'Jess, Blair...dit is Brax' zeg ik.
'Waarom kom je in hemelsnaam hier zitten?' vraag ik aan Brax.
'Ik zag eindelijk iemand die ik kende in deze grote stad' zegt hij tegen mij. 'Leuk jullie te ontmoeten dames' zegt hij.
'Je kent mij helemaal niet' zeg ik. 'Je hebt me gister voor het eerst gezien'
'Nou, ik heb het gevoel alsof we al levenslang bevriend zijn prinses' zegt hij met een grijns op z'n gezicht.
Ik rol met mijn ogen. Wat een eikel.
'Hij is opzoek naar Jack maar ik ging niet zomaar aan een vreemde...zijn adres of telefoonnummer geven. Ik heb gezegd dat hij om half vier op school kon zijn en dat Jack er dan ook is. Maar waarom hij hier is...' zeg ik alsof hij er niet bij is.
'Waarom wil je Jack vinden?' vraagt Jess.
'Omdat hij een oude vriend is, ik ben jaren uit dit stadje weggeweest en ik wilde mijn beste vriend weer eens opzoeken'
'Het is waar' zeg ik. 'Hij liet gister een foto zien van hun twee toen ze nog wat jonger waren'
'Oké, maar vandaag gaat om geen jongens drama, dus ik weet niet of er plek voor je is' zegt Jess.
'Hey, als je iemand jaloers wilt maken dan ben ik daarvoor perfect' zegt Brax.
Ugh...zijn ego...ergens doet hij me zelfs een beetje aan Jack denken.
'Zelfs als het gaat om je "beste vriend"' zeg ik om uit te leggen dat het om Jack gaat.
'Oh jezus is die jongen blind ofzo?' zegt Brax als hij achterover leunt in de stoel. Ik weet niet of ik dit nou moet zien als compliment of als een irritante opmerking.
'Ik kan nog wel een extra wijntje gebruiken. Dus als jij nou een rondje haalt...dan mag je hier blijven zitten' zegt Blair.
Ik bijt op mijn lip om niet te lachen en ik zie dat Jess hetzelfde doet.
'Vooruit dan maar, maar alleen omdat jullie er zo leuk uit zien' knipoogt hij naar ons.
Hij staat op en loopt richting de bar binnen.
'Wat een eikel' fluistert Jess.
'Ja hè' zeg ik terug.
'We moeten over een uurtje toch bij jullie school zijn, dus als hij nu de drankjes betaald' lacht Blair.
'Goed punt' lachen Jess en ik.
Op het terras kom ik er achter dat Brax ook wel een aardige kant heeft. Hij is best gezellig om mee te praten. Thomas appt Blair dat hij ons op school kan komen halen. Dan kan de rest met Callum mee rijden.
Het is vijfentwintig minuten lopen naar school, maar omdat het gezellig is onderweg voelt het alsof we er zo zijn. Als we bij school aankomen zien we Jack en Reede al op een afstandje staan. Ze zien ons nog niet.
'Zeg maar gewoon niks tegen hem hoor' zegt Jess.
'Komt goed' zegt Blair.
'Kom maar gewoon naast mij lopen prinses, dan komt het zeker goed'
Als we dichterbij komen kijkt Reede al op. Zijn ogen veranderen zodra hij naar Jess kijkt. Hij ziet er zo gelukkig uit.
'Vroeger kon ik al het bloed onder zijn nagels vandaan halen, eens kijken of het me nu nog steeds lukt' fluistert Brax in mijn oor. Precies op dat moment kijken Jack zijn felgroene ogen me strak aan.
Ik slaak een gilletje als Brax in mijn zij prikt. Jack kijkt hem gelijk woest aan.
'Zie je wel, ik kan het nog' fluistert Brax als we bij Jack en Reede aankomen.
'Oh jezus, Brax?' vraagt Jack even verbaasd. 'Fucking hell man, dat is lang geleden' zegt hij als hij naar Brax toe loopt. Ze geven elkaar een knuffel, die meer lijkt op een pijnlijke slag op je schouder. Als Jack zijn blik de mijne weer kruist kijkt hij me eventjes vragend aan.
'Vier/vijf jaar zoiets' lacht Brax.
'Wat kom je doen?' vraagt Jack.
'Ik ben terug verhuisd man. Dat reizen was leuk, maar ik ben er nu eigenlijk wel klaar mee' zegt hij. 'Ik heb hier een leuk appartement gevonden, en heb ook werk hier in de buurt. En toen dacht ik deze week, laat ik eens kijken of Jack nog leeft.'
'Goed je te zien man' zegt Jack. 'Hoe heb je me gevonden?'
Brax kijkt even naar mij en knipoogt naar me. 'Heel toevallig, kwam ik dit prinsesje tegen. We raakte aan de praat. En toen vertelde ze me dat jullie met elkaar bevriend zijn. Toen zei ze dat jullie vandaag toevallig wat met z'n alle gingen doen dus ik dacht, nou...ideaal moment om jou op te zoeken.'
Op het moment dat Brax zegt dat ik verteld heb dat ik bevriend ben met Jack schieten Jack zijn ogen weer naar de mijne.
Ondertussen stelt Jess Blair voor aan Reede. Ik moet nu echt iets tegen Jack zeggen...
'Ohja, jack...dit is ehh. Een goede vriendin van Thomas. Blaire. Ze gaat vanavond met ons mee' zeg ik tegen hem.
Hij schudt haar hand maar houd mij ondertussen in de gaten. Het is alsof hij me probeert te lezen.
'Leuk je te ontmoeten' zegt Blair vrolijk.
'Vrienden van Thomas zijn altijd welkom' zegt Jack.
'Even tussen haakjes, vrienden van jou man...zijn ook altijd welkom als ze er zo uit zien' zegt Brax terwijl hij naar mij kijkt.
Ik rol met mijn ogen naar Brax. 'Hou nou toch eens op'
'Jouw wens is mijn bevel prinses' lacht hij naar me.
Al snel daarna komen Denise, Callum en Thomas bij ons. We vertrekken allemaal naar het huis van de jongens.
'Je kan ook met mij mee rijden als je wilt' zegt Brax.
Ik kijk hem even twijfelend aan. Jack behandeld me toch alsof ik niks ben...dus...
'Waarom ook niet' zegik.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...