Deel 83

733 24 3
                                    

'Ik wist wel dat dit kon gebeuren maar ik had niet gedacht dat het gelijk de eerste keer zou gebeuren als we samen uitgingen' zeg ik tegen Jack.

'Ik dacht ook dat ik wel begreep wat je ermee bedoelde maar ik had dit ook niet verwacht. Ik dacht dat dit soort dingen alleen in films gebeuren enzo. Niet dat mensen écht zo slecht met je privacy omgaan' zegt Jack.

'Sorry' zeg ik verontschuldigend.

'Nee, het is niet jouw schuld. Het is niet alsof je daarom gevraagd heb. Ik had het meer gewoon niet echt zo erg verwacht. I mean, we zijn wel wat gewend van Reede maar dat is niet zo heftig als dit. Het is niet alsof je vader een of andere rockster is ofzo. Het frustreert me meer gewoon dat mensen zo met jou omgaan. Ik ehh...kan daar niet zo goed tegen. Als ik er achter kan komen wie die foto gemaakt heeft...dan zorg ik ervoor dat ze spijt krijgen.'

Ik lach naar hem.

'Het is oké. Ik ben ondertussen wel wat gewend. Ik maak me meer zorgen om hoe jij het vind. Ik zou het best snappen dat dit een deal breaker zou zijn' zeg ik onzeker.

'Kijk, het is niet alsof het me niks doet. Het is wel even wennen. Maar als ik daardoor met jou kan zijn Lara dan maakt het me niet uit, dan heb ik dat er echt wel voor over' zegt Jack terwijl hij mijn hand pakt.

'Weet je het zeker?' vraag ik aan hem.

'Krullenbol, neem me nou voor mijn woord. Ik weet het heel zeker'

Even later begint mijn telefoon weer te trillen.

'Probeer eerst even bij te komen, anders bel je later terug' zegt Jack tegen me.

'Maar het is Denise' zeg ik.

'Als het echt dringend is dan belt ze nog wel een keer' zegt Jack.

'Ja daar heb je wel gelijk in'

Gelijk daarna begint Jack zijn telefoon zijn ringtone af te spelen.

'Oké, ik zet de auto wel even aan de kant' zegt Jack.

'Wie is het?' vraag ik.

'Reede' antwoord hij.

Zodra we stil staan belt Reede al voor de tweede keer.

'Hey' neemt Jack op. Hij zet gelijk zijn telefoon op luidspreker.

'Hey man. Kan je me op luidspreker zetten? Ik ben hier met Jess, Denise en Callum en volgens mij ben jij met Lara'

'Ja klopt, je staat op luidspreker' zegt hij neutraal.

'Ik zat net gewoon op Insta te scrollen' zegt Denise. 'En toen ehhhh zag ik zeg maar een foto van Lara. En iedereen vraagt zich af wie de jongen is waarmee ze hand in hand loopt. Die foto is echt al super vaak gedeeld. En Jess en ik weten niet of dit nou hoort bij het idee om je ouders en Damian te overtuigen, maar het is duidelijk dat het Jack is op de foto. Het is echt een kwestie van tijd voordat iemand hem herkent...' zegt Denise terwijl ze een beetje ratelt.

'Ja...ehhh...ik werd net ook al gebeld door mijn vader erover' zeg ik terwijl ik Jack vragend aankijk omdat ik niet goed weet wat ik nu moet zeggen.

'Ow shit hij heeft het ook al gezien?' vraagt Jess.

'Jup' antwoord ik.

'Gaat het wel?' vraag Jess.

'Ja eh...we zijn even aan het uitzoeken hoe we dit aan moeten pakken. Ik snap ook niet waarom mensen ineens zo geïnteresseerd zijn in me' zeg ik.

'Dat is altijd zo als je ouders hebt die een beetje bekend zijn. Tot er over iets geroddeld kan worden. Daarom hebben ze ook altijd van die rare captions' zegt Denise.

'Caption?' vraag ik verbaasd 'wat staat er bij dan?'

'Lara Westfield zet Damian Creede opzij voor onbekende man' zegt Denise. 'en een ander luid: Toch geen verzoening tussen wereldse bedrijven Westfield en Creede door Westfields dochter...en nog een ander zegt: Is Damian Creede's hart gebroken door Westfields dochter?'

'Mmmmm' kreun ik luid geïrriteerd.

'Waarom denken mensen nou altijd dat ik iets met Damian heb gehad...dat is helemaal niet waar...' zucht ik.

'Jullie waren vroeger vaak samen in beeld, zelfs ik heb wel eens over jullie gehoord' legt Reede uit.

'Wat een onzin' zegt Jack boos. 'Waarom kunnen die mensen niet iets anders vinden om zich mee te vermaken.'

'Ik wist dat er een foto was maar ik wist niet dat het zo erg was. Straks weet iedereen op school het ook en gaat iedereen me raar aankijken. Ik weet niet of ik dit wel allemaal kan hoor' zucht ik wanhopig.

Mijn telefoon trilt en ik zie gelijk dat Damian belt. Kut. Ik laat mijn scherm aan Jack zien. Hij geeft zijn telefoon aan mij en pakt de mijne om op te nemen. Ik leg uit aan Jess, Denise en Reede dat ze even stil moeten zijn maar wel aan de lijn kunnen blijven.

'Wat wil je?' vraagt Jack gelijk als hij opneemt.

Hij zet de telefoon gelijk op speaker.

'Ik weet dat je me niet mag nu, maar ik zag net die foto online. Dus ik ben langs haar appartement gereden en er staan een handje vol fotografen. Ik weet niet of het er nog meer gaan worden maar ik wil wel dat ze daarvan op de hoogte is voordat ze naar huis gaat' zegt Damian.

'Oké' zegt Jack.

'Is dat alles wat je gaat zeggen? Heb je enig idee wat je allemaal begonnen ben met die foto. Ze gaan haar weken, misschien wel maanden hierover lastig vallen'

'Beter doe jij dan je best om ervoor te zorgen dat krantenkoppen zoals: Damian Creede's hart gebroken door Westfield...verdwijnen. Als ze vragen om een statement, zeg je dat het niet waar is. Dat we gewoon vrienden zijn, niet meer dan dat. Als je daadwerkelijk bezorgd om me bent dan doe je dat' zeg ik tegen hem.

'Zelfs als het eigenlijk wel waar is?' vraagt Damian.

'Deem...hou op, ik heb je hart niet gebroken. We hebben nooit iets gehad, we hebben niet eens gezoend ofzo'

'Kennelijk heb ik niet evenveel geluk als Jack' zegt hij.

Mijn ogen worden grootals ik van Jack naar de andere telefoon in mijn hand kijk. Kut. Ik weet niet ofze aan het opletten waren...maar ze zullen dit waarschijnlijk wel gehoord hebben...Fuck!

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu