Deel 114

946 28 1
                                    

De volgende dag worden we om tien uur al wakker. We waren wat eerder geslapen omdat Jack me toch nog in de badkamer had weten uit te puffen. Ik voel dat ikzelf moet grijnzen als ik daaraan terugdenk. Hoe jack op zijn knieën met zijn hoofd tussen mijn benen zat terwijl we onder de regendouche stonden.

We knuffelen nog tot een uur of elf tot Jack voor het ontbijt belt. Nog geen half uur later brengen ze het al naar onze kamer.

Wanneer ik na het ontbijt mijn telefoon aanzet zie ik een paar gemiste oproepen van mijn vader. Ik krijg allemaal berichtjes binnen. Van Jess:

Aahhhhh ik ben zo trots op jullie – met een toegevoegde foto van een magazine waar een foto te zien is waar Jack me zoent voor de club.

Ik zie dat ik ook berichtjes van Damian heb maar ik neem niet eens de moeite om ze te lezen. Daar heb ik geen zin in.

'Ik denk dat ik even mijn vader ga bellen' zeg ik. 'Hij heeft me drie keer geprobeerd te bellen' Jack knikt naar me.

'Hey pap' zeg ik als hij op neemt.

'Hey lieverd' zegt hij. 'Je hebt vast al wat persberichten gezien'

'Ik heb eigenlijk mijn telefoon uitgezet sinds gister. Dus ik heb nog niks gezien. Ik weet wel dat ze buiten de club foto's hebben gemaakt'

'Die foto heb ik ook gezien' zegt mijn vader als hij zijn keel schraapt. 'ik denk dat het tijd wordt dat ik die jongen eens ontmoet' zegt hij

'Dat kunnen we wel regelen' lach ik naar hem.

'De media is heel positief. Ik denk niet dat het beter had kunnen uitpakken. Jullie worden het leukste koppel genoemd in de stad. Volgens de media is Jack een lieve zorgzame jongen. Kennelijk werkt hij bij een dierenasiel als vrijwilliger. Het komt allemaal erg positief over, al wordt hij wel een badboy genoemd. Dus beter realiseert hij zich wat voor kostbaar iets hij nu heeft en laat hij dat niet zomaar meer los.

'Dat doe ik zeker' zegt Jack bij de telefoon als hij zijn armen om me heen slaat.

'Gelukkig maar jongen. Mijn vrouw en ik zouden je graag ontmoeten' zegt pap.

'Mam ook?' vraag ik verbaasd.

'Ja lieverd. Ze wilt zich graag verontschuldigen. Er is iets gebeurt. Ken je Nancy nog?'

'Ja, mam dronk vroeger altijd wijn met haar op donderdag, van wat ik me herinner'

'Ja, ehm, er is iets ergs gebeurt met haar dochter. Ze was dus afgelopen donderdag bij je moeder en toen werd ze gebeld door het ziekenhuis dat haar dochter een ongeluk heeft gehad. Nancy moest dus snel naar het ziekenhuis.'

'Oh nee, hoe is het met haar dochter???' vraag ik ongerust. Ik speelde als kind wel eens met Piper, de dochter van Nancy.

'Naar omstandigheden gaat het goed. Ze heeft wat tijd nodig om te revalideren, er moest een spoedoperatie gedaan worden maar die is goed verlopen' legt pap uit.

'Wat erg, maar gelukkig is ze er goed uit gekomen. Kan ik binnenkort bij haar langs denk je?' vraag ik aan hem.

'Ja dat kan zeker, dat zal ze erg leuk vinden. Je moeder wilt volgende week gaan, misschien kunnen jullie samen' zegt hij.

Ik kijk even naar Jack. 'Als ze kan accepteren dat ik met Jack ben, en nooit iets ga beginnen met Damian dan kan ik het wel proberen'

'Je moeder wilt graag met je praten lieverd. Door wat er met Piper is gebeurd is je moeder zo geschrokken en is ze ook over zichzelf gaan nadenken. Ze ziet in dat wat ze heeft gedaan niet goed was. En ik wil ook nog graag sorry zeggen lieverd, dat ik niet eerder voor je opgestaan ben. Ik denk dat ik Jack mag bedanken voor de goede zorgen terwijl je moeder en ik niet juist behandelde.'

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu