De jongens zitten allemaal bij te praten aan tafel als ik met een kan water en een kan ijsthee de keuken uit kom.
'Jess en Denise zijn er over een tien minuten dus ik ga er alvast wat vlees, en andere burgers op gooien' zegt Reede als hij opstaat. Ik zet de kannen op tafel en kijk even waar ik zou gaan zitten. Jack kijkt me gelijk aan. Zou ik naast hem gaan zitten? Of valt dat te veel op? Thomas zit tegenover Jack. En aan het hoofd zit Reede omdat hij vaak moet opstaan. Callum zit aan de andere kant van Jack. Er is nog wel plaats naast hem...
Ik schrik uit mijn keuzestress op als er een stoel naar achter wordt geschoven. 'Kom maar hier zitten hoor Lara' zegt Thomas terwijl hij niet mij, maar Jack aankijkt. Thomas zijn grijns wordt nog groter als ik ook echt naast hem kom zitten.
'Dankjewel' zeg ik tegen hem.
'Voor jou altijd' zegt Thomas.
Wat is hij aan het proberen? Ik zie dat Jack zijn handen tot vuisten maakt en zijn best doet om zich in te houden. Ik pak mijn telefoon en beslis hem een appje te sturen.
Sorry, ik wilde liever naast jou zitten maar ik wilde niet Thomas negeren. Stuur ik naar hem.
Jack kijkt gelijk op zijn telefoon als ik het berichtje verstuurd heb. Hij staat gelijk op. Jack begint voor iedereen een glas in te schenken. "Wil je ijsthee of water?" vraagt hij aan iedereen. Callum en Reede pakken een biertje maar Thomas en Jack gaan allebei voor ijsthee. Als Jack bij mij aankomt schenkt hij ijsthee voor me in.
'Moest je niet vragen wat ze wilde?' merkt Thomas op.
'Ik weet dat ze liever ijsthee heeft dan water' zegt Jack terug.
Oké. Ik weet niet hoe hij dat weet maar hij heeft wel gelijk.
'Dankjewel' zeg ik tegen hem.
Als Jack de kannen weer neer zet gaat hij niet terug zitten op zijn plek. Nee, in plaats daarvan gaat hij op de lege stoel naast mij zitten. Ik doe mijn best om een glimlach te onderdrukken. Ook al kan ik dat echt niet tegenhouden.
Jess en Denise komen inderdaad tien minuten later aan. Ze schuiven gelijk aan. Denise heeft ook nog twee flessen wijn meegenomen.
Het eten is echt super lekker. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik zoveel eten heb kunnen wegwerken. En tegelijkertijd hebben Denise, Jess en ik tijdens het eten al anderhalve fles wijn op. Het is gewoon zo gezellig. Ik voel me een klein beetje duizelig van de alcohol, maar op een fijne manier. Ik begin me wel een beetje moe te voelen. Het koelt ook steeds meer af buiten.
'Zullen we zo binnen een film gaan kijken?' stelt Jess voor.
'Ja gezellig' antwoorden Denise en ik tegelijk waardoor we de slappe lach krijgen. Daar steken we Jess ook gelijk mee aan. Het is helemaal niet zo grappig maar het is waarschijnlijk de alcohol.
'Hmmh, als jullie nog wel recht naar de bank kunnen lopen' zegt Reede. 'Want anders neem ik jou gewoon direct mee naar boven' zegt hij tegen Jess.
Haar wangen kleuren gelijk rood.
'Wat voor film hadden jullie in gedachte, want als het een Romcom wordt dan ga ik naar bed' zegt Thomas om van onderwerp te veranderen.
'Thomaaas, je weet dat ik die haat. Wij houden allebei van horror, weet je nog' zegt Jess over enthousiast.
'Dat is zeker waar' reageert Thomas lachend door Jess haar aangeschoten stemmetje.
'Ochjeej' lacht Reede om haar.
'Hey, ik vind Romcoms wel leuk' zegt Denise als ze naar Callum kijkt die ook moet lachen.
'Ja dat weet schatje maar daar ben je echt alleen in' lacht Callum terwijl Denise verdrietig een pruillipje trekt.
'Nou, waar hou jij van, dan ben jij doorslaggevend' vraagt Denise.
'Sorry' zeg ik tegen haar. 'Ik hou ook het meest van horror' antwoord ik.
'Yeeessss' Zeggen Thomas en Jess terwijl ze elkaar een high-five geven.
'En het telt dus niet mee wat Reede en ik willen' vraagt Jack.
'Dat heb je heel goed geconstateerd meneer' zeg ik tegen hem.
Hij moet lachen om mijn reactie. 'Volgens mij heb jij ook genoeg wijn op krullenbol' zegt hij dan waarop ik gelijk wild nee begin te schudden.
'Nou, kom. Allemaal verplaatsen naar de bank, dan gaan we wel een horror film kijken' zegt Reede.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...