Deel 5

709 23 0
                                    

'Wat een eikel is die ene zeg' zeg ik als we aankomen bij het gebouw.

'Ja, hij hoort er bij dus we accepteren hem' lacht Denise. 'Volgende keer stellen we je voor aan Callum en Reede, die zijn wel aardig'

'Ja Reede heb ik volgens mij al een keer bij Jess voor de deur gezien'

'Ohja dat klopt' zegt Jess.

'Ik beloof dat ze niet zo erg zijn als Jack' zegt Denise.

'Dan lijken ze me wel gezellig' lach ik naar hun.

We besluiten bij Jess te slapen. We leggen haar matras voor de tv neer.

'Kut, passen we hier wel met z'n drieën op?' vraagt Jess.

'Anders pakken we mijn matras er toch bij? Dat is toch hiernaast' stel ik voor. 'Ik heb ook een eenpersoonsmatras, daar slaapt m'n zusje soms op maar misschien is het chiller om er nog een grote naast te leggen.'

'Ja laten we de grote doen, lekker luxe' zegt Denise.

Zo gezegd zo gedaan. Het duurt even voordat we het allemaal voor elkaar krijgen maar uiteindelijk, een hoop gekloot en gelach verder is het gelukt. We doen ook gelijk onze pyjama's aan.

'Dit is trouwens echt mijn eerste sleepover ooit' zeg ik tegen Jess en Denise als we nog aan het na lachen zijn.

'Waaaat' roept Denise

'Hoe dan?' vraagt Jess.

'Geen idee eigenlijk, ik deed nooit zo veel naast naar school gaan en op m'n zusje passen.'

'Weet je wat er pas echt bij een sleep over hoort' roept Denise enthousiast.

'Wat dan?' lach ik.

'WIJN' roept ze blij.

Jess en ik moeten allebei lachen om Denise.

'Dat is nog iets wat ik nooit heb gedaan' zeg ik voorzichtig.

'Wat???' vragen ze verbaasd.

'Ik heb nog nooit wijn op' zeg ik een beetje beschaamd.

'Ooohhh, maar dat kunnen we wel even rechtzetten.' zegt Denise.

'Ik ga even wat zoet halen van mijn kamer, dat is goed om mee te beginnen' zegt ze blij.

'Ochjeej' zeg ik als ze de kamer uit is tegen Jess.

'Als je het niet lekker vind moet je het niet drinken hoor, van mijn part spuug je het uit. Dat deed ik de eerste keer toen Denise me die zoete troep liet proeven.' Lacht Jess.

Ze glimlacht geruststellend naar me.

Een paar minuten later komt Denise terug met een boodschappentas vol met snacks en drie flessen wijn. We zetten wat muziek op en Jess maakt een snap groep aan met alle jongens uit het huis. Ze maakt nog een aparte voor ons met Dylan erbij, kennelijk ligt hij niet zo goed bij de andere jongens.

'Moet Jack er trouwens in?' vraag ik.

'Oh god ja want anders gaat hij de hele tijd zeuren dat we hem buitensluiten' lacht Denise.

'Maar je moet hem gewoon negeren' zegt Denise tegen me.

'Oké dan' zegt ze lachend. 'Dat moet wel lukken.' Geloof me, dat krijg ik wel voor elkaar. Jess noemt de groep Sexy Chicks met letterlijk een kip emoji ernaast. Jess stuurt de eerste snap. We schuiven allemaal tegen elkaar aan zodat we er met drieën op staan in onze prachtige pyjama's.

Reede is de eerste die reageert met een foto van hem en Callum met : "Ow damn"

We zien ook een bericht van Jack: "vijftig euro voor de volgende foto als er eentje een kledingstuk uit doet."

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu