Deel 89

703 26 0
                                    

Als ik in de ochtend wakker word beslis ik mijn eerste college te skippen. Ik heb echt geen zin vandaag. En hoe gaat het vanavond zijn? Ik heb Jack sinds dinsdag helemaal niet meer gesproken...volgens mij is hij er al gewoon klaar mee. Misschien kan ik vandaag beter in bed blijven liggen.

Mijn telefoon gaat af. Ik draai me even om en zie dat ik gebeld word. Ik heb zo geen zin om mijn bed uit te gaan. Als ik zie dat het Jess is dan neem ik gelijk op.

'Hey' antwoord ik.

'Hey, ben je toevallig thuis?' vraagt ze aan me.

'Ja, ik heb besloten m'n college te skippen en ik heb zware twijfels om gewoon de hele dag te skippen' zeg ik eerlijk.

'Toe aan een bakkie?' vraagt ze

'Dat altijd' zeg ik

'Nou, dat is maar goed want dan kom ik nu binnen.'

Ik kijk even op als ik daadwerkelijk mijn voordeur hoor open gaan. Jess komt naar me toe gelopen en geeft me een mok aan.

'Thanks' zeg ik tegen haar. 'Ik zie er echt shitty uit. Ik ben nog niet eens mijn bed uit geweest vandaag'

'Daarom ben ik naar je toe gekomen' zegt ze tegen me. 'ik vind het prima dat je school een dagje overslaat. Maar je gaat wel mee vanavond'

'mmh, ik weet het niet. Het gaat ongemakkelijk zijn met Jack...

Ik leg haar uit wat er gebeurt is en hoe ongemakkelijk het woensdag was.

'Des te meer reden om er vanavond op uit te gaan en met ons wat te gaan drinken. Van mijn part negeer je Jack. Al denk ik niet dat hij het lang volhoud als je niet tegen hem praat. Hij is de hele week al niet uit te staan. Reede heeft zelfs gister bij mij geslapen' zegt Jess.

'Ow, nou dan moet het wel heel erg zijn' lach ik. 'Dankjewel dat je langskwam. Op de een of andere manier kom je altijd op precies het goede moment'

Mijn telefoon begint weer te trillen. Thomas.

'Ik moet even opnemen' zeg ik tegen Jess die naar me knikt.

'Hey Thomas' zeg ik

'Hey Laar, ben jij heeeeel toevallig vrij vandaag?' vraagt hij.

Jess kan het telefoongesprek gewoon horen, ik weet niet of hij dat erg zou vinden.

'Eigenlijk heb ik school maar ik heb besloten niet te gaan vandaag. Dus ik heb me zelf zo'n beetje vrij gegeven. Ik ben hier samen met Jess.'

'Oh leuk, kan je me anders op luidspreker zetten. Dan kan ik het aan jullie allebei vragen' zegt Thomas.

Ik doe wat hij zegt terwijl Jess me verbaasd aankijk.

'Ben jij ook vrij voor vandaag?' vraag ik aan Jess.

'Heey thomas, ik ben ook vrij' zegt ze vrolijk.

'Zouden jullie iets voor me kunnen doen. Ik moet onverwacht naar mijn werk om een probleem op te lossen maar Blair kan over een uur aankomen op het station. Zouden jullie haar kunnen ophalen voor me?' vraagt hij.

'Oh jahoor, geen probleem. Anders app je haar nummer even dan stuur ik haar zo een berichtje. Mocht ze me niet kunnen vinden' zeg ik.

Jess kijkt nog even verbaasd.

'Wie is Blair?' vraagt Jess aan Thomas.

'Oh, uhhh... ja Blair is...ehh, ze gaat mee uit vanavond. Ik ken haar van thuis...ze is...ze woont in mijn straat' zegt Thomas.

Ik kan mijn lach bijna niet inhouden door zijn stuntelige schattige antwoord.

'Hmmh, Thomas...je weet dat als je zo praat...dat ik je gelijk door heb' zegt Jess.

'Ik weet niet waar je het over hebt' zegt hij heel nep verbaasd'

Jess moet gelijk lachen. 'Natuurlijk halen we haar wel op. Dan nemen we haar nog mee naar een terrasje tot je klaar bent.'

'Jullie zijn geweldig' zegt Thomas

'Je weet dat je me zulke dingen gewoon kan vertellen hè'

'Ja i know. Ik had er toevallig met Lara al over gepraat. Zij praat je straks wel bij. Ik moet nu snel naar binnen gaan. Dank jullie wel, jullie zijn echt life savers.'

'We zien je straks wel verschijnen, ik app wel waar we zitten' zeg ik tegen hem.

'Is goed, thanks Laar' zegt hij voordat hij ophangt.

Jess kijkt me even verbaasd aan. 'Het klinkt echt alsof jij en Thomas elkaar al een stuk langer kennen'

'Ja, dat vond Jack ook. Maar we hebben die middag gewoon samen gepraat en het klikte gewoon. Allebei wat...relatieproblemen...waarvan het geen relatie is'

'Aaah, ik snap het. Vertel me eens over Blair' vraagt Jess.

Onderweg naar het station vertel ik haar wat Thomas verteld heeft over Blair.

'Ach dat arme meisje...Het lijkt me vreselijk om mee te moeten maken. Groot gelijk om er even uit te gaan.'

Ik stop met mijn cabrio voor het station. Ik app Blair even waar ik sta:

Hey Blair, Thomas moest snel naar werk dus hij vroeg of ik je wilde komen halen. Ik ben hier samen met Jess. We staan voor het station in een rode cabrio

Blair reageert gelijk.

Jullie zijn geweldig! Dankjewel dat jullie me zo snel kunnen komen halen. Ik loop nu naar buiten, volgens mij zie ik je auto al

'Ze ziet de auto al' zeg ik tegen Jess. We kijken allebei naar de ingang voor het station. Een meisje met golvend blond haar komt onze richting op. Ik herken haar van haar whatsapp foto. Ze draagt een korte broek met daar bovenop een zwart hemdje. Daaronder draagt ze Dr Martens.

Ze zwaait zodra ze ons ziet. Ze ziet er erg aardig uit.

'Hooi, ik ben Blair' zegt ze als ze bij de auto aankomt.

'Hey Blair, ik ben Lara en dit is Jess'

'Heey' zegt Jess. 'Echt gave schoenen zeg!'

'Thanks' zegt Blair als ze gelijk een glimlach op haar gezicht krijgt.

'Wil je je spullen in de achterbak leggen?' vraag ik als ik kijk naar de Nike rugzak om haar schouders.

'Ja graag' zegt ze. Ze loopt naar achter en doet alles in de kofferbak.

'Ga maar voorin zitten' zegt Jess als ze over de stoel heen stapt en achterin gaat zitten.

Als we allemaal weer zitten start ik mijn auto. 'Zullen we een terrasje gaan doen tot Thomas klaar is?' vraag ik

'Dat klinkt als een topidee. Ik kan wel een drankje gebruiken' zegt Blair. 

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu