Deel 106

797 29 1
                                    

'Nu ben ik wel heel erg benieuwd' zeg ik tegen hem.

Jack draait me weer om en brengt zijn vingers naar zijn mond toe. Mijn mond zakt open van verbazing. Jack grijnst gelijk zodra hij mijn reactie ziet.

'Waar is de rest eigenlijk?' vraag ik als ik om me heen kijk. Als ik eerst naar achter kijk zie ik dat Blair aan het dansen is met Thomas. Ik heb haar nog niet zoveel zien lachen als nu. Thomas moet er nou eens gewoon werk van maken, het frustreert zelfs mij. Je ziet aan ze dat ze samen willen zijn maar ze weigeren beide de eerste stap te zetten.

'Jess werd net gebeld en toen is ze weggegaan met Reede, Denise en Callum. Ik weet niet precies wat er was maar ze zei dat je je geen zorgen hoefde te maken en dat ze je morgen wel even belt om het uit te leggen' zegt Jack.

'Ow...zou alles wel goed gaan met haar?' vraag ik bezorgd. Zou ik haar nu moeten bellen?

'Ja, en anders is Reede bij haar. Die zou haar niks laten overkomen. En Denise die zou zichzelf ook voor een bus gooien voor haar. Waarschijnlijk is het niks ergs.'

Ik open mijn tasje en kijk even op mijn telefoon. Ik zie inderdaad een berichtje van Jess.

Heey, wij moeten er alvast vandoor. Er kwam even iets tussendoor maar heb jij nou maar gewoon plezier vanavond! Dat verdien je. Ik bel je morgen wel. Maak je alsjeblieft niet druk, ik zet mijn telefoon even uit voor de rest van de avond. Als je me nodig hebt kan je altijd Reede of Denise bellen. Maar mijn voorgevoel zegt dat je het heel druk gaat hebben met Jack ;) Laat hem er maar voor werken Xxx

Oké, ik maak me nog steeds zorgen maar ik kan haar nu toch niet appen. Ik bel haar gelijk morgen wel.

'Maak je niet te druk, het zit vast allemaal wel goed lekkerding' zegt Jack als hij zijn armen om me heen slaat. 'Ga met me mee?' vraagt hij als ik hem aankijk.

Hoe kan ik nou nee zeggen tegen hem. Het maakt niet uit wie je bent maar als Jack aan je vraagt of je met hem meegaat dan komt het antwoord nee, niet eens in je op.

'Graag' lach ik naar hem.

'Moeten we nog ergens oppassen denk je? Voor foto's ofzo?' vraagt Jack aan me.

Ik haal mijn schouders op en hij kijkt me vragend aan.

'Het maakt me niet meer uit. Van mij mag iedereen het weten' zeg ik om duidelijk te maken wat ik bedoel.

'Dus vanaf nu gaan we het echt proberen?' vraagt Jack terwijl ik pretlichtjes zie in zijn ogen als hij me tegen zich aan trekt.

'Als jij dat ook wilt' zeg ik als ik door mijn wimpers naar hem omhoog kijk.

'Ik wil niks liever dan dat' zegt Jack. Ik leg mijn hoofd tegen zijn borst aan en glimlach door de woorden die hij net heeft uitgesproken.

'Zie je wel, je bent gewoon de perfecte lengte' zegt Jack bij mijn oor. Ik denk gelijk terug aan het moment bij het dierenasiel.

'Ik heb nog goed nieuws trouwens' zegt jack. 'Er was een familie die Boxie en Beer wilde adopteren. Ik ben samen met Miranda bij hun langs geweest. Ze wonen geweldig voor de honden. Dit weekend gaan ze alles in orde maken en dan brengen we ze naar hun toe en dan is de adoptie rond' zegt hij.

'Serieus! Wat geweldig' zeg ik blij. 'Ook al vind ik het stiekem een beetje jammer dat ik Beer niet meer kan zien. En ik neem aan dat jij Boxie ook erg gaat missen'

Jack knikt naar me. 'Het is misschien moeilijk, maar het is beter voor hun allebei. Het zou niet fair zijn om ze te houden voor de kleine momenten dat ik er langs ga' zegt hij.

Ik knik begrijpend naar hem.

'Ik ben trouwens al op de helft met de website' zeg ik. Ik was er de hele week een paar uurtjes per dag aan bezig geweest. Ik dacht toen eerst dat het niks meer zou worden tussen Jack en mij maar ik wilde dat niet mijn belofte aan Miranda laten verbreken.

'Oh serieus, Miranda gaat dat geweldig vinden' zegt hij. 'Dat moet je binnenkort maar aan me laten zien' zegt Jack. Hij buigt zich iets naar mijn oor toe: 'Maar niet vanavond, want dan zijn we druk' zegt hij.

Als hij dat zegt voel ik vlinders in mijn buik. Het verlangende gevoel wordt bijna pijnlijk.

'Zullen we even tegen Thomas en Blair zeggen dat we gaan?' vraagt Jack. 'Ander dan neem ik je hier mee naar een wc en je verdient veel beter dan dat' grijnst hij naar me.

Oh my... ik had me nooitkunnen voorstellen dat ik zoiets zou doen maar Jack laat het serieusaantrekkelijk klinken. Ik heb echt geen idee hoe hij dat nou weer voor elkaarkrijgt. Deze jongen... 

Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu