'HEEEEY WE ZIJN EERDER THUIS!'
Ik schrik op van het geroep wat van beneden komt. Ik hoor de voordeur dichtvallen. Jack wordt naast me wakker en kijkt verbaasd rond.
'Kut!' zeg ik. 'Ze zijn al terug'
'Fuck, ze zouden toch pas in de avond terug komen?' vraagt hij verbaasd.
'LARA?' hoor ik Jess roepen.
'Kut kut kut....Ik heb geen kleren aan' fluister ik in paniek tegen Jack.
'Wacht, in de kast. Ik pak wel wat voor je' zegt hij als hij opstaat en naar de kast snelt om een shirt en een broekje voor me te pakken. Hij gooit het naar me zodat ik het zo snel mogelijk aan kan trekken.
'Fuck fuck fuck...Hoe laat is het?' vraag ik.
Jack pakt zijn telefoon. 'Kwart voor twaalf'
'Oh shit' zeg ik. 'Ehm... wat doen we nu?' vraag ik paniekerig aan hem.
'Ze zullen niets merken, ze zijn beneden. Maak je maar niet druk' zegt Jack.
Precies op dat moment horen we iemand de trap op lopen.
Jack zucht. 'Ja kut... natuurlijk'
Ik doe mijn handen voor mijn ogen. Ik probeer me te bedenken wat ik moet doen.
Jack slaat zijn armen om me heen. 'Kom anders gaan we gewoon naar de badkamer. Onze kamers grenzen aan dezelfde dus als we gewoon tanden aan het poetsen zijn dan lijkt het niks meer dan dat'
Ik knik naar hem. Ik ben opgelucht dat hij zo snel een oplossing kan bedenken want ik sla helemaal dicht. We lopen snel naar de badkamer als de voetstappen dichterbij komen.
'Kut, mijn bed. Het is nog helemaal opgemaakt.' zeg ik.
'Pak jij je tandenborstel maar' zegt Jack als hij snel naar de logeerkamer loopt. Met mijn tandenborstel in mijn mond loop ik achter hem aan. Hij gooit het bed een beetje overhoop.
'Lara?' hoor ik Jess voor de deur van een kamer zeggen. Ze weet waarschijnlijk niet in welke kamer ik lig. Dat scheelt want ze staat nu nog niet bij mijn voor de deur.
Jack komt naast me staan in de badkamer en pakt ook zijn tandenborstel. Dan schrik ik omdat ik mijn ringtone hoor uit Jack zijn kamer.
'Mmhhh!!' maak ik als piepend geluid omdat ik mijn tandenborstel in mijn mond heb. Zou ze kunnen horen dat mijn ringtone uit zijn slaapkamer komt...
Jack loopt snel naar zijn kamer en drukt de beller weg.
'Jess probeert je te bellen' fluistert hij. Hij geeft me mijn telefoon.
Shitttt.....
Wat moet ik nou? Ze weet dat er net weg gedrukt is.
'IN DE BADKAMER' roept Jack.
'Owww' hoor ik Jess terug zeggen. 'Kan ik binnenkomen?' vraagt ze.
'Van mij wel hoor' zegt Jack.
'Ja...is Lara daar ook dan...ik ken jouw grapjes' zegt Jess.
'Ik ben hier' zeg ik terwijl ik nog steeds mijn tanden aan het poetsen ben.
Jess maakt de deur open. 'Heeey. Net wakker?' vraagt ze.
'Dankzij jouw geblèr ja' zegt Jack nors. 'Al was Lara wel eerder wakker denk ik'
Ik spuug de tandpasta uit en spoel mijn mond. 'Ehh ja klopt. Ook niet lang hoor'
'Ook leuk jou weer te zien Jack' zegt Jess sarcastisch. Ik kan mijn lach eventjes niet inhouden.
'Dat was ik nog vergeten te zeggen tegen je. Jack heeft geen grenzen dus als je de badkamer wilt gebruiken moet je ook zijn deur op slot draaien' zegt Jess.
'Ja dat heb ik gemerkt' zeg ik. Ik zie dat Jack een grijns probeert te onderdrukken. Hij begint nonchalant zijn tanden te poetsen.
'Ik dacht dat jullie pas laat terug zouden komen' zeg ik tegen Jess.
'Ja, dat was ook eerst zo' zegt ze. 'Maar we waren wel stiekem een beetje bezorgd over je. We zouden vanavond toch voor het eten terug komen dus we dachten...wat nou als we eerder terug komen en dan gewoon met z'n alle kunnen barbecueën. We zouden dan straks even naar je appartement kunnen rijden dat je je sleutels kan pakken en...wat van je eigen kleding' ze kijkt naar mijn kleding en beseft zich waarschijnlijk dat ze van Jack zijn. 'en dan kunnen we terug komen en eten. Misschien daarna nog een filmpje kijken. Wij blijven hier nog slapen, jij kan ook nog blijven maar we snappen het ook als je na zo'n tijdje naar huis wilt' zegt Jess.
Jack kijkt me eventjes aan als Jess het heeft over blijven slapen. Hij knikt zachtjes naar me zonder dat Jess het kan zien. Volgens mij wilt hij niet dat ik weg ga vanavond. Ik hoop dat ik dat niet verkeerd inschat. Het gevoel dat hij me vanavond weer zo zou vasthouden als vannacht geeft me een warm gevoel en kriebels in mijn buik.
'Ehh ja ik denk dat dat wel gezellig is. Ik moet dan inderdaad wel nog even wat spulletjes halen' zeg ik.
'Ik heb niks te doen vandaag. Ik kan je wel naar je appartement rijden' zegt Jack. Ik glimlach naar hem.
'Nee onzin. Denise en ik gaan met haar mee. Jij hebt haar al het hele weekend van haar gezelschap kunnen genieten en nu is het tijd voor girls talk. Plus, ik kan het best begrijpen als ze inmiddels gek van je wordt'
'Oh je hebt geen idee' zegt Jack als hij zijn mond gespoeld heeft en terug naar zijn kamer loopt.
Jess rolt haar ogen en ik moet lachen om haar reactie.
'Sorry lieverd, ik had moeten zeggen dat je naar Reede zijn kamer kon lopen om wat van mijn kleding te lenen. Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan' zegt Jess.
'Oh nee, dat is niet erg hoor. Jack bood het uit zichzelf al aan om me wat te lenen' zeg ik tegen haar.
'Sinds wanneer is hij een beschaafd mens geworden?' vraagt Jess verbaasd.
Ik heb echt een idee dat ik een hele andere Jack ken. Of misschien kennen Jess en Denise hem gewoon nog niet goed genoeg om te weten hoe hij is. Zou dat kunnen?
'Hij is best aardig geweest hoor dit weekend. Het was even zwaar om terug te komen na...wat er gebeurd is bij mijn ouders. Dat zal ik jullie zo nog wel vertellen. Maar ik kon er even met hem over praten. Het moest er ook allemaal even uit, ik kon het niet het hele weekend allemaal binnen houden, en hij vroeg ook wat er aan de hand was. En gister mocht ik de hele dag mee zodat ik er niet alleen maar over ging nadenken dus dat was wel fijn' zeg ik tegen haar. Ik wil niet dat ze denkt dat hij alleen maar een eikel is. Dat is hij soms wel. Of, nou ja. Dat dacht ik eerst ook over hem.
'Ja, ik kan echt wel aardig zijn hoor' zegt Jack als hij ineens weer in de deuropening staat.
'Ahh, je hebt dus toch een hart' zegt Jess.
Ik bijt op mijn lip om mijn lachen in te houden. Ik zou hier misschien niet om moeten lachen.
'Wat? Is er eindelijk bewijs dat Jack een hart heeft? WAT?' roept Denise als ze ook bij de badkamer komt staan.
'Nou dames, ik heb jullie ontzettend gemist maar ik moet nu echt gaan douchen. Dus als jullie twee kunnen ophoepelen dan mag krullenbol blijven kijken' zegt Jack als hij naar me knipoogt.
Wat? Serieus?!? Wat zegt hij nou weer...
'Oh mijn god, we gaan haar echt niet door jou laten traumatiseren' zegt Denise als ze mij bij m'n arm pakt en met me meeloopt naar de logeerkamer.
JE LEEST
Verwachtingen - Deel 2 Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie maar deze boeken kunnen ook los van elkaar gelezen worden! Lara is 21 jaar. Ze woont nu sinds drie maanden op zichzelf. Haar ouders moesten onverwachts verhuizen. Lara is altijd erg stil geweest, vrienden vond ze...