Deel 94

694 27 0
                                    

Nog voordat ik mijn hand op de hendel van de auto deur kan leggen gaat mijn portier open. Jack knielt gelijk neer bij de auto.

'Shit, Laar, gaat het?' vraagt hij bezorgd. Hij legt zijn duim en wijsvinger onder mijn kin en tilt mijn hoofd een beetje op zodat ik hem aankijk.

Waarom doet hij nu ineens zo bezorgd? Ik begrijp hem soms niet...

Ik knik naar hem omdat ik geen woorden kan uitspreken. Langzaam kom ik een beetje op adem. Ik hoor het portier naast me open en dicht gaan. Brax stapt uit. Zo snel als Jack mijn portier open deed en voor me neer knielde, zo snel staat hij nu op en verdwijnt hij uit mijn gezichtsveld. Ik knipper een paar keer met mijn ogen en hoor dan geschreeuw bij de andere kant van de auto vandaan komen. Ik stap voorzichtig uit de auto en zie dat Jack Brax aanvliegt.

'Godverdomme Jack' hoor ik Reede zeggen als hij op hun af komt gerend. Hij pakt Jack vast als poging om hem in bedwang te houden.

'CALLUM!' roept Reede als hij moeite heeft om Jack vast te houden. Callum komt gelijk naar buiten en pakt Jack ook vast.

Ik kijk naar Brax die zijn bloedneus weg probeert te vegen.

'Jij' zegt Reede tegen Brax. 'Naar binnen, je kan de eerste badkamer boven gebruiken. Daarna gaan jullie praten zoals normale mensen.

'En jij' zegt hij als hij Jack aankijkt. 'Denk nou eens na voordat je je vuisten gebruikt gast. Denk je echt dat dit haar gaat helpen? Je maakt haar alleen maar bang als je zo doet, en ze heeft al genoeg op d'r bordje nu'

Jess komt ook naar buiten. 'Oh shit' hoor ik haar fluisteren.

'Gaat het lieverd?' vraagt ze als ze naar mij toe loopt en een arm om me heen slaat.

Ze loopt met me naar binnen. Ik kijk nog even over mijn schouder naar Jack. Ik zie dat hij boos zijn arm los trekt van Reede. 'Ik had het onder controle' zegt hij boos tegen Reede en Callum.

'Bullshit. Ik ken je, en je was niet zomaar boos' zegt Reede.

'Ik weet echt niet wat er met je aan de hand is, maar beter los je dit snel op. We blijven niet achter je aan komen en politieagent spelen' zegt Callum.

'Pas op voordat je te ver gaat' waarschuwt Reede hem.

'Dit is niet zoals toen' zegt Jack als hij zijn stem verheft.

'Nee, want nu gaat het om haar en dat maakt je nog onvoorspelbaarder' zegt Reede als ze achter ons aan naar binnen lopen.

Zoals toen? Waar hebben ze het over?

'Gaat het weer een beetje?' vraagt Jess als ze me een glas water aangeeft.

'Eh, ja. Sorry, ik weet niet waarom ik zo in paniek raakte' zeg ik.

Denise komt bij ons zitten aan de keukentafel.

'Ik snap het wel, het lijkt me vreselijk als er constant mensen achter je aan zitten' zegt Denise.

'Ik snap niet waarom ze me zo interessant vinden' zeg ik.

'Je bent toch een soort van bekend lieverd, daarom zullen ze altijd interesse in je hebben' zegt Jess.

'I know' zeg ik. Ik neem een slokje water en voel ineens hoe droog mijn keel was.

De jongens zijn gelijk naar de tuin gelopen. Ik hoor ze nog steeds met elkaar discussiëren.

'Weet jij wat ze bedoelen met dat niet zoals toen was maar.. ehh, ze zeiden iets van dat Jack onvoorstelbaar was' vraag ik voorzichtig aan Jess.

'Ik weet niet het hele verhaal' begint Jess. 'Het gebeurde voordat Denise en ik de jongens kende, volgens mij was het een maand of vier/vijf geleden. Een zus van Jack ging mee uit met de groep. Er was een of andere gast die dacht dat hij haar kon aanraken...Ze beet van zich af maar Jack zag het gebeuren. Hij liet het niet zo maar gaan, en is naar die jongen toegestapt. Laten we het er op houden dat die jongen nooit meer een meisje ongewenst zal aanraken. Jack is voor drie maanden verbannen van de club en hij heeft geluk dat hij niet aangeklaagd is, al komt dat vooral door de advocaat van Reede's familie.'

Oh jezus.

'Niemand wist echt waar het vandaan kwam. Ze vonden Jack wel opvliegerig soms maar niet als in dat hij iemand zo verrot zou slaan. Die jongen moest zelfs naar het ziekenhuis' zegt Denise.

'Maar eerlijk lieverd, we weten niet het hele verhaal. Als je dat wilt weten moet je het aan Jack vragen. Ik weet dat het schrikken is om zoiets te horen maar ik denk dat er meer achter zit dan dat wij weten'   

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu