De telefoon gaat een paar keer over. Ik hoop dat hij nog wakker is. Of...dat ik hem niet stoor. Wat als hij nu bij een ander meisje is nu? En dan bel ik hem en stoor ik hem midden in....midden in...
'Hallo?' hoor ik aan de andere kant van de telefoon
Ik hoor muziek op de achtergrond. Misschien had ik hem toch niet moeten bellen.
'Hallo?' vraagt hij weer
'Uh, sorry... hey met ehh'
'Heey krullenbol' zegt Jack ineens vrolijk 'Alles oké?'
'Ja nou, ehm...daarom bel ik dus. Maar als je druk bezig ben kan ik wel iemand anders bellen'
Kut! Waarom bedenk ik me nu pas dat ik ook Dylan had kunnen bellen... Ik was een stuk minder ongemakkelijk geweest als ik hem had gebeld.
'Nee nee, natuurlijk niet. Gaat het?' ik hoor de muziek zachter worden. Volgens mij loopt hij naar buiten.
'Zo. Nu kan ik je beter horen' zegt Jack.
'Sorry, ik kan ook Dylan proberen. Volgens mij had hij geen plannen vanavond' zeg ik tegen hem. Ik wil niet dat hij door mij weg moet bij een feestje.
'Als je dat maar laat' zegt hij waarschuwend.
'Wat?' vraag ik.
'Je hebt mij aan de telefoon. Je hoeft hem niet te bellen' zegt hij met een lage stem.
'Oh. Oké' zeg ik.
'Gaat het niet goed thuis? Moet ik je komen halen?' vraagt hij.
Zou hij me serieus helemaal bij mijn ouders komen halen? Waarom zou hij dat doen?
'Nou, het ehh...is een beetje uit de hand gelopen thuis. Enne...toen ben ik weggegaan. Ik sta nu voor mijn gebouw maar ik heb mijn sleutels vanochtend al op mijn bureau laten liggen. In de haast had ik kennelijk alleen mijn autosleutels meegenomen. Jess is de enige die mijn reservesleutel heeft maar ik wil haar en Denise niet storen tijdens hun weekendje weg. Ze waren zo blij om eventjes weg te kunnen dus dat wil ik niet verpesten voor ze. Dus ik... ik ehm... ik dacht ik bel jou. Ik heb gekeken naar een slotenmaker maar dat is zo ontzettend duur en Jess is sowieso maandag terug. En ja, ik had misschien ook gewoon naar een hotel kunnen gaan. Anders kijk ik daar eerst even...'
'Ik ben onderweg. Ik ben er over een kwartier. Je kan gewoon bij mij slapen oké' zegt Jack.
'Ow, ehm, weet je het zeker? Ik kan ook wel kijken bij een hotel anders?'
'Zonde van je geld. Er zijn kamers zat in het huis. Zit je in je auto?'
'Nee, ik sta voor het gebouw' Waarom zou hij dat vragen?
'Ga voor de veiligheid in je auto zitten. En doe de deuren op slot'
'Wat? Hoezo' vraag ik lacherig.
'Lara, als je nog steeds dat jurkje van vanavond draagt...zou ik toch even in je auto gaan zitten'
'Weet je hoe warm het is? Ik kan toch gewoon even buiten wachten' Waarom denkt hij dat hij me kan zeggen wat ik moet doen. Wat maakt het nou weer uit dat ik eventjes een kwartiertje buiten wacht?
'Krullenbol, het is bijna kwart voor drie, je ziet er goed uit en je draagt een kort jurkje met hoge hakken. De kerels die nu over straat lopen zijn óf dronken óf onder invloed van iets anders. Ga in je auto zitten.'
'Hm...' antwoord ik zonder dat dat eigenlijk een antwoord is.
'Doe het alsjeblieft voor mij' zegt Jack
Ik zucht. 'Oké dan. Maar dan kan je er maar beter snel zijn' zeg ik tegen hem.
'Ik kom er aan krullenbol, tot zo' lacht hij vervolgens.
'Tot zo' zeg ik en dan hangen we op.
Ik doe maar wat hij zegt. Misschien is het wel veiliger in de auto, met het dak dicht in ieder geval. Anders heeft het natuurlijk geen zin. Ik app toch Jess even om zeker te weten dat zij mijn reservesleutel heeft.
(L) Heey Jess, is het leuk daar? Ik vroeg me af of jij nog steeds mijn reserve sleutel hebt.
Ze reageert direct.
(J) Heeeey, ja het is echt top hier. Heb je jezelf buitengesloten? Ik kan hem anders wel gelijk komen brengen.
(L) Nee, dat is niet nodig hoor! Ik kan gewoon wachten tot maandag. Ik zag de kosten van een slotenmaker en dat loopt nogal hoog op. Maar ik kwam er net achter dat ik ze dus niet bij me heb. In de haast heb ik alleen m'n autosleutels meegenomen.
(J) Oh, ja ik kan ze gelijk zondagavond komen brengen hoor. Ben je nog bij je ouders
Wat moet ik daar nou op zeggen. Ik wil niet liegen maar ik wil ook niet dat ze zich druk gaat maken.
(L) Nee, ik ben al weer terug. Het was niet zo gezellig maar daar vertel ik je zondag of maandag wel over. Jullie moeten nog even lekker ontspannen daar!
(J) Je kan me altijd bellen voor dit soort dingen hè! En Denise ook. Heb je wel een slaapplek? Thomas is dit weekend bij zijn familie maar volgens mij is Jack wel thuis. Ik zal hem even bellen voor je, of hij je bij Reede binnen kan laten.
Kut...kut kut...Ik wil niet dat ze weet dat ik hem al gebeld heb. Moet ik nu iets zeggen? Zou Jack gelijk zeggen dat hij al onderweg is? Is ze nu al aan het bellen?
Ik wacht zenuwachtig af. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik zie dat Jess aan het typen is.
(J) Hij was toevallig in de buurt dus hij komt je zo ophalen. Volgens mij heb je geluk want hij leek in een goede bui aan de telefoon haha.
(L) Dankjewel! Je bent een held.
(J) Anytime! Hopelijk kan je een beetje een leuke avond hebben en als je gek wordt van Jack kan je gewoon naar één van de logeerkamers gaan. Ze hebben allemaal een eigen tv enzo. Je kan de wifi aan Jack vragen
(L) Dankjewel voor alles. Fijne avond nog <3
(J) <3
Oh...my...god. Ik heb me nog nooit zo zenuwachtig gevoeld. Ik maak me nu al druk om wat Jack zo gaat zeggen. Ik zak een beetje onderuit in mijn stoel. Vooral door schaamte...
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...