'Ik ben ook met de auto' zegt Jack net als we weg willen lopen.
Ik merk dat Jess en Blair aandachtig kijken naar mijn reactie.
'Oke, leuk' zeg ik.
'Zullen we prinses?' vraagt Brax.
'Graag' antwoord ik. Ik werp nog een boze blik naar Jack die zijn best doet om zich in te houden. Uiteindelijk trekt Thomas hem mee naar de parkeerplaats waar hun auto's staan.
Jack heeft niks meer laten horen, ik ben hier niet degene die fout zit. Als hij dacht dat ik in zijn armen zou springen als ik hem weer zag dan had hij dat goed fout. Ergens...moet ik toegeven dat ik dat wel zou willen...maar ik moet wel laten zien dat ik niet wil dat hij me zo behandeld. Of hij moet straks ineens een hele goede uitleg voor hebben...
'Hij wordt helemaal gek' lacht Brax
'Ik hoop gewoon dat hij inziet hoe lullig hij doet' zucht ik.
'Geloof me, hij is alles wat hij de afgelopen dagen gedaan heeft nu aan het afgaan in zijn hoofd' zegt hij.
'Waar staat je auto überhaupt?' vraag ik aan hem.
'Hier ergens in de buurt. Nog één straat verder. Anders moest ik betalen en daar had ik geen zin in' zegt Brax.
'Je kon hem ook gewoon op school parkeren' zeg ik tegen hem.
'Dat had ik in eerste instantie ook gedaan maar toen kwam er zo'n pipo naar me toe die me vroeg om mijn studentenpas...die had ik natuurlijk niet dus toen moest ik hem verzetten.'
Ik moet lachen. 'Je bent echt de eerste die dat overkomt. Iedereen parkeert hier altijd omdat het gratis is en iedereen komt ermee weg'
'Zit je me nou gewoon uit te lachen prinses? Misschien vond die vrouw me er zoooo knap uitzien dat ze dacht, dat kan geen student zijn'
'Mhh...zou mogelijk zijn, maar het lijkt me sterk' zeg ik.
'Wil je nou beweren dat je me niet woest aantrekkelijk vindt' lacht Brax
'Mhm' ik haal m'n schouders op. 'niet mijn type' zeg ik.
'Dat zei je zeker ook over Jack' lacht hij. Kennelijk vindt hij dit hele gesprek erg grappig.
'Ik had daarvoor ook niet echt een type' zeg ik.
Hij kijkt me eventjes twijfelend aan.
'Neeeee' zegt hij dan. 'Dat kan niet' zegt hij overdreven.
'Wat???' vraag ik verbaasd.
'Dat kan ik me echt niet voorstellen. Niet met hoe jij er uit ziet' zegt Brax.
'WA-HAAAT???' roep ik.
'Prinses' zegt hij 'ben je nog...' gaat hij verder 'maagd?' dat laatste woord fluistert hij alsof hij een belangrijk geheim ontdekt heeft.
Ik rol met mijn ogen. 'Ik heb geen zin om dat met jou te bespreken'
'Uhhuu, die reactie zegt al genoeg' zegt Brax.
'Nou oké, het is nou ook niet alsof ik er een geheim van maak ofzo. Weet je hoe moeilijk het is om te daten als je in de gaten wordt gehouden door zoveel mensen. Ik bedoel...mijn eerste date ooit en er was binnen een uur een foto die het hele land over ging...' vertel ik.
'Ja oké, dat is best wel shitty' zegt hij.
Als we eenmaal voor zijn auto staan ben ik eventjes verbaasd. Op een of andere manier had ik een grote, hoge auto verwacht. Maar deze man rijd in een witte Tesla.
'Leuke auto' zeg ik tegen hem.
'Thanks, ik heb er super lang voor gespaard en hij rijd echt heerlijk. Als je wilt mag jij wel een keer rijden' zegt hij.
Ik kijk hem vragend aan. 'Hoe is het om in een elektrische auto te rijden? Is het erg anders?'
'Het is even aanpassen, maar na een dag wil je niks anders meer.'
'Ik weet niet of ik dat wel aandurf' lach ik voorzichtig naar hem.
'Onzin' zegt hij 'Ik zit naast je'
'Oké misschien een klein stukje dan' zeg ik. Ik ben al zo lang benieuwd hoe het is om in een elektrische auto te rijden.
'Dan mag jij eerst, dan wisselen voor de snelweg weer. Dan kan ik je laten zien hoe hard hij gaat' grijnst hij.
'Oké maar wees gewaarschuwd dat er een kans is dat ik dan ga gillen' zeg ik.
Oké. Dit...is heel anders!!!
'Je had niet gezegd dat het een automaat was!' zeg ik verbaasd.
'Oh, nou ehh... het is een automaat' lacht hij. 'Maak je nou niet druk, je zal het geweldig vinden. Hij gaat zoooo smooth over het wegdek'
Ik kijk naar het grote scherm naast het stuur. Het is groter dan de gemiddelde Ipad.
'Heb je geen sleutels nodig?' vraag ik verbaasd.
'Nope' zegt hij.
Met zijn hulp start ik de auto. Het is gewoon stil. Dit is echt zo bizar om dit voor de eerste keer mee te maken.
Brax doet zijn raampje naar beneden omdat het best warm is in de auto.
'Geef me je telefoon is' zegt hij.
'Uhhh, why?' vraag ik.
'Even poseren in de Tesla voor Jack' lacht hij.
'Oké maar alleen als je hem in Snapchat naar de hele groep stuurt' zeg ik.
Als ik begin te rijden kijk ik vol verbazing naar het schermpje. Het detecteert zelfs vuilnisbakken die langs de weg staan.
'Ik maak er wel een filmpje van' lacht Brax om mijn verwondering.
Ik geef wat meer gas en de auto trekt zo snel op. En het is gewoon helemaal stil.
'Dit is echt bizar' lach ik naar Brax.
'Zie je wel dat je het gewoon kan' lacht Brax als hij zijn hand op mijn been legt.
Zodra hij stopt met het maken van de Snap trekt hij zijn hand weer weg.
'Hij gaat je echt haten hier om hè' zeg ik tegen hem.
'Dan moet hij maar niet zo blind zijn' zegt Brax.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...