Deel 77

827 26 0
                                    

Ik val weer in slaap als Jack door mijn haar blijft kriebelen. Ik heb me echt nog nooit zo op mijn gemak gevoeld bij iemand. Ik hoop echt dat dit niet voorbij gaat. Was het maar zo dat ik de tijd stil kon zetten. Dat ik altijd in dit moment kon blijven.

Ik word een beetje wakker omdat ik voel dat ik wordt opgetild.

'Hmm?' vraag ik zachtjes.

'We gaan lekker slapen schatje. Ik draag je naar mijn bed toe en daar kom ik lekker tegen je aan liggen. Het is pas twaalf uur dus je hebt nog voldoende slaap voor morgen'

Eenmaal boven legt Jack me gelijk in bed. Zijn bed voelt zo fijn. Zo fijn, dat ik gelijk weer in slaap val. Nog voordat ik kan voelen dat Jack bij me komt liggen. Ik weet nou niet zeker of ik nu het gesprek tussen hem en Denise heb gedroomd of dat het echt gebeurd is. Ik vraag er later nog wel naar.

Midden in de nacht wordt ik wakker. Ik ben eerst even gedesoriënteerd. Maar zodra ik Jack zijn sterke armen om me heen voel weet ik precies waar ik ben. Ik kijk even op mijn telefoon die hij voor me aan de oplader heeft gelegd. Mijn wekker staat echt. Zou ik het gesprek dan niet gedroomd hebben? Ik kijk even hoe laat het is. Pas twee uur. Dus ik heb nog genoeg tijd om door te slapen. Ik ga eerst even naar de wc want ik moet zo ontzettend nodig plassen. Dat komt vast door al die wijn. Ik beslis ook even mijn tanden te poetsen aangezien ik dat nog niet heb gedaan.

Ik heb nog steeds Jack zijn kleren aan. Volgens mij heeft hij de knoop uit mijn shirtje gehaald toen we gingen slapen. Dat zit wel een stuk fijner als ik lig.

Als ik weer terug het bed in ga besluit ik het sportbroekje uit te doen. Het voelt gewoon fijner om met wat minder aan te slapen. Ik vind het sowieso het fijnst om zonder iets aan te slapen maar Jack zijn shirt is zo zacht dat ik het toch liever aan hou. Dat, en het ruikt naar hem. Als ik terug lig draait Jack gelijk naar me toe. Ik lig met mijn rug naar hem toe en hij komt helemaal tegen me aan liggen. Ik voel zijn hand over mijn zij gaan naar onder tot hij voelt dat ik geen broek meer aan heb.

'Hmm, lekkerding' zegt hij als hij me nog meer tegen zich aantrekt.

Dit voelt zo fijn. En voor ik het weet, val ik alweer in slaap.

Het geluid van mijn wekker maakt me wakker. Ik voel wanhopig om me heen om de snooze knop op mijn telefoon in te kunnen drukken. Nog even vijf minuutjes hoor...

'Mmhh' hoor ik Jack naast me grommen. 'Blijf nog even naast me liggen' zegt hij als hij tegen me aan kruipt.

Zijn stem in de ochtend klinkt nog sexyer dan normaal. En terwijl hij net wakker is, ziet hij er zo goed uit. Zijn haar zit een beetje door de war en hij heeft alleen maar een boxer aan. Als ik zo elke dag zou wakker worden zal ik daar absoluut geen probleem mee hebben.

'Ik wil helemaal niet weg gaan' kreun ik zachtjes tegen zijn borst aan.

'Meld je ziek' zegt hij.

'Neeee, dat kan echt niet. Dit is pas mijn tweede werkdag. Dat kan ik echt niet maken. Hoe verleidelijk het aanbod ook klinkt om hier de rest van de dag te kunnen blijven liggen met jou.'

