Ik kijk nog even achterom en zie dat Jack naar me grijnst. Dan doet hij de deur achter ons dicht. Het valt me op dat hij de deur niet op slot draait.
'Let maar niet op hem hoor, zo is hij altijd als zijn ego aandacht nodig heeft' zegt Jess.
'Ik raak het inmiddels wel gewend' zeg ik.
'Ik had niet graag met je van plek willen ruilen...een heel weekend met dat ego zou me te veel worden' zegt Denise.
'Nou, hij was dus weliswaar aardig' zegt Jess als ze haar wenkbrauwen omhoog trekt.
'WAT? Hebben we het over dezelfde Jack?' lacht Denise.
'Kennelijk wel' zegt Jess.
'Hij was ook wel echt aardig' zeg ik om hem toch een beetje te verdedigen. Ik weet hoe hij overkomt op andere, dat was bij mij eerst ook zo. Maar toen ik het nodig had was hij er wel voor me.
'Ik bedacht me ook echt pas later dat ik ook Dylan voor je had kunnen bellen' zegt Jess.
'Het is echt niet erg. Ik heb zelfs sinds een lange tijd een leuk weekend gehad' zeg ik eerlijk.
'Nou gelukkig maar. Anders dan had ik hem wat gedaan' zegt Denise.
'En daar had ik dan bij geholpen' zegt Jess.
'Kom hier' zegt Denise als ze haar armen naar ons uitsteekt.
'Gaat het een beetje na wat er gebeurt is?' vraagt Denise als ze ons een groepsknuffel geeft.
'Ja, op zich...we hebben wel een hoop om over bij te praten' zeg ik.
'Weet je, anders dan kleed je je even rustig aan en dan gaan wij beneden koffie zetten. Dan gaan we zo lekker in de tuin zitten om bij te kletsen' zegt Jess.
'Ohhhh anders gaan we gewoon in het zwembad bijkletsen. Het is heeeerlijk weer' zegt Denise. 'Heb je zwemkleding bij?'
'Ja, ehm' ik denk even na. Ik wilde bij mijn ouders gaan zwemmen dus ik heb wel wat bij me maar die bikini is zo oud dat ik niet eens weet of hij nog past. Die bikini had ik al toen ik zestien was. Juist omdat mijn moeder er altijd op stond om allemaal dure, nieuwe kleding te kopen...wilde ik dat niet en stond ik dat dus ook niet toe. Tot groot ongenoegen van haar.
'Ik...ik heb wel wat maar die is al zo oud dat ik eigenlijk niet weet of ik hem nog pas' zeg ik.
'Oh geen probleem, ik heb wel wat voor je. Volgens mij hebben we dezelfde maat' zegt Jess. Als ik mijn eigen lichaam vergelijk met dat van Jess zou het nog best wel kunnen kloppen dat we dezelfde maat hebben.
'Vind je dat niet erg?' vraag ik verbaasd.
Ze maakt een wuivend gebaar met haar hand 'Nee, onzin' zegt ze. 'Ik heb iets wat je prachtig zou staan. En misschien is het wel genoeg om er voor te zorgen dat Jack met zijn mond vol tanden zal staan'
'Ww...wat bedoel je?' vraag ik. Zouden ze nu al iets doorhebben? Heb ik mezelf nu al verraden?
'Oh lieverd, zie je dat echt niet? Hij kan zijn ogen niet van je af houden.' Zegt Jess.
'Heel eerlijk, volgens mij geilt hij op je' zegt Denise als ze haar schouders ophaalt.
'Oh...' zeg ik verbaasd. Ik dacht dat het overduidelijk zou zijn hoe ik naar hem keek...ik had niet verwacht dat iemand iets aan hem zou merken.
'Oké, ten eerste is hij niet honderd procent eikel in jouw buurt, ten tweede is hij zelfs aardig tegen je geweest en, ten derde, je ziet het aan zijn ogen' zegt Denise.
'Maar laat je niet gek maken door hem hoor' zegt Jess.
'Hij probeert me soms expres ongemakkelijk te maken' denk ik hardop als ik terugdenk naar hoe hij me uitlacht als ik verlegen word door zijn opmerkingen. Ook al vind ik dat leuk.
'Nou, dan gaan we hem nu lekker versteld laten staan' knipoogt Denise naar me.
'Kom, dan gaan we boven even tussen m'n zwemkleding kijken' zegt Jess.
'Ik denk dat je hetzelfde in gedachte heb als ik, of niet?' vraagt Denise als ze Jess aankijkt.
'Donker rode badpak met die ringen?' vraagt Jess.
'Precies' antwoord Denise.
'Ochjeej' zeg ik. Voor ik het weet wordt ik meegesleept naar Reede's kamer waar de helft van al Jess haar bezittingen blijken te liggen.
Ik kijk even om me heen. Dit kan je moeilijk 'een kamer' noemen. Het is bijna een appartement op zich. Het heeft zelfs een soort zitkamer gedeelte en er zijn wanden die compleet uit ramen bestaan. Het is helemaal van glas. Het is echt prachtig. Op een kastje bij het zitgedeelte staan allemaal foto's van Jess en Reede.
'Jullie zien er zo gelukkig uit' zeg ik als ik een foto oppak om hem beter te kunnen bekijken.
'Dat zijn we ook' glimlacht Jess naar me.
Denise gaat op de bank liggen terwijl Jess op zoek is naar het badpak.
'Jezus, weet je hoe warm het wordt vandaag?' zegt Denise.
'Wat dan?' vraag ik.
'Fucking tweeëndertig graden' zegt Denise.
'Oh Jezus, nou dan zal je blij zijn met dat badpak' zegt Jess.
Ze gooit het stukje stof naar me wat ze beschrijft als een badpak.
'Hoe is dit een badpak?' vraag ik lachend.
Het is letterlijk een bikinibroekje dat vast zit aan wat gouden ringen naar het bovenstukje. Ik heb me nooit kunnen voorstellen dat ik ooit zoiets zou dragen.
'Ja, het showt veel. Maar geloof me, je hebt er het lichaam voor. Ik zou daar een moord voor plegen' zegt Denise.
'Nou zeg, jij ziet er gewoon geweldig uit hoor' zeg ik verbaasd over hoe ze minder denkt over haar eigen lichaam.
'Thanks, maar draag het alsjeblieft voor mij. Weet je, anders dan probeer je hem gewoon. Vind je het niks, dan kan je vast een gewone bikini lenen' zegt Denise.
'Ja precies, ik beloof je dat het fantastisch zal staan. Maar als het niet goed voelt voor jou moet je het zeggen.' Zegt Jess.
'Oké, misschien kan proberen geen kwaad' zeg ik waardoor Denise vrolijk in haar handen klapt.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...