Ik merk nu pas hoe erg ik Lux heb gemist. Ik wou dat ik haar en Yuki gewoon mee terug kon nemen naar mijn studio. Ze moet snel maar weer eens komen logeren, ik zal het binnenkort weer eens aan pap vragen. Lux laat de gehele weg mijn hand niet meer los.
'Mooie Lawaaa' zegt Lux trots als ze me bekijkt voordat we weer naar binnen gaan.
'Maar niet zo mooi als jij Luxiepuk' zeg ik waardoor ze gaat glimmen van top tot teen.
Als we weer binnen komen is de eettafel gedekt als in een restaurant. Ik ben niet anders gewend van mijn moeder. Ze zal zelf niet eens weten waar ze een vork neer zou moeten leggen maar ze zorgt er altijd voor dat de bediende het piekfijn klaarleggen allemaal. Ik vraag me af of mijn moeder überhaupt zou weten hoe een komkommer eruit ziet aangezien ze die altijd in stukjes gesneden krijgt van de bediendes. De laatste keer dat ze in een supermarkt geweest is zal ze zich ook niet meer herinneren. Voor mijn gevoel is de relatie tot mijn ouders altijd formeel geweest. Ik ben ook nooit helemaal op m'n gemak als ik op bezoek ben.
Mijn moeder gebaart naar Damian dat hij even mee moet komen. Wat zijn hun allemaal aan het bespreken? Ik vind het echt super ongemakkelijk worden.
'Pap, wat doet mam telkens met Deem?'
'Vraag het maar niet aan mij lieverd, ze verteld mij ook nooit iets' antwoord hij. 'Maar ga maar alvast aan tafel zitten. We zullen zo beginnen met eten, en anders in ieder geval ik want ik verga van de honger' lacht mijn vader.
Ik neem plaats aan de belachelijk grote ovale tafel. Misschien is het omdat ik hier nooit echt gewoond heb maar als ik hier ben voelt het alsof ik ergens ben waar ik niet hoor te zijn. Waar ik zo voorzichtig moet zijn dat het voelt alsof alles in het huis van glas is.
Even later komen mijn moeder en Damian eindelijk weer naar binnen. Natuurlijk moet Damian naast mij gaan zitten. Ik voel gewoon dat hij naar me kijkt en ik krijg er spontaan een naar gevoel van. Mijn telefoon trilt en aangezien het eten nog niet opgediend wordt kijk ik snel even naar het berichtje. Alsof hij het aanvoelt...het is Jack.
(J) Hoe gaat het daar? Moet ik al iemand komen slaan?
(L) Hoe snel kan je hier zijn, het is echt een hel hier
(J) Wat is er aan de hand?
(L) Damian is er en dat is gewoon kut
(J) Klinkt als iemand die ik moet komen slaan
(L) Eigenlijk wel, hij stelde voor dat het goed zou zijn als we op een date zouden gaan omdat dat onze ouders hun zakenrelatie zou helpen
(J) In welk tijdperk denkt hij te leven?
(L) Ja geen idee
(J) zeg gewoon dat je een vriend hebt dan
(L) Haha, dat gaan ze nooit geloven
(J) Hoezo niet?
(L) Ik heb nooit een vriend gehad en dan plotseling als hij me mee uit vraag heb ik er wel eentje
(J) Hangt er vanaf hoe overtuigend je het brengt schat.
(L) Ik ben superslecht in liegen Jack, dat kan ik echt niet dan val ik gelijk door de mand
(J) Oké, misschien is vriendje dan een beetje te ver maar dan zeg je toch dat je met iemand aan het daten bent
(L) Dan ben ik nog steeds slecht in liegen
(J) Nou krullenbol, maandag om zes uur haal ik je op voor een date dan
Wacht...Wat? Wat bedoelt hij nou? Vraagt hij me nou serieus mee op een date? En waarom wordt ik daar zo enthousiast van...Jess heeft me voor hem gewaarschuwd...en Denise ook. Ik moet oppassen voor zijn charmes...toch?
(L) Wacht wat?
(J) Aangezien je maandag met mij uit gaat ben je technisch gezien met mij aan het daten toch
(L) eh, ja oké. Ik weet alleen niet of dat overtuigend genoeg is.
(J) Hier wacht, zet dit als je achtergrond
Zet wat als mijn achtergrond?
(L) ?
Jack stuurt een foto. Ik open hem om de foto te bekijken. Oh...holy...shit. Waarom moet hij altijd zijn shirt uit hebben? Je ziet alleen zijn borstkas maar, fuck, hij ziet er echt goed uit. Hij lacht naar de camera en zijn ogen zien er stralend groen uit. Hij heeft echt een soort pretlichtjes in zijn ogen. Hij heeft ook echt die schuine grijns op zijn gezicht die me helemaal gek maakt.
(J) Als dat je achtergrond is, is het overtuigend genoeg.
(L) O w, oké. Dankjewel
(J) Wat klink je ineens formeel krullenbol
(L) Ik was benieuwd hoeveel meisjes deze als achtergrond zouden hebben
(J) Geloof me, jij bent de enige.
(L) Waarom heb je nooit een shirt aan?
(J) Omdat ik weet dat je dat leuk vind
Kut...Hij heeft gelijk. Focus....Lara...focus. Denk aan Wat Jess en Denise vertelde.
(L) Jack, niet doen
(J) Wat? Het is toch waar?
(L) Dit doe je altijd, doe het nu niet alsjeblieft. Ik zit al in een moeilijke situatie. Ik heb niet jouw verwarring ook nog nodig
(J) Breng ik je in verwarring?
(L)Jack...
(J) Ja oké, sorry krullenbol
(J) Zet die foto maar snel als je achtergrond. Misschien een reminder dat je er niet alleen voor staat. Je hoeft niet alles te doen wat andere van je verwachten
(L) Dankjewel, misschien heb je wel gelijk ja
(J) Ik heb altijd gelijk ;)
(L) ughh
(J) :D
'Lara kom eens van die telefoon af, het is erg onbeleefd naar onze gast. Plus, je bent hier überhaupt al bijna nooit dus je kan dat ding echt wel even weg leggen' zegt mijn moeder.
Bitch...
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...