We lopen allemaal naar binnen toe. Jack loopt dicht achter me.
'Zoveel heb ik echt niet gedronken' zeg ik tegen hem als ik naar achter kijk.
'Echt wel, zeker voor iemands tweede keer om te drinken' zegt hij tegen me.
Waarom denkt hij dat hij daar wat van mag vinden? Ik vind van niet. Ik draai me nog een keer naar hem om, om mijn tong naar hem uit te steken. Daardoor moet hij alleen maar lachen. Reede pakt een deken en gaat gelijk met Jess in het hoekje zitten. Ze schuiven helemaal tegen elkaar aan. Het ziet er zo lief uit. Als je naar Reede kijkt zou je echt niet denken dat hij zo lief zou zijn. Hij komt eigenlijk een beetje net zo over als Jack. Ik wou dat ik nu gewoon zo tegen Jack aan kon zitten. Thomas gaat naast hun zitten, daarnaast gaat Denise zitten en natuurlijk gaat Callum daar gelijk achteraan. Ook met een deken. Ergens vind ik het fijn dat iedereen al zit, want nu lijkt het niet raar dat ik naast Jack ga zitten en dan maakt me eigenlijk heel blij.
'Je mag ook tussen mij en Thomas in hoor' zegt Denise als ik langs haar heen loop.
'Oh nee hoor, dat maakt niet uit. Ik ben toch al moe dus ik denk echt dat ik zo op de bank in slaap ga vallen' zeg ik om te voorkomen dat ik niet naast Jack kan zitten.
Ik zie Jack grijnzen.
'Beter ben je dan wel zo aardig om even een dekentje te pakken voor haar' zegt Denise tegen Jack.
'Waarom zou je denken dat ik me niet zo aardig zou gedragen' reageert hij direct.
'Omdat ik je langer ken dan vandaag' lacht Denise waardoor Jess en ik ook moeten lachen.
'Wil je nog een deken of niet krullenbol, want ik ga het niet pakken als je me uitlacht' zegt Jack tegen mij.
'Ughhhh' reageer ik hardop.
'Anders pak ik het wel hoor' zegt Thomas als hij aanstalten maakt om op te stappen.
'Blijf jij nou maar daar zitten' zegt Jack gelijk als hij zelf een deken pakt.
Ik ga naast Callum zitten maar ik laat wel wat ruimte tussen ons in. Dan hoeft Jack niet helemaal te ver van me weg te zitten. Tot mijn verbazing legt Jack niet de deken alleen om mij heen, maar komt hij er zelf ook onder liggen.
Uiteindelijk kiezen we de film IT. Ik ben echt als de dood voor clowns en ik schrik gelijk al in het begin. Tot groot genoegen van Jack die me telkens uit zit te lachen. Jess is na tien minuten al in slaap en Denise die kan niet dichter tegen Callum aankruipen dan dat ze nu al doet. Als het weer spannend wordt pakt Jack onder de deken mijn hand. Ik weet dat niemand het kan zien maar toch gaan er kriebels door mijn hele lichaam om dit kleine gebaar. Als ik schrik knijp ik automatisch in zijn hand. Als het heel spannend is merk ik zelfs dat mijn hele lichaam in spanning zit. Vroeger keek ik altijd met mijn vader horror films, door hem ben ik daarvan gaan houden. Gewoon even niet nadenken en gewoon je af en toe laten schrikken door zo'n film. Op een of andere manier geeft het mee een beetje ontspanning, ook al zit ik de hele tijd in spanning... Meestal bij de wat standaard horrorfilms kan je het schrikmoment herkennen. Eerst is er enge muziek en op het moment dat het doodstil is, kan je vijf seconde verder tellen tot het schrikmoment. Bij deze film...werkt dit echter niet. Ik merk dat ik mijn adem aan het inhouden ben omdat het zo spannend is. Tot Jack me ineens vastpakt en 'Booo' roept. Ik schrik me werkelijk de pleuris. Ik slaak zelfs een gil van de schrik. Thomas begint gelijk hard te lachen. 'Jezus wat ben jij toch een eikel' zeg ik tegen Jack als ik hem op zijn schouder sla.
'Ik dacht dat dit jouw favoriete genre was' lacht Jack naar me.
'Ja, zolang de film me laat schrikken is het ook dikke prima, maar niet als jij het doet' zeg ik geïrriteerd.
Jack moet alleen maar lachen om mijn reactie. Natuurlijk. Onder de deken legt hij zijn hand op mijn been en knijpt er zachtjes in. Ik kijk hem aan. Die verdomde groene ogen...
Hij brengt zijn hoofd iets dichter naar het mijne en fluistert dan: 'Ik moest iets doen, je was me ondertussen aan het fijnknijpen onder de deken schatje'
Ik slik. Ik kan daar niet op reageren. Niet als iedereen hierbij is.
Halverwege de film staat Reede op. Hij schuift zijn arm onder Jess haar benen en zijn andere arm slaat hij om haar rug. 'Het is tijd dat ik deze dame naar bed ga brengen' zegt hij tegen ons. 'Fijne avond nog'
'Dankjewel, welterusten alvast' zeggen we allemaal terug.
Thomas volgt niet veel later, hij moet morgen nog wat dingen regelen voor zijn college dus hij kan niet te laat op blijven. Ik begin ook wel een beetje moe te worden maar ik wil nog niet gaan slapen. Als ik tegelijk met andere naar boven ga dan moet ik in de logeerkamer slapen en dat wil ik eigenlijk niet.
Ik volg de film al niet helemaal meer omdat mijn ogen af en toe dicht vallen. Jack pakt mijn benen vast en tilt ze over de zijne zodat ik met mijn benen over hem heen kan liggen. Oké, nu ga ik dus echt in slaap vallen. Mijn nek begint gewoon pijn te doen omdat mijn hoofd zo zwaar wordt en op dat moment slaat Jack zijn arm om me heen zodat ik tegen hem aan kan leunen. Het duurt niet lang voordat ik in slaap val.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romantiek!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...