Deel 76

779 27 4
                                    

'Moet ik je helpen?' hoor ik heel vaag Callum's stem op de achtergrond.

'Ik kan haar ook wel wakker maken, dan loop ik met haar mee naar de logeerkamer' hoor ik Denise zeggen.

'Nee, ik til haar zo wel naar boven. Gaan jullie maar vast' hoor ik Jack zeggen.

Ik wil mijn ogen nog niet open doen. Ik weet dat ik tegen Jack aan in slaap gevallen ben waar Denise en Callum bij waren. Denise zal het morgen wel aan me vragen en ik heb nog geen idee wat ik moet zeggen.

'Ze moet morgen werken toch?' vraagt Denise.

'Ja, ze wordt om half acht opgehaald' zegt Jack.

'Zal ik haar wekker even zetten? Ik ken toch haar code, ze kent ook die van mij' zegt Denise.

'Oh uh, ja is goed' Ik voel dat Jack in mijn zak mijn telefoon pakt.

'Ik ga alvast naar boven, dan pak ik nog even nieuwe lakens' zegt Callum en ik hoor hem weglopen.

'Oh jezus, geen wonder dat ze het gedoe geloofde dat je d'r vriend was' lacht Denise. Shit...die foto. Ik heb hem nog niet eens terug veranderd. Ergens is dat ook omdat ik het leuk vond om Jack elke keer zonder shirt te zien als ik mijn telefoon opende...

'Ja ja, zet die wekker nou maar' zegt Jack.

'Mag ik iets vragen?' vraagt Denise aan Jack.

'Sure' antwoord hij. Ik voel dat hij zijn arm iets steviger om me heen houd.

'Wat zijn je intenties?' vraag ze aan hem.

'Hoe bedoel je?' vraagt Jack terwijl hij doet alsof zijn neus bloed.

'Kom op...ik weet hoe je normaal bent, en normaal ben je niet zo aardig. En als Lara er is ben je...nou ja...semi aardig. Maar tegen haar ben je echt lief, van wat ik van haar hoor dan. Lara is niet zomaar een meisje wat een leuke uitdaging is. Ze is echt een goede vriendin van Jess en ik. Je kan dat niet zomaar verpesten omdat jij alleen maar je lul achterna loopt' zegt Denise.

'Ze verdiend meer dan dat' voegt ze nog toe.

'Ik weet heel goed dat ze meer verdiend. Ik weet dat jij en Jess niet zomaar van mij zullen verwachten dat ik haar zou kunnen geven wat ze verdiend. Maar is het zo erg dat ik dat zou willen proberen, voor haar' zegt Jack.

'Heb je dat al aan haar verteld?' vraagt Denise.

'Er is gewoon iets...iets wat het anders maakt als ik naar haar kijk. Ze is niet iemand die ik zie als uitdaging. Ik weet dat jullie allemaal denken dat ik nooit iets serieus met iemand zou kunnen beginnen, maar heel eerlijk...zo dachten wij ook over Reede voordat hij Jess leerde kennen. En misschien...moet je gewoon de juiste persoon tegen komen om er achter te komen dat je iets serieus wilt.'

'Oh shit' zegt Denise.

'Wat?' vraagt Jack gelijk.

'Je hebt gevoelens voor haar of niet?' zegt Denise.

'Moet jij niet naar bed gaan' zegt Jack.

'Oh nee, denk maar niet dat ik je daar zo makkelijk mee laat wegkomen meneer' zegt Denise.

'Oké dan. Wat wil je dan?' vraagt hij.

'Antwoord op mijn vraag' zegt ze.

'Ja' antwoord hij kort.

'Ja als in ja op de vraag?' vraagt Denise nog ter bevestiging.

Jack zucht. 'Jaaaa' antwoord hij dan.

'Weet je of ze ook iets voor jou voelt?' vraagt Denise.

Ik voel dat hij zijn schouders ophaalt. 'Wat denk jij? Jij bent haar beste vriendin toch, of tenminste, als gedeelde eerste plek met Jess dan' zegt hij.

Denise lacht kort. 'Ja, oké. Nou, ik weet het niet. Ze heeft er niet heel veel over gepraat. Maar ik vond het wel bijzonder dat ze veel met je gepraat heeft over haar thuissituatie. Dat doe je niet zomaar, alleen als je iemand vertrouwt. Je geeft niemand zoveel informatie over jezelf. En de dag bij het dierenasiel vond ze volgens mij echt heel leuk'

'Hmm' reageert Jack.

'Oh mijn god, je zit echt te grijnzen als een verliefde tiener' lacht Denise Jack uit.

'Wacht eens even. Ben je nou zelf aan het terug denken aan gister' vraagt Denise alsof ze iets constateert.

'Ik weet niet waar je het over hebt'

'Ohhh, oh mijn god. Wacht...er is iets wat je niet verteld...Is er al iets? Iets gebeurd???'

Jack zegt niks meer.

'Mijn god, er is echt iets wat je niet verteld!!!!!' roept Denise bijna.

'Shhhhht, ze slaapt' zegt Jack terwijl ik voel dat hij met zijn vingers door mijn haar gaat.

'Jij doet dat soort dingen niet zomaar' zegt Denise.

'Wat?' vraagt hij.

'Dat. Precies dat. Met je hand door haar haar gaan. Ik heb je echt wel door, er is gewoon al iets gebeurd!'

'Als ik daar antwoord op geef, beloof je het dan tussen ons te houden? Ook geen wordt tegen Lara hierover. Ook niet tegen Jess' zegt Jack.

'Scout's honour' zegt Denise plechtig.

'Oké, nou misschien is er iets gebeurt waardoor ik wel denk dat ze interesse heeft ja. Maar verder ga ik jou niks aan je neus hangen hierover dus hobbel maar snel die trap op naar je vriendje. En alsjeblieft, doe een beetje zachtjes straks want ik heb door jullie echt al traumatische ervaringen waardoor ik oordoppen heb moeten bestellen' zegt Jack.

'Dat eerste beloof ik je, dat andere...heb ik helaas geen invloed op. Moet je voor bij Callum zijn' giechelt ze voordat ze naar boven loopt.

'Echt geen woord hierover hè' zegt Jack nogmaals.

'Geen woord' beloofd ze hem. 

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu