'Wil je er over praten?' vraagt Denise als ze boven komt.
'Nee. Eigenlijk niet' antwoord ik.
'Nou, maar goed dat ik dan alvast wijn heb meegenomen' zegt ze als ze een fles wijn omhoog houd. Blair houd trots de glazen omhoog.
'Jullie zijn geweldig' lach ik.
Twee wijntjes later voel ik me al stukken beter.
'Zullen we alvast om gaan kleden?' vraagt Blair. 'Dan doen we daarna make-up en haar'
'Top idee' zegt Jess.
We hebben alle vier onze nieuwe jurkjes aan.
'Ik twijfel nog steeds over deze jurk' geef ik toe.
'Neeee waarom. Hij staat geweldig' zegt Denise.
'Nou het maakt niet uit welk ondergoed ik aan doe, maar je ziet constant een randje. En is het niet too much?'
'Nee, je ziet er prachtig uit' Zegt Jess.
'Als je je druk maakt om dat randje dan doe je je ondergoed toch gewoon uit' zegt Blair.
Ik kijk haar even verbaasd aan.
'Wat? Dat doe ik zo vaak, ik vind die randjes ook niet mooi' zegt Blair.
'Alleen niet op de bar gaan dansen dan' lacht Denise.
'Als je het ongemakkelijk vindt dan doe ik wel met je mee oké' zegt Jess. 'Ik heb dat ook pas één keer gedaan ofzo.
'Oké, als jij het doet dan durf ik ook wel' zeg ik.
Het duurt nog een uur tot we klaar zijn. Reede heeft ondertussen wat pizza's voor ons naar boven gebracht. Ik zag gelijk verlangen in zijn ogen toen hij Jess in die jurk zag. Waarom zijn zij zo goed in het hele relatie ding?
'Ga je zo nog met hem praten?' vraagt Jess terwijl ze bezig is met mijn haar half opsteken.
'Mhh, ik heb daar zo geen zin in' zucht ik.
'Misschien is het toch even goed om te doen. Want heel eerlijk, anders ga ik in de club een andere leuke jongen voor je zoeken' zegt ze.
'Volgens mij heeft de volgende vrijwillige zich al opgegeven' zegt Denise.
'Wat? Hoezo?' vraag ik verbaasd.
'I mean, Brax kijkt naar je met een behoorlijk intense blik' zegt ze.
'Wat? Nee. Dat beeld je je in hoor. Het is de beste vriend van Jack. Dat zou sowieso verboden terrein zijn' zeg ik.
'Nou, volgens mij heeft hij je al meerdere keren uitgekleed in zijn gedachten. Vriend van Jack of niet' zegt Denise.
'Nou Denise...' lacht Jess.
'Maar wat vind jij van Brax?' vraagt Jess aan me.
Blair kijkt me nieuwsgierig aan.
'Nou...eh...ehmmm...hij is niet lelijk' begin ik.
'Schat, ben je blind ofzo, noem je zo'n jongen nou echt "niet lelijk"' zegt Denise
'Oké, nou hij is knap...' zeg ik. 'en aardig...'
'Maar?' vraagt Jess.
Ik kijk even naar de grond.
'Maar hij is niet Jack' zegt Jess. Ik knik naar haar. 'Ik zie het aan je blik lieverd'
'Het is allemaal gewoon zo verwarrend. Ik vind hem echt heel erg leuk, maar hij heeft de hele week gedaan alsof ik niet bestond' zeg ik.
'Geloof me, dit is iets waar je gewoon even doorheen moet. Praat met elkaar en je zal zien dat het dan beter wordt' zegt Jess.
'Geef mij nog maar een glas wijn' zucht ik.
'Ik ook!' roept Blair enthousiast.
'Weet je wat wij nodig hebben' zegt Denise. 'Muziek! Zet eens iets leuks op Jess'
Jess pakt gelijk haar telefoon en loopt naar de bank toe in Reede zijn kamer.
Als we klaar zijn met haar en make-up zijn we gewoon aan het dansen in Reede's kamer met een glas wijn erbij. Wanneer opeens de deur open zwaait schrikken we even allemaal.
'Jezus wil je ons dood hebben' zegt Denise waarna ze begint te lachen. Ik kijk naar wie er in de deuropening staat. Jack heeft zijn ogen scherp op mij gericht. Mijn hart gaat al sneller kloppen van de manier waarop hij me aankijkt.
'We gaan over een half uurtje weg. Kunnen we misschien nog even praten?' vraagt hij aan mij.
Ik kijk even naar Jess die zachtjes naar me knikt.
'Oké' zeg ik zachtjes als ik naar hem toe loop.
Ik doe de deur achter me dicht terwijl Jack voor me de trap afloopt.
'Lukt het met die schoenen?' vraagt hij met een grijns op zijn gezicht.
Oké, de trap af lopen met extra hoge hakken...niet één van mijn slimste ideeën.
'Ehm...soort van' antwoord ik terwijl ik aan de leuning vast hou alsof mijn leven er vanaf hangt. Het gaat ook nog eens wat lastiger omdat ik al drie glazen wijn op heb. Ik kan de laatste tijd wel wat beter tegen alcohol maar ik ben wel een beetje duizelig. Waarschijnlijk heb ik mijn laatste glas iets te snel gedronken.
'Hier, pak alsjeblieft m'n hand vast voordat je valt' zegt Jack tegen me als hij zijn arm naar me uitsteekt.
Waarom zegt hij het zo lullig? Ik kijk hem boos aan wat hij gelijk door heeft.
'Of je pakt mijn hand voordat je nog een stap verder zet en anders til ik je nu direct op en zet ik je pas in mijn kamer weer neer' zegt Jack. 'De keuze is aan jou'
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...