Jack draait me in een snelle beweging op mijn rug. Nog voordat ik doorheb wat er gebeurd drukt hij zijn lippen op de mijne. 'Vanavond ga je met mij op date' zegt hij. Ik knik naar hem. 'Breng nu dat lekkere kontje van je maar naar de badkamer want anders kan ik me niet meer inhouden' zegt hij. 'Ik zal beneden wel alvast wat koffie maken'

'Nee, je hebt pas veel later college, blijf nog gewoon even slapen' zeg ik tegen hem.

'Heb je trek in koffie?' vraagt hij.

'Ja, maar jij hoeft toch niet helemaal op te staan om dat voor mij te maken' zeg ik tegen hem.

'Je hebt trek in koffie, dus ik wil koffie voor je maken. Daar breng je verder niks op in schatje' zegt hij als hij me nog een snelle kus geeft.

Ik loop gelijk naar de badkamer. Ik bekijk de tas die Denise en Jess voor me hebben meegenomen van thuis. Alles zit erin wat ik nodig heb. Ik kleed me zo snel mogelijk aan en doe alleen een beetje mascara op. Verder doe ik nog mijn haar in een knot. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk naar beneden zodat ik nog tijd met Jack door kan brengen.

Als ik beneden kom zit Thomas ook al aan de keukentafel. Ergens baal ik dat ik niet alleen met Jack ben. Maar ergens weet Thomas toch al wel wat er aan de hand is.

'Goeiemorgen' zegt Thomas vrolijk als ik binnenkom.

'Hey, goeiemorgen' zeg ik terug.

Jack pakt gelijk een kopje en schenkt het voor me in.

'Ik kan me niet heugen dat ik jou ooit zo vroeg beneden heb gezien man' zegt Thomas tegen Jack.

'Als je koffie wilt zal je toch wat aardiger moeten doen' zegt Jack.

Thomas lacht om zijn opmerking.

Thomas zijn telefoon gaat een paar keer af. Hij kijkt ineens erg bezorgd.

'Is er iets met Blair?' vraag ik aan hem.

'Wie?' vraagt Jack.

'Ja. Ik ehh...komend weekend is haar moeder weg, omdat ze een of andere nieuwe kerel heeft leren kennen. Dus dat valt niet goed bij Blaire natuurlijk.'

'Nee, begrijpelijk. Hoe lang is het geleden dat ze afscheid heeft moeten nemen van haar vader...ik snap dat ze er boos om zal zijn' zeg ik.

'Ja, het is echt maar iets van een maand of twee/drie' antwoord Thomas.

'Je maakt je zorgen als ze dit weekend alleen is?' vraag ik hem.

Hij knikt bevestigend.

'Waarom nodig je haar niet uit? Dan kan ze desnoods met ons mee uit gaan. Misschien vindt ze het ook fijn om even met andere meiden te praten' stel ik voor.

'Reede is niet zo happig om andere meiden hier te mogen laten slapen' zegt Thomas.

'Nou en, dan is ze vanaf nu een vriendin van Jess, Denise en ik. Ik praat wel met Jess. Die zal hem vast wel kunnen overhalen' lach ik.

'Ik zal het aan haar vragen. Dankjewel' zegt Thomas terwijl we allebei onze koffie drinken.

'Oké, gaat iemand nog uitleggen wat ik mis hier' vraag Jack. 'Wie is Blair? En ik dacht dat jullie elkaar voor gister niet eens kende?'

'Is ook zo. Maar we hebben in de keuken even staan praten. We hebben best veel problemen met elkaar gemeen' lacht Thomas naar mij.

'Oké, en wie is Blaire?'

'Een vriendin' antwoord Thomas.

Jack kijkt hem vragend aan.

'Net als dat Lara gewoon een vriendin is van jou' zegt Thomas terwijl hij naar me knipoogt en opstaat. 'Maar nu moet ik echt naar school, bedankt voor de koffie' zegt Thomas als hij wegloopt.

'Doei!' roep ik nog snel.

'Wat weet hij allemaal? En wie is Blair???' vraagt Jack als Thomas de deur achter zich dicht trekt.   

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu