Ik kijk op als ik Reede de keuken in zie lopen. Jess kijkt gelijk op. Waarom moeten al die jongens hier altijd zonder T-shirt lopen...
'Ik kan hem niet heel veel langer tegenhouden schat' zegt hij tegen Jess.
'Wat wilt hij dan?' vraag ik. Het is er al uit voordat ik er over nadenk.
'Het enige wat ik te horen krijg is dat ik niet weet waar jij doorheen gaat en hij wel, en dat hij wilt weten of het goed gaat...hij is nogal koppig, dus hij gaat niet lang meer buiten wachten'
'Ow' reageer ik.
Reede kijkt Jess vragend aan. 'Het is iets met haar familie, het is een vervelend onderwerp' probeert Jess hem uit te leggen.
'Het hoeft van mij geen geheim te zijn hoor. Iedereen mag van mij weten dat mijn moeder me in een relatie probeert te dwingen voor het profijt van het bedrijf van mijn vader, ook al is die gast een ongelooflijke kwal. Misschien dat ze dan zelf ook een keer gaat inzien hoe fout het is...' zeg ik.
'Haar achternaam is Westfield, dat heb je vast wel eens gehoord. Je weet als geen ander hoe het is om een bekende achternaam te hebben' zegt Jess.
'Oh shit zeg. Dat is inderdaad niet zomaar iets. Ik weet hoe het voelt als er van je wordt verwacht om je op een bepaalde manier te gedragen alleen al omdat je een bepaalde achternaam hebt' zegt Reede als hij ook bij de keuken komt staan.
'Ja, het is niet alsof we er voor gekozen hebben om bij deze mensen geboren te worden...' zeg ik.
'Precies' zegt Reede. 'Denk je dat je moeder dit ooit los zal laten?' vraagt hij.
'Ze wilde dat niet eens toen ik vertelde dat ik al een relatie had. Dus ik denk het niet' zeg ik.
Het voelt fijn om met iemand te kunnen praten die het enigszins uit eigen ervaring begrijpt.
'Ik denk dat de keuze dan bij jou ligt. Ik hoorde van Jess dat je een zusje hebt die nog wat jonger is. Je wilt niet lang bij haar weg blijven neem ik aan. Ik denk dat er dan twee dingen zijn die je kunt proberen om te doen' begint Reede.
'Reede denk altijd in oplossingen' zegt Jess. 'Als je daar nog even niet over na wilt denken mag je het zeggen hoor schat' zegt ze daarna.
'Ik wil het graag horen' zeg ik.
Reede glimlacht. 'Nou, of je kan het proberen via je vader. Kijken of hij je moeder toch op een of andere manier om kan krijgen. Of...dat is wel wat extremer though. Als je moeder zo blijft doen, stel je voor...wat zou er gebeuren als andere zakenrelaties te horen krijgt tot wat jouw moeder je probeert te dwingen. Dan loopt het bedrijf een grote schade op. Je hoeft het niet daadwerkelijk te doen. Maar als je moeder onder die druk misschien eindelijk normaal gaat doen...' zegt Reede.
'Je moeder klinkt ook wel erg als een manipulatief persoon. Dus misschien moet je het een keer op haar manier gaan spelen' zegt Denise terwijl ze haar schouders ophaalt.
'Of je probeert eerst het ene, en dan het andere als het niet werkt. Je vader wilt graag met je praten dus ik denk dat je even moet afwachten wat daar uitkomt' zegt Jess.
'Het frustreert me alleen zo erg dat mijn vader enkel achter me stond omdat ik hem ervan overtuigde dat ik een vriend heb...'
'Oh wow fuck' zegt Reede.
'Ja, dat is volgens mij de enige reden waarom hij heeft gevraagd of ik woensdag met hem uit eten wil...omdat hij mijn vriend wilt leren kennen.'
'Kut, en ga je iemand meenemen dan woensdag?' vraagt Reede
'Ehhm, ja als ik dat vraag...hij heeft het al aangeboden'
Reede kijkt vragend naar mij. Wat moet ik nou zeggen. Ik kijk naar Jess en Denise.
'Ja, nou...door het geweldige advies van Jack denken haar ouders en Damian, de kwal, al dat hij het is...dus heel veel keuze heeft ze niet in wie ze mee kan nemen' zegt Denise.
'Aaarghhh, wat moet ik nou doen???' kreun ik als ik mijn hoofd weer op het aanrecht leg.
'Hmmh, van daar' zegt Reede.
'Ja, dat zei ik ook' zegt Denise.
'Weet je wat een goed plan is' zegt Jess.
Ik kijk op om te horen wat ze gaat zeggen.
'We gaan nu samen lekker je spullen ophalen thuis en als we dan terugkomen hebben de jongens de barbecue al klaar staan en dan gaan we wat wijn drinken en er de rest van de avond niet meer over na denken'
'Ja! Ik ben helemaal voor' zegt Denise
'Zelfs ik ben het er mee eens' zegt Reede als ik nog niet antwoord.
'Oké dan' zeg ik. 'Ik denk dat ik zo wel wat alcohol kan gebruiken...en volgend weekend dat uitgaan ook.
'Meid, het gaat helemaal goed komen' zegt Denise als ze me een kus op m'n wang geeft. Jess slaat haar armen om me heen.
'Weet dat je hier altijd welkom bent hè Lara. Ik weet hoe kut dit soort familie dingen kunnen zijn.'
'Ik weet gewoon niet wat ik moet doen als iemand hier achter komt. Ik weet niet wat jouw ervaring is met pers maar toen ik hier bleef studeren terwijl mijn ouders gingen verhuizen gingen er al de raarste verhalen rond. Alles wat ik doe heeft invloed op het visitekaartje van mijn vaders bedrijf...terwijl...ik wil helemaal niks met dat bedrijf te maken hebben. Ik hoef er geen aandeel in, ik wil nu al afstand daarvan doen. Niet dat mijn vader dat ooit toe zal laten...' zeg ik.
'Ik heb daar zelf gelukkig niet zo veel ervaring mee. Maar voor mijn pa is dat een ander verhaal. Over elke stap die hij zet moet hij twee keer nadenken' zegt Reede
'Dat is waar ik dus bang voor ben. Ik vind het aardig dat Jack aanbiedt om mee te gaan. Maar als iemand ons samen ziet, buiten campus...dan komen er vragen.
'Ik denk dat je dat met Jack moet bespreken' zegt Jess.
'Wat moet je met mij bespreken?' vraagt Jack in de opening van de schuifpui.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Storie d'amore!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...