamer was. Zijn kamer voelt ook opvallend koud.

'Waarom is het hier zo koud?' vraag ik aan hem.

'Ik vind het niks in de zomer om zonder dekbed te slapen, dus ik heb de airco altijd aardig hoog staan hier.'

'Oh. Dat is wel lekker ja' reageer ik.

'Dat is het zeker. Je bent welkom om het een keer uit te proberen hoor' knipoogt hij naar me.

'Wat uit te proberen?' vraag ik.

'Mijn bed' zegt hij als hij het deurtje van zijn zwarte kledingkast open doet en iets pakt.

Ik zucht... 'Het ziet er wel heel zacht en warm uit' zeg ik.

'De uitnodiging staat het hele weekend hoor krullenbol. En misschien zelfs daarna ook nog' zegt hij als hij iets naar me gooit.

Mijn slechte reflexen en ik vangen het natuurlijk niet op...

Jack kijkt me lacherig aan. Hij speelt veel te veel spelletjes. Ik pak het grijze shirt op wat voor me ligt.

'Jouw kamer is hiernaast, na de badkamer' zegt hij als hij gebaart naar de andere deur in zijn slaapkamer. 'Als je zo voorover gaat buigen kan je hier niet te lang blijven' zegt hij dan.

'Jij bent echt ongelooflijk...' zeg ik geïrriteerd als ik de deur naar de badkamer open doe.

Ik sta even stil in de badkamer. Er zijn twee wasbakken en het is heel modern ingericht. Heel anders dan Jack zijn kamer. De douchecabine is van glas en ik zie dat er niet één maar twee douchekoppen in hangen tegenover elkaar. Is deze douche nou echt voor twee mensen tegelijk bedoeld? Wie bedenkt zoiets?

'Ongelooflijk, onweerstaanbaar...ligt dicht bij elkaar' zegt Jack als hij achter me komt staan.

'Jaja, dat zal wel' zeg ik tegen hem. Ik doe de volgende deur open die dus naar de logeerkamer leidt.

De kamer is bizar voor een logeerkamer. De kleuren zijn erg neutraal. Er hangt een grote tv voor het bed net als dat Jess vertelde.

'Beter dan een hotelkamer hè' zegt Jack.

'Ja dat sowieso' zeg ik.

Jack zet mijn koffer neer bij het bed. Ik had niet eens gezien dat hij die mee naar boven had genomen. Ontgaat me nou zoveel als ik op hem focus? Ik moet echt weer even helder nadenken. Alleen gaat dat zo moeilijk als ik met Jack in één kamer ben.

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